Vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas aiškino, kad kiekvienas vairuotojas, prieš gabendamas didesnių gabaritų krovinius, turėtų pasirūpinti kokybiškomis tvirtinimo priemonėmis, kad krovinys ne tik nenukristų nuo automobilio ar neiškristų iš priekabos, tačiau ir nepakenktų automobilio valdymui.

„Krovinys turi būti tinkamai pritvirtintas, kad nejudėtų, neužstotų matomumo vairuotojui, neuždengtų gabaritų ir numerio ženklų bei nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams. Jei krovinys automobilio priekyje ir gale už automobilio gabaritų, t. y. už buferių, neišlenda, ar yra išsikišęs iki 1 metro, krovinio žymėti nereikia, tačiau jei krovinys yra ilgesnis, apie jį privaloma įspėti kitus vairuotojus. Jei krovinys yra bent truputį platesnis, nei automobilis, jį privaloma žymėti visais atvejais“, – aiškino A. Pakėnas.

Ne bent kaip, o kaip pridera

Vairavimo instruktorius teigė, kad eisme neretai vairuotojai krovinius žymi raudonais drabužiais ar medžiagos skiautėmis, tačiau toks žymėjimas yra klaidingas ir netgi pavojingas. A. Pakėnas atkreipė dėmesį, kad Kelių eismo taisyklėse (KET) yra numatytas specialus tokiems kroviniams pažymėti skirtas ženklinimas – lentelė su raudonais ir baltais dryžiais.

Kaip vežti krovinį, kuris užsikiša už automobilio gabaritų

Tiems, kurie krovinius veža priekaboje, reikėtų prisiminti, kad juos privaloma pritvirtinti taip, jog jie neterštų aplinkos, o kartu ir nesukeltų pavojaus kitiems eismo dalyviams. Vairavimo mokytojas aiškino, kad kraunant krovinį reikėtų atkreipti dėmesį ir į jo išcentravimą.

„Jei neteisingai pakrausite priekabą, netinkamai išdėliosite krovinį priekaboje, ji bus nestabili, o tai turi didelės įtakos ir automobilio valdymui. Pradėjus važiuoti ir pajutus, kad priekaba juda, reikia sustoti ir perkrauti krovinį, nes yra įvykusi ne viena avarija, kai dėl priekabos nestabilumo vairuotojams nepavyko suvaldyti automobilio. Situacija sunkesnė, jei kelias provėžotas, duobėtas arba smarkiai lyja“, – aiškino vairavimo mokytojas.

Saugus greitis

A. Pakėnas rekomendavo, kad važiuojantieji ilgesnius atstumus turėtų bent kelis kartus sustoti ir patikrinti, ar krovinys neatsilaisvino. Tiesa, važiuojant taip pat nereikėtų skubėti ir pasirinkti saugų, eismo sąlygas atitinkantį greitį.

Eismas Vilniuje pirmos karantino dienos ryte

„Reikėtų įvertinti, kokia yra kelio būklė, oro ir eismo sąlygos. Kai kuriais atvejais leistinas greitis gali būti tinkamas greitis, tačiau jei važiuosite keliu, kuriame yra provėžos, reikėtų greitį pasirinkti tokį, kad priekaba išliktų stabili. Suprastėjus oro sąlygoms į tai taip pat reikėtų reaguoti atitinkamai mažinant greitį“, – sakė A. Pakėnas.

Atsargūs turėtų būti visi

Vairavimo mokytojas atkreipė dėmesį, kad pastebėję automobilį, vežantį krovinį ant stogo ar priekaboje, kiti eismo dalyviai taip pat turėtų būti atsargesni ir savo manevrus planuoti kitaip.

„Pastebėję krovinį vežančią transporto priemonę kiti vairuotojai turėtų padidinti atstumą iki jos, juk niekada negalime žinoti, kaip tvirtai krovinys yra pritvirtintas. Jei nuspręsite tokį automobilį lenkti, manevrą reikėtų pradėti iš toliau – visiškai nepriartėjus prie transporto priemonės. Žinoma, prieš tokį lenkimo manevrą reikėtų įvertinti ir galimybes aplenkti“, – sakė A. Pakėnas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)