Dar visai neseniai slidžiame kelyje užgeso jauno BMW vairuotojo gyvybė. Tai įvyko lapkričio 21 d. ankstyvą antradienio rytą Klaipėdoje, P. Lideikio gatvėje, kuomet ant slidaus viaduko susidūrė BMW ir „Mercedes“ automobiliai. Kaip sakė vienas avarijos dalyvių, BMW slydo šonu tiesiai į „Mercedes“. Paskui BMW važiavę automobiliai taip pat suskubo stabdyti, ėmė čiuožti ir tuoj pat susidūrė.

Akivaizdu, kad tai galėjo nutikti bet kuriam iš mūsų. Aiškinamės, kokių priemonių turėtų būti imamasi, kad tokios tragedijos nepasikartotų.

Vairavimo mokyklose nespėja išmėginti visų sąlygų

Vairavimo mokyklos „Laukininkų VM“ vadovas Edvardas Jogėla įsitikinęs, kad panašius eismo įvykius lemia tai, jog būsimieji vairuotojai pamokų metu neišbando savo jėgų visomis eismo sąlygomis.

Pašnekovas pripažįsta – pamokoms skirtų valandų metu tikrai neįmanoma pasiruošti viskam, kas laukia kelyje, o dauguma būsimųjų vairuotojų mokosi vairuoti ne ištisus metus, o vos keletą mėnesių. Nieko keisto, kad šie nespėja išmėginti kiekvienam sezonui būdingų savitų eismo sąlygų.

„Vieni vairuotojai mokosi vairuoti žiemą, o kiti – vasarą, kuomet slidžių kelių nebūna. Jei daug patirties neturintis, vasarą teises išsilaikęs vairuotojas išvažiavo žiemą į slidžias gatves, paspaudė greičio pedalą – išėjo, kas išėjo. Tai tikrai ne pirmas ir ne paskutinis toks įvykis Klaipėdoje, kuris baigiasi nelaimingai“, – apgailestauja pašnekovas.

E. Jogėla taip pat nemano, kad saugumą ant viadukų gali užtikrinti vien mokymo programos ir instruktoriai.

„Kartais vairuotojai net nepastebi, kaip normalų kelią pakeičia slidus kelias ant tilto. Aišku, galima juos mokinti tokiais atvejais nekeisti važiavimo greičio arba jį sulėtinti, bet tai nėra esmė. Šis suvokimas priklauso ne nuo mokyklų, o nuo paties vairuotojo budrumo“, – teigia vairavimo mokyklos vadovas.
Vairavimas žiemą

Mato poreikį ženklinti slidžius ruožus šviečiančiais ženklais

Kaip elgtis pajutus, kad automobilis slysta, besimokantiems yra paaiškinama. Anot E. Jogėlos, mokiniai šiuos dalykus žino ir teorinę dalį puikiai išlaiko, tačiau susidūrus su šiomis situacijomis praktikoje, jie pamiršta, kaip reikia elgtis.

„Praktika nuo teorijos visuomet skiriasi. Geriausia yra tokiu atveju nieko nedaryti ir leisti automobiliui pravažiuoti tiltą. Kur kas blogiau, kai vairuotojai mėgina kažką daryti ir pasimiršta, kaip ten su priekiniais varomaisiais ratais, o kaip – su galiniais. Tada ir įvyksta nelaimės. Pajutus, kad slystama, neverta ir jungti avarinio signalo – kol sugalvosite jį įjungti, jau būsite arba pravažiavę tą tiltą, arba nuo jo nukritę“, – teigia jis.

E. Jogėla mano, kad žiemos metu reikėtų pasirūpinti kelio ženklais, perspėjančiais apie slidžius ir pavojingus ruožus, ypač keliuose, turinčiuose viadukus.

„Viadukai turi būti ženklinami šviečiančiais skiriamaisiais ženklais. Tiesa, tam reikėtų skirti daug finansų, todėl sunku patikėti, kad Lietuvoje artimiausiu metu tai galėtų būti įgyvendinta“, – aiškina E. Jogėla.

Ateinantį gruodžio mėnesį vairuotojai turi būti itin budrūs. LAKD duomenimis, praėjusiais metais gruodžio mėnuo buvo pats avaringiausias, lyginant su kitais mėnesiais. Fiksuojamas didžiausias eismo įvykių skaičius bei didžiausias sužeistųjų skaičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (79)