Dar lapkričio 5 d. Raseinių rajone automobilis „Mitsubishi Pajero“ partrenkė ir mirtinai sužalojo į važiuojamąją dalį išėjusį maždaug 50-60 metų vyrą. Nors visureigiu važiavę penki kareiviai nenukentėjo, partrenktas vyras buvo mirtinai sužalotas. Pareigūnai pranešė, kad pėsčiasis buvo be jokių šviesą atspindinčių elementų.

Eismo įvykį vadina neišvengiamu

VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykloje veikiančios vairavimo mokyklos profesijos mokytojas Virginijus Laurinaitis teigia, kad sužinojus apie tragiškai pasibaigusią avariją jam pirmiausiai gaila žuvusio žmogaus, o tuo pačiu ir apmaudu, kad keliuose dažnai galime sau leisti elgtis bet kaip. Anot jo, nesusimąstome apie tai, kad neteisingo elgesio pasekmės dažnai būna nebepataisomos.

Už vairuotojų pirminį mokymą atsakingas mokytojas teigia, kad įvykis Raseinių rajone buvo neišvengiamas – esamomis aplinkybėmis vairuotojas niekaip negalėjo išsaugoti neatsargaus pėsčiojo.

„Formaliai dėl eismo įvykio kaltinti vairuotojo negalima. Matome, kad kelio danga nebuvo sausa. Esant tokioms sąlygoms ir važiuojant 110 km/val greičiu, sustojimo kelias yra apie 150 m. Šviečiant ilgoms šviesoms pastebėti pėsčiąjį be atšvaitų galima maždaug už 100 m., taigi, eismo įvykis kaip ir neišvengiamas“, – aiškina V. Laurinaitis.

„Antra vertus, niekur eismo taisyklėse nėra parašyta, kad magistralėje negalima važiuoti lėčiau, negu maksimalus leistinas greitis. Teisingas vairuotojas privalo rinktis greitį pagal esamas sąlygas ir stengtis išvengti netikėtumų kelyje“, – pabrėžia jis.

Vairavimo mokytojas įsitikinęs, kad vienintelė išeitis gerinti saugumo kelyje situaciją yra ugdyti atsakingą elgesį kelyje nuo pat vaikystės. Anot jo, taip galime užauginti atsakingų piliečių kartą.
Pasirodžius pranešimui apie eismo įvykį, vienas iš DELFI skaitytojų diskusijoje pasipiktino, kad pėstieji dalyvauja eisme, tačiau KET egzaminų nelaiko. O ką apie šį pastebėjimą mano vairavimo mokytojas?

„Visuotinio atskiro privalomo kelių eismo taisyklių mokymo tikrai nebus. Tokiu atveju ir briedžiai turėtų laikyti eismo taisyklių testą“, – teigia V. Laurinaitis.

Statistika darosi vis liūdnesnė

LAKD duomenimis, sužeistų pėsčiųjų skaičius pastaraisiais metais auga. 2015 m. jų buvo 470, 2016 m. – 513. Taip pat tendencingai daugėja eismo įvykių, kurių metu užvažiuojama ant pėsčiųjų – 2015 m. jų buvo 922, o 2016 m. šis skaičius pakilo iki 1021.

Akivaizdu, kad pėstieji yra pati pažeidžiamiausia eismo dalyvių grupė. 2016 m. jie sudarė net 36,7 proc. Lietuvos keliuose ir gatvėse žuvusių eismo dalyvių. Lapkritis pagal pėsčiųjų žūčių statistiką nusileidžia tik gruodžiui.

Pernai lapkritį registruoti 139 eismo įvykiai, kuriuose dalyvavo pėstieji. Jų metu sužeisti 142 žmonės, žuvo – 10

LAKD perspėja pėsčiuosius elgtis atsakingiau ir pasirūpinti atšvaitais, žibintuvėliais ar kitais šviesą atspindinčiais elementais, judėti pėsčiųjų takais, o jei jų nėra – kelkraščiais prieš automobilių važiavimo kryptį.