Per metus – net 20 tūkst. baudų

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič pabrėžia, jog už vairo sėdinčius ir telefonu kalbančius vairuotojus tenka nubausti dažnai. Pasak specialistės, kiekvienais metais policijos pareigūnai telefonu kalbančius vairuotojus nubaudžia daugiau kaip 20 tūkst. kartų. Ar tai yra daug, M. Kazanovič siūlo spręsti patiems.

Specialistė tikina, jog kalbėjimas telefonu vairuojant žymiai padidina tikimybę nespėti priimti teisingų sprendimų ir nukreipia dėmesį nuo kelio, o tai dažnai gali baigtis nelaimingais atsitikimais. M. Kazanovič netiki, kad problemą gali išspręsti taikomos baudos – vairuotojai ir toliau nepaleis telefonų iš rankų, kol patys nesuvoks, kokie pavojingi ir rizikingi tokie skambučiai.

Šiuo metu vairuotojai, kurie vairuodami kalbasi telefonu, turi būti pasiruošę sumokėti baudą, kuri svyruoja nuo 28 iki 86 eurų.

Pokalbis telefonu studentei baigėsi nelaimingai

Studijas įpusėjusi Karolina iki šiol negali pamiršti lemtingo susidūrimo su automobiliu, kuriame sėdėjo telefonu kalbanti moteris. Prieš mažiau nei pusmetį namo ėjusią merginą perėjoje kliudė automobilis.

„Prie pat buto, kurį dar tuo metu nuomojausi, buvo sankryža, kuri nuo pat pradžių mane šiek tiek gąsdino. Kai pėstiesiems užsidegdavo žalia šviesoforo spalva, iš kairės pusės atvažiuojantys vairuotojai pro augančius krūmynus vargu ar galėdavo iškart juos pastebėti. Manau, ši vieta net ir sutelkusiam dėmesį vairuotojui galėtų pasirodyti kebli ir reikalaujanti greitos reakcijos, o ką kalbėti apie žmogų su telefonu rankose“, – pasakoja mergina.

Policijos reidas

Karolina prisimena, jog tą dieną keliavo iš paskaitų troleibusu namo. Išlipusi stotelėje iškart pasuko link perėjos, tačiau kitoje jos pusėje taip ir neatsidūrė, nes iš kairės pusės važiavusi moteris nespėjo sustabdyti automobilio. „Prieš netekdama sąmonės įsiminiau tik tą akimirką, kaip susidūrė mūsų žvilgsniai. Atsisukusi į kairę pamačiau pavojingai artėjantį automobilį, kuriame sėdinti vairuotoja kažką stebėjo dešinėj, o tada ji akimirksniu atsisuko į mano pusę. Susidūrė mūsų žvilgsniai, o tada žaibiškai greitai susidūrėm ir mes“, – prisimena mergina.

Pavojų kelia ne tik telefonu kalbantys vairuotojai

Nors tuo metu mergina nespėjo įsidėmėti detalių, tačiau vėliau pasikalbėjusi su automobilio vairuotoja išgirdo jos prisipažinimą, kad tada ji kalbėjosi telefonu ir dėl to nespėjo greitai sureaguoti. „Visų pirma, džiaugiuosi, kad vairuotoja nepabėgo ir nesislapstė, o iškvietė pagalbą, pasirūpino manimi ir atsiprašė. Negalėjau pykti, nes kaip ir nebuvo ko – jokių rimtesnių sužeidimų nebuvo, tik nubrozdinimai ir mėlynės“, – tikina Karolina.

Pasak merginos, vėliau teko daug kalbėtis su automobilio vairuotoja, kuri labai jaudinosi ir domėjosi, ar Karolinai viskas gerai, o besikalbant mergina suvokė keletą svarbių dalykų.

„Šioje situacijoje tikrai kaltas telefonas. Štai, pati neseniai išsilaikiau teises ir net neįsivaizduoju, kaip kiti žmonės gali vairuodami rasti laiko tokiems pokalbiams. Ir tai ne vien vairuotojų problema – telefonus turėtų pasilaikyti kišenėse ir visi kiti eismo dalyviai. Galbūt net didesnė problema už kalbančius telefonu vairuotojus yra susirašinėjantys pėstieji“, – svarsto mergina.

Kalbėjimas telefonu prie vairo

Karolina net neabejoja, kad susidūrimas su automobiliu galėjo baigtis kur kas blogiau – mergina neatmeta galimybės, kad situacija galėjo baigtis ir tragiškai. „Viskas baigėsi laimingai tik dėl to, kad vairuotoja blogo matomumo vietoje važiavo lėtai ir išvydusi mane iškart ėmė spausti stabdžių pedalą. Jei būtų mane pastebėjusi nors sekunde vėliau, padariniai būtų žymiai skaudesni, o juk taip tikrai galėjo nutikti“, – tiki mergina.

Po nelaimingo įvykio Karolina išėjusi iš namų itin retai žvilgteli į telefoną. „Paprasčiausiai dabar žinau, kuo toks dėmesio nukreipimas gali baigtis. Gaila, bet kelyje vis dar matau daugybę susirašinėjančių pėsčiųjų ir telefonu kalbančių vairuotojų – nei dienos be tokio reginio! Gaila, bet kartais atrodo, kad kiekvienam reikėtų palinkėti po tokį nelaimingą atsitikimą, kad pajustų realų pavojų“, – teigia mergina.

Stebina lietuvių požiūris į save ir kitus

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus konsultantas Evaldas Tamariūnas atkreipia dėmesį į tai, jog telefonu kalbančių vairuotojų mastas šiandien yra milžiniškas, nors tai yra be galo pavojinga.

„Visų pirma, telefonu kalbantis vairuotojas nėra visiškai susikoncentravęs į pagrindinį dalyką – vairavimą. Britų atliktas tyrimas parodė, kad svarbu ne tiek pats kalbėjimas, o tai, apie ką kalbama. Jei, pavyzdžiui, žmona vainoja vyrą, jis tuo metu galvoja ne apie vairavimą, o apie atsakymą jai“, – pabrėžia specialistas.

Policijos reidas

E. Tamariūnas tiki, jog kelyje telefonu kalbančių vairuotojų problemos pagrindiniai sprendimo būdai ir priemonės, kurių imamasi jai spręsti, yra dvi. Pirmoji – bausti nepaklusnius, įstatymo nesilaikančius vairuotojus, o šią misiją atlieka policija. Antrąją priemonę taiko LAKD, mokydama, kaip ir kodėl svarbu laikytis eismo taisyklių.

Specialisto teigimu, įsišaknijusio įpročio kalbėtis telefonu sėdint už vairo atsikratyti neleidžia padidėjęs informacinis srautas ir sumenkusi žmonių atsakomybė. E. Tamariūnas pastebi, jog šiandien žmonės neatsakingai žvelgia ne tik į kitus, bet ir į pačius save. Tuo metu M. Kazanovič pastebi, kad dažniausia kalbėjimosi telefonu vairuojant ir dėl to nutinkančių nelaimingų atsitikimų priežastis – naivus ir lengvabūdiškas tikėjimas, kad nelaimė aplenks žmogų. Tiesa, šioje loterijoje laimi tik dalis vairuotojų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)