Lietuvos kelių policijos tarnyba ir sporto klubas „Coffee racers" ketvirtadienį pakvietė į nemokamą kasmetinį renginį „Moto diena".

Lietuvos kelių policijos tarnyba praneša, kad šiais metais šalyje eismo įvykiuose dalyvavo 153 motociklo vairuotojai, žuvo 9 motociklu važiavę asmenys (8 vairuotojai ir 1 keleivė), sužeista 125 motociklais važiavę žmonės.

Dėl neblaivių motociklo vairuotojų kaltės įvyko 6 eismo įvykiai, juose sužeisti 8 žmonės. Pagrindinės skaudžių eismo įvykių, dalyvaujant motociklams priežastys - nuvažiavimai nuo kelio, susidūrimai, apvirtimas, Kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymas: lenkimo taisyklių pažeidimas, saugaus greičio nepasirinkimas, saugaus atstumo nesilaikymas, taip pat transporto priemonės vairavimas esant neblaiviam ir neturit teisės vairuoti. Dažniausiai eismo įvykiai įvyksta dėl nepakankamų vairavimo įgūdžių, neobjektyviai vertinamų gebėjimų vairuoti motociklą.

- Kiek tikitės motociklininkų sulaukti Nemuno žiede?, - DELFI paklausė „Coffee Racers“ prezidento Adomo Dautarto.

- Tikimės apie 100 – tiek yra numatyta vietų. Atvažiuoja žmonės patys įvairiausi. Sprendžiant pagal motociklus, tai absoliučiai daugiausiai suvažiavo sportiniai ir „street“ klasės motociklus vairuojantys žmonės.

- Kokias klaidas daro pradedantieji motociklininkai?

- Motociklų vairuotojai dažniausiai per daug pasitiki savimi, per mažai treniruojasi ir per greitai važinėja gatvėse. Sunku juos dėl to kaltinti, nes iš tikro Lietuvoje motociklas dažniausiai perkamas pramogai, o ne kaip transporto priemonė. Tie, kas motociklą naudoja kaip transporto priemonę, jie paprastai gatvėse važinėja lygiai taip pat, kaip kitos transporto priemonės – laikosi taisyklių, greičio neviršija.

Kai motociklas yra pramoga, tai be jokios abejonės žmonės nori pasivėžinti smagiai. Deja, į sąvoką smagiai patenka ir greitas važiavimas. Gatvės be jokios abejonės nėra tinkamiausia vieta, todėl mes norime pakviesti į trasą, kuri tam puikiai tinka. Sportiniams ir „street“ motociklams čia yra tobulos sąlygos ir vairuotojai gali mėgautis greičiu nevaržomai.

- Trasa kiek pakeista. Ko išmoksta vairuotojai per šiuos mokymus?

- Mes įrengėme sulėtinimo zonas, kad važiuojančių motociklų greitis būtų mažesnis, kadangi ne visi šią trasą gerai pažįsta. Be to, trasos vidutinis greitis yra ganėtinai didelis. Todėl saugumo sumetimais mes įrengėme tris sulėtinimo zonas.

Kalbant apie mokymus, tai be jokios abejonės mes savo asmenine patirtimi pasidaliname. Jei kam kyla klausimai, tai mes mielai į juos atsakome. Šiaip moto diena yra mūsų renginių ciklo dalis. Pavasarį organizavome nemokamus kursus Kaune. Tai buvo 6 paskaitų ciklas. Ten dėstėme daug dalykų – pradedant nuo to, kaip pasirinkti tinkamiausią motociklą, baigiant aprangų pasirinkimu ir vairavimo technika. Po paskaitų vyko praktiniai mokymai Aukštadvario kartodrome.

Ten, ką mokėmės klasėje, mokino įgyvendinti trasoje. „Moto diena“ yra trečioji mokymų dalis, kai mes kviečiame važiuoti didelėje trasoje, kad žmonės suprastų, jog greičiu galima mėgautis saugiai.

Nebūtina lakstyti gatvėmis. Čia yra puikios sąlygos, budi greitosios pagalbos ekipažas, budi teisėjai.

Aišku, tai nereiškia, kad žmogus negali nukristi nuo motociklo. Taip, pasitaiko visko – žmonės krenta ir trasoje. Čia visų pirma nekyla pavojus aplinkiniams. Be to ir patiems motociklininkams yra saugiau.

- Ko dažniausias pasitaikantis motociklininkų klausimas?

- Ko gero pats dažniausias klausimas apie slėgį padangose. Vieno teisingo atsakymo nėra. Tai priklauso nuo padangų gamintojo, padangų tipo, nuo padangų mišinio, nuo daugybės faktorių.

Kaip pavyzdys, trasoje važiuojant ir naudojant gatvei skirtas padangas paprastai rekomeduojame į galinę padangą pūsti 1,9 atmosferos, į priekinę – 2,1-2,2. Sportinėm padangom skirtumai didesni – priklausomai nuo padangų tipo į galinę padangą gali pūstis 1,4 atmosferos. Iš pirmo žvilgsnio tai nedaug, tačiau taip rekomenduoja gamintojai.

- Ar jums pačiam yra tekę griūti važiuojant motociklu?

- Taip. Yra tekę griūti trasoje per varžybas.

Lietuvoje plento žiede profesionaliai nelenktyniauja niekas. Profesionalai yra tie, kurie iš to uždirba duoną. Geriausiu atveju yra pusiau profesionalai. Tokie sportininkai, kaip Šarūnas Pladas, kuris yra geriausias plento žiedo lenktynininkas Lietuvoje, bet net jis iš to duonos nevalgo, nors jo įgūdžiams Lietuvoje kol kas niekas prilygti negali.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)