„Į paskutinį etapą patenka vartotojai sunaudojantys iki 1 tūkst. kilovatvalandžių (kWh) per metus bei namų bendrijos, būsto administratoriai ir visi likę vartotojai, todėl svarbu priminti savo artimiesiems, ypač vyresnio amžiaus žmonėms, kad šie metai yra paskutiniai kai reikia priimti sprendimą ir pasirašyti sutartį su nepriklausomu elektros energijos tiekėju“, – sako bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) atstovas ryšiams su visuomene Paulius Kalmantas.

Atstovas priduria, kad anksčiau išanalizavus tiekėjų pasiūlymus ir nedelsiant, kiekvienas gyventojas gali tikėtis sklandesnio proceso, kurį anksčiau ar vėliau turėsime praeiti visi.

Svarbiausios datos, kurias reikėtų pasižymėti tiekėjo nepasirinkusiems gyventojams yra trys. Pirma, iki gegužės 1 d. jie gaus pranešimą iš visuomeninio tiekėjo. Antra, iki gegužės 31 dienos turės apsispręsti, ar pasidalinti savo elektros energijos vartojimo duomenimis su elektros energijos tiekėjais ir trečia – priimti sprendimą ir pasirinkti tiekėją. Tai padaryti reikia iki šių metų gruodžio 18 dienos.

Apie pokyčius gyventojai informuojami asmeniškai

Kiekvienas trečiojo etapo vartotojas apie galimybę rinktis naują tiekėją bus informuojamas asmeniškai. Balandžio mėnesį vartotojus pasieks visuomeninio tiekėjo informacija apie pasibaigsiančią elektros tiekimo sutartį. Gavę laišką, vartotojai nuspręs, ar jie neprieštarauja, kad jų elektros suvartojimo ir kontaktiniai duomenys būtų perduoti tiekėjams.

Nepareiškus nesutikimo, tiekėjai galės susipažinti su pastarųjų 12 mėn. vartotojo elektros energijos vartojimo duomenimis ir parengti konkurencingą pasiūlymą. Nesutikus – tiekėjai neturės prieigos prie duomenų. Apsispręsti, ar pasidalinti savo elektros energijos naudojimo duomenimis su elektros energijos tiekėjais, gyventojai turės visą gegužės mėnesį – pranešti apie savo nesutikimą reikia ESO ne vėliau kaip iki gegužės 31 d.

Apie nesutikimą galima pranešti ir vėliau, tokiu atveju kliento duomenys bus ištrinti iš tolimesnių duomenų patiekimų nepriklausomiems tiekėjams.

Kodėl verta leisti dalintis elektros energijos vartojimo informacija?

Vartotojui neprieštaraujant, kad ESO gyventojo elektros vartojimo ir kontaktinius duomenis suteiktų tiekėjams, šie vėliau galės susisiekti su gyventoju ir pateikti savo elektros tiekimo paslaugos pasiūlymus, parengtus pagal individualius kliento elektros energijos naudojimo įpročius. Šiuo atveju, nuo rugsėjo iki gruodžio mėn., elektros gyventojus pasieks tiekėjų informacija pasirinkti jų teikiamas paslaugas, galimą elektros kainą, planą ar kitus pasiūlymus. Tuo atveju, jei vartotojas nesutiktų, kad elektros vartojimo ir kontaktiniai duomenys būtų saugiai atverti kitiems tiekėjams, gyventojui teks pačiam kreiptis į norimą tiekėją, siekiant gauti pasiūlymą.

„Sutikus pasidalinti kontaktiniais duomenimis su būsimais elektros tiekėjais, kiekvieną gyventoją pasieks būtent pagal jo poreikius pritaikytas ir jam asmeniškai skirtas galimo elektros tiekėjo pasiūlymas. Tokiu atveju, gyventojus jau nuo rugsėjo mėnesio pasiektų pasiūlymai ir beliktų juos įvertinti ir pasirinkti savo naują, nepriklausomą, elektros energijos tiekėją“, – teigia P. Kalmantas.

Rinktis galima ir dabar

Rekomenduojama, įvertinus siūlomas sąlygas, išsirinkti labiausiai tinkančią įmonę, o pasirinkti tiekėją išties paprasta – pasirašius sutartį tolimesniais procesais pasirūpins nepriklausomas tiekėjas.

Nors kylančios elektros energijos kainos yra nesusijusios su elektros rinkos dereguliavimo projektu, atsižvelgiant į susidariusią situaciją, valstybė yra numačiusi iš dalies kompensuoti elektros tiekimo brangimą visiems buitiniams vartotojams. Tikėtina, kad aukštesnių tarifų dalinis kompensavimas paskatins vartotojus laiku pasirinkti nepriklausomo tiekėjo paslaugas.

Laiku nepasirinkus nepriklausomo tiekėjo, galimai brangesnė ir laikina garantinio tiekimo paslauga bus teikiama automatiškai.

Išsami projekto informacija pateikiama svetainėje pasirinkitetiekeja.lt arba telefonu +37062655565.