Kas svarbiausia paprastam vartotojui?

Lapkričio pradžioje tiekėją pasirinkusi vilnietė Neringa pasakoja, kad svarbiausi kriterijai, kuriais rėmėsi atlikdama savo sprendimą, buvo įmonės patikimumas ir stabilumas.

„Renkantis tiekėją man buvo svarbu, kad tai būtų rinkoje gerai žinoma, ilgai veikianti ir patirtį sukaupusi įmonė. Norėjau būti užtikrinta, kad sudarysiu sutartį su patikimu ir stabiliu tiekėju, kuris laikosi savo įsipareigojimų bei siūlo aiškias ir suprantamas sutarties sąlygas“, – savo pasirinkimą grindžia moteris.

Pasak jos, ieškant geriausio varianto jos namams, nemažiau svarbu buvo ir tai, kokiu būdu tiekėjas siūlo apmokėti sąskaitas.

„Man patinka kiekvieną mėnesį per savitarną deklaruoti rodmenis, o ne mokėti pagal vidurkį ar fizinėse apmokėjimo vietose, todėl mano pasirinkto tiekėjo siūloma galimybė greitai bei paprastai sąskaitą apmokėti savitarnos svetainėje – taip pat buvo didelis pliusas“, – atskleidžia Neringa.

Kaina, anot vilnietės, nebuvo didžiausias svertas, kodėl reikėtų rinktis vieną, o ne kitą tiekėją.

Asociatyvi nuotr.

„Suprantu, kad mums, lietuviams, akcijos ir nuolaidos visada yra vienas iš prioritetų, tačiau kadangi siūloma kaina pas visus tiekėjus buvo labai panaši, tai kelių eurų sutaupymas per mėnesį man neatrodė svarus argumentas. Negano to, nelabai ir tikiu visomis tomis nuolaidomis, nes galiausiai, ilgoje perspektyvoje, manau, kad pilna kaina vis tiek sugrįžta“, – teigia moteris.

Pačią sutartį Neringa taip pat sudarė neišeidama iš namų. „Gavau instrukcijas, kaip ir ką reikėtų daryti, viską atlikau per tiekėjo savitarną bei užtrukau vos keletą minučių. Paprasta, greita ir patogu. Manau, kad tai ypač aktualu žmonėms, kurie sprendimą ruošiasi priimti paskutinę minutę“, – sako tiekėją jau pasirinkusi pašnekovė.

Vilnietės pasiteiravus, kaip ji pati vertina vykstantį elektros rinkos liberalizavimą, ji teigia, jog į šį procesą ji žvelgia neutraliai.

„Elektra tikrai nėra pati įdomiausia tema, ir jokios romantikos čia nėra. Tačiau, kaip suprantu, yra įsipareigojimai ES, kurių Lietuva turi laikytis. Iš vienos pusės, monopolija nebuvo taip jau blogai – kainos reguliuojamos, keičiasi vieną kartą per pusmetį ar metus, visi viską žino ir nereikia sukti galvos. Tačiau, iš kitos pusės, atsivėrusios galimybės patiems vartotojams pasirinkti tai, kas jiems yra geriau, naudingiau ir patogiau – taip pat yra neblogai, todėl vieno atsakymo, ar tai gerai, ar ne, manau, kad nėra“, – sako Neringa.

Liekant vos kelioms dienoms iki pirmojo elektros rinkos dereguliavimo etapo pabaigos, jo dalyviams, kurie vis dar nėra pasirinkę nepriklausomo tiekėjo, Neringa pataria ilgiau nebelaukti.

„Man atrodo, kad tiesiog reikia skirti šiek tiek laiko apmąstymui, atsirinkti prioritetus, kas tam žmogui yra svarbiausia, mokant ir gaunant elektrą. Kaip ir minėjau, man patikimumas ir patogumas buvo pirmojoje vietoje, galbūt, kažkam kaina ar kažkas kito bus svarbiau. Kai apsvarstysite, kas jums yra svarbiausia, susisiekite su geriausiai jūsų lūkesčius atitinkančiu tiekėju ir sudarykite sutartį“, – teigia moteris.

Užtruko maždaug 10 minučių

Prieš kelias savaites sutartį su nepriklausomu tiekėju pasirašiusi Sandra nedvejoja – žmonės nesirenka ne dėl to, kad tai sudėtinga, o todėl, kad paprasčiausiai tingi.

„Pripažinkime, lietuviai niekada nepasižymėjo tuo, kad lengvai priima naujoves. Kai vyksta kažkoks visuotinis pokytis, kaip, šiuo atveju, yra su elektros tiekėjo pasirinkimu, vis maga ieškoti, o kas čia už to slepiasi, todėl geriau tegul pirmi kaimynai renkasi, o jau tada ir aš. Visgi, aš delsiau, nes norėjau sulaukti visų rinkos žaidėjų pasiūlymų. Jų nesulaukusi iš visų rinkos dalyvių, susisiekiau su tiekėju, kuris man atrodo patikimiausias. Neįvardinsiu, kuris, bet jis man tiek siuntė laiškus su pasiūlymu, tiek ir skambino. Po pokalbio paprašiau viską, ką aptarėme, parašyti elektroniniu laišku (prognozuojama mėnesinė mokama suma, nuolaida, įsipareigojimai). Na, o tada beliko spausti ant nuorodos ir elektroniniu būdu pasirašyti sutartį. Jei taip skaičiuojant laiko sąnaudas (pokalbis ir pasirinkimas) – užtrukau maždaug 10 minučių“, – patirtimi pasidalino vilnietė, per mėnesį už elektros energiją mokanti maždaug 100 eurų.

Sandra sako, kad yra beveik tikra, jog paskutinėmis dienomis žmonės „atsibus“ ir suskubs rinktis: „Nebūtų nieko naujo, juk dažnas lietuvis galvoja – kam daryti šiandien, jei dar gali rytoj“. Moteris taip pat sako nesuprantanti tų, kurie aiškina, kad pats procesas painus, neaiškus, sunku išsirinkti tarp tiekėjų.

„Na, o kaip sugebate išsirinkti telefono ryšio tiekėją? Kaip atrandate specialistą, kuris jus kerpa? Juk esame nepriklausomi, todėl tai, kad galime rinktis, atveria galimybę formuoti, ugdyti kritinį mąstymą. Galų gale, nepatiks, netiks – pasirinksite kitą tiekėją, juk sutartis ne amžiams pasirašoma“, – sako pašnekovė ir priduria, kad bendrai pokytį vertina tik teigiamai.

Galimybių yra, tačiau ragina paskubėti

Pirmajam etapui nenumaldomai artėjant į pabaigą, „Ignitis“ Privačių klientų tarnybos vadovas Andrius Kavaliauskas sako pastebintis didžiulį gyventojų aktyvumą.

„Iš tiesų, pastarosiomis dienomis matome išaugusį gyventojų aktyvumą tiek skambinant mūsų klientų aptarnavimo specialistams ir teiraujantis dėl nepriklausomo tiekėjo sutarčių sudarymo“, tiek ir užduodant klausimus žinutėmis mūsų paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“. Džiaugiamės šiuo gyventojų aktyvumu ir raginame paskubėti, nes iki gruodžio 10 d. jau liko visai nedaug“, – sako A. Kavaliauskas.

Andrius Kavaliauskas

„Elektrum Lietuva“ marketingo ir komunikacijos vadovė Nerina Petrauskienė taip pat teigia matanti išaugusį užklausų dėl pasirinkimo skaičių, tačiau atkreipia dėmesį ir į kriterijus, pagal kuriuos gyventojai renkasi tiekėjus.

„Svarbiausias kriterijus išlieka kaina, tačiau pastebime, kad vis daugiau žmonių kreipia dėmesį, ar paprasta yra pasirašyti sutartį, ar bus patogus paslaugų apmokėjimas, rodmenų deklaravimas, ar galės gauti konsultacijas jiems priimtiniausiu kanalu. Mūsų atveju klientai vertina tai, kad esame prieinami ne tik skaitmeninėje erdvėje, bet ir turime klientų aptarnavimo salonus didžiųjų miestų „Akropoliuose“, jie žino, kad bet kada galės nueiti ir gauti „gyvą“ konsultaciją“, – teigia N. Petrauskienė.

Šiuo metu rinkoje veikia 7 nepriklausomi tiekėjai: „Birštono elektra“, „EGTO energija“„Elektrum Lietuva“, „Enefit“, „Ignitis“, „Inregnum“ ir „Perlas Energija“. Daugiau informacijos bei nuorodas su tiekėjų pasiūlymais galite rasti apsilankę adresu www.pasirinkitetiekeja.lt