Kaip aiškina ESO Paslaugų tarnybos vadovas Renaldas Radvila, sunaudotos elektros duomenų deklaravimas ir apmokėjimas išliks praktiškai nepakitęs: pas tiekėją, naudojantis jo savitarnos sistemą (jei jis tokią turi); ESO svetainėje prisijungus prie savitarnos; fizinėse aptarnavimo vietose.

„Sudarius sutartį su nauju tiekėju, deklaruoti suvartotos elektros energijos rodmenis ar susimokėti už paslaugas bus galima taip pat, kaip ir darėte iki šiol, tačiau kiek kitokioje aplinkoje – naujo tiekėjo svetainėje internete, kitose jo sukurtose platformose arba tokias paslaugas teikiančiuose terminaluose, parduotuvių kasose ar pašte“, – sako R. Radvila

Visgi, jei iki šiol naudojotės tokiomis finansinėmis sistemos kaip „Viena sąskaita“, pašnekovas pataria prieš sudarant sutartį su tiekėju, pasiteirauti, ar šis klientų duomenis teiks tokioms platformoms.

„Bendradarbiavimas su „Viena sąskaita“ vyksta per tiekėją. Iki šiol visuomeninis tiekėjas pateikdavo duomenis į šią platformą, tačiau įvykus elektros rinkos liberalizavimui, ESO šiuos duomenis jau tiesiogiai pateiks patiems tiekėjams, o šie spręs, ar tuos duomenis apjungti į tokias bendras apmokėjimo sistemas kaip „Viena sąskaita“. Todėl tikrai verta pasiklausti tiekėjo, ar su juo sudarius sutartį ir toliau bus galima mokėti per tokias sistemas“, – sako R. Radvila.

Pasak jo, gyventojams nemažiau aktualus klausimas yra ir tai, ar pasirinkus naują tiekėją, reikės atnaujinti elektros skaitiklį ir rodmenis pradėti fiksuoti nuo nulio.

„Įsigaliojus naujai sutarčiai su tiekėju, jokių pasikeitimų, kas liečia skaitiklio keitimą ar jo rodmenis, neatsiras. Jūs ir toliau turėsite tik vieną sutartį ir jos pagrindu kas mėnesį atsiskaitinėsite už elektros energiją. Tai reiškia, kad pirmąją sąskaitą gausite su paskutiniais jūsų deklaruotais skaitiklio rodmenimis ir nuo to laiko toliau deklaruosite duomenis pagal tai, kiek suvartojate elektros energijos“, – aiškina ESO atstovas.

Renaldas Radvila

R. Radvila priduria, kad pasirinkus elektros energijos tiekėją, vartotojams taip pat nereikės diegti jokios papildomos įrangos ar atvesti laidų.

„Energijos tiekimo laidų iki elektros skaitiklių bei pačių elektros apskaitos prietaisų savininke ir toliau išliks ESO, kuri suteiks galimybę naudotis savo įranga visiems tiekėjams. Todėl gyventojams nereikia nerimauti, kad pasirinkus tiekėją, šie jo namuose atliks kažkokius montavimo, griovimo ar kitus darbus“, – teigia pašnekovas.

Visgi, ESO atstovas primena, kad vieną pareigą, prieš pasirinkdami tiekėją, gyventojai turi – permokos, skolos ir kiti įsipareigojimai turi būti sutvarkyti su buvusiu tiekėju.

„Tai reiškia, kad pinigai tarp tiekėjų „nevaikščios“, todėl visus įsipareigojimus susitvarkyti turite su visuomeniniu tiekėju. Jei turite kažkokią skolą, senasis tiekėjas pateiks sąskaitą, kurią turėsite sumokėti būtent jam. Jei turite permoką, kreipkitės į savo tiekėją su prašymu, kad po galutinio atsiskaitymo ji būtų grąžinta“, – aiškina R. Radvila.

pasirinktiekeja.lt informacija

Iki pirmojo etapo lieka vos kelios savaitės

ESO primena, kad gruodžio 10-oji – paskutinė diena pirmojo etapo dalyviams (5000 kWh ir daugiau per metus suvartojantys gyventojai) pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją. Iki šiol iš 98 tūkst. į šį etapą patenkančių vartotojų, daugiau nei 30 tūkst. jau padarė pasirinkimą.

Laiku nepasirinkus tiekėjo, nuo sausio 1 d. vartotojo turimam objektui bus taikoma garantinio tiekimo paslauga.

Vis dar ieškantiems, kurį tiekėją pasirinkti, rinkoje esančių nepriklausomų elektros tiekėjų pasiūlymus ir kainodarą galite rasti apsilankę svetainėje www.pasirinkitetiekeja.lt.