Pusės metų „draudimas“

ESO Paslaugų tarnybos direktorius Renaldas Radvila aiškina, kad jei dėl kažkokių priežasčių į pirmąjį etapą patenkantys gyventojai iki gruodžio 10 d. nepasirinks nepriklausomo tiekėjo, jiems bus taikomas laikinas garantinis tiekimas.

„Tai elektros energijos tiekimo užtikrinimo paslauga, nustatyta pagal Elektros energetikos įstatymą ir teikiama ne ilgiau kaip 6-is mėnesius. Garantinis tiekimas yra savotiškas vartotojo „draudimas“, kad šis neliktų be elektros energijos. Visgi, būtina pabrėžti, kad šis tiekimas neatleidžia vartotojų nuo pareigos pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją“, – aiškina R. Radvila.

Tad jei pasibaigus garantinio tiekimo terminui, vartotojas vis dar nebus pasirinkęs naujo tiekėjo, ESO turės teisę jo gyvenamame ar kitos paskirties objekte nutraukti elektros tiekimą.

„6-ių mėnesių garantinio tiekimo paslauga sukuria daugiau nei pakankamai laiko pasirinkti savo nepriklausomą tiekėją, jeigu į I-ąjį etapą patenkantiems elektros energijos vartotojams to nepavyktų padaryti iki 2020 m. gruodžio 10 d. Tačiau dar yra laiko savo pasirinkimą padaryti ir nepatekti į garantinį tiekimą“, – sako R. Radvila.

Garantinis elektros tiekimas būtų taikomas ne tik tada, kai vartotojai nepasirinks elektros tiekėjo, bet ir tais atvejais, kai vienos ar kitos šalies iniciatyva bus nutraukiama sutartis arba pasirinktas tiekėjas nutrauks savo veiklą.

„Ši paslauga bus teikiama ir vartotojams, kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nevykdo prisiimtų įsipareigojimų tiekti elektros energiją su vartotojais sutartomis sąlygomis arba tiems, kurių pasirinktas elektros energijos tiekėjas nutraukia veiklą. Taip pat gyventojams, kurių energijos tiekėjas nutraukia su vartotoju sudarytą elektros energijos pirkimo–pardavimo sutartį“, – aiškina ESO atstovas.

Renaldas Radvila

Būsite informuoti asmeniškai

Kaip pasakoja R. Radvila, patekus į garantinį tiekimą, vartotojas apie tai bus informuotas asmeniškai ir per savaitę jam bus priskirtas naujas Kliento kodas.

„Informaciją, kad jums yra pradėta taikyti garantinio tiekimo paslauga, gausite elektroniniu ar įprastu laišku. Taip pat gyventojui bus suteiktas naujas Kliento kodas, kuris bus nurodytas sąskaitoje ar informuojant apie mokėtiną sumą elektroniniais informavimo kanalais“, – aiškina pašnekovas.

„Deklaravimo ir apmokėjimo būdai bus: ESO savitarnos svetainė, internetinis bankas pagal struktūrizuotą įmokos formą, elektroninė atsiskaitymų sistemą „Viena sąskaita“, įmokos grynaisiais priėmimo vietose: „Maxima“ kasose, „Perlas terminaluose“ ir Lietuvos paštas skyriuose“, – vardija R. Radvila.

Nepasirinkusieji – „praloš“, nes mokės daugiau

Žinant, kad garantinis energijos tiekimas yra tik laikinas, o pasirinkti nepriklausomą elektros tiekėją gyventojams vis tiek reikės, ši paslauga, kaip aiškina R. Radvila, bus brangesnė ir tokiu būdu skatins vartotojus atlikti pasirinkimą.

„Elektros energijos įstatymas nurodo, kad garantinio tiekimo kaina yra kintanti ir perskaičiuojama kiekvieną mėnesį iš naujo. Klientams, kuriems teikiama ši paslauga, bus taikoma garantinio tiekimo kaina, kuri nuo 2018 m. rugpjūčio 1 d. apskaičiuojama vidutinei praėjusio ataskaitinio mėnesio elektros energijos biržos kainai, susiformavusiai Lietuvos kainų zonoje, pritaikius koeficientą 1,25.

Pasirinktiekeja.lt informacija

Kalbant paprasčiau, elektros kilovatvalandės kainą sudaro įvairūs infrastruktūros kaštai, tokie kaip skirstymo ir perdavimo sistemos, viešąjį interesą atitinkančios paslaugos, kurias nustato reguliatorius bei produkto kaina – elektros energijos biržos kaina. Tiekėjai elektros energiją, kurią persiunčia gyventojams, perka biržoje, o garantinis tiekimas prie šios biržos kainos prideda dar 25 proc.“, – aiškina ESO atstovas.

Tampa akivaizdu, kad nepasirinkus tiekėjo, už elektros energiją vartotojui teks mokėti daugiau, todėl R. Radvilos teigimu, kol dar yra laiko iki pirmojo etapo pabaigos, į jį patenkantiems gyventojams atlikti pasirinkimą būtų teisingiausias sprendimas.

pasirinktiekeja.lt informacija

„Reikia suprasti, kad pasirinkus tiekėją nebūsite susaistyti kažkokiais ilgalaikiais įsipareigojimais, todėl pasirašius neterminuotą sutartį, galėsite bet kada pasikeisti tiekėją jei jūsų netenkins jo darbas arba jei rinkoje atsiras geresnis pasirinkimas“, – teigia ESO Paslaugų tarnybos vadovas.

Daugiau informacijos apie elektros rinkos liberalizavimą ir garantinį tiekimą galite rasti svetainėse www. pasirinkitetiekeja.lt ir www.eso.lt/lt/namams/garantinis-tiekimas.