„Jaučiame gyventojų susidomėjimą galimybe pasirinkti vieną iš kelių elektros energijos tiekėjų. Klausimų sulaukiame įvairiais kanalais: žmonės kreipiasi į mūsų klientų aptarnavimo centrą, rašo žinutes socialiniuose tinkluose, teiraujasi pas juos apsilankiusių ESO darbuotojų. Tai rodo, kad šis pokytis šalies gyventojams yra svarbus. Visgi didžiausios gyventojų susidomėjimo bangos planuojame sulaukti rudenį – kai imsime aktyviai kviesti į pirmąjį etapą patekusius gyventojus rinktis savo elektros tiekėją“, – sako ESO Paslaugų tarnybos vadovas Renaldas Radvila.

Anot liepą internetu atlikto tyrimo, geriausiai apie pokytį informuoti, vyresnio amžiaus vyrai. 57 proc. apklaustų būstų savininkų teigia atsiradusią pasirinkimo galimybę vertinantys palankiai, 38 proc. nuomonės apie ją dar nėra susidarę, neigiamai pokytį vertina tik 5 proc. apklaustų būstų savininkų.

Pagrindinis vertinimo kriterijus – elektros energijos kaina. Šeši iš dešimties palankiai pokytį vertinančių apklausos dalyvių ją įvardino kaip pagrindinę tokio vertinimo priežastį. Dar trečdalis teigia besidžiaugiantys atsiradusia konkurencija, 12 proc. – pasirinkimo galimybe, 7 proc. akcentavo individualiems poreikiams pritaikytus sprendimus, 6 – kokybę, patogumą bei aptarnavimą. Daliai gyventojų (2 proc.) svarbi ir galimybė pasirinkti elektros energiją pagal jos kilmę.

Galimai išaugsianti elektros energijos kaina tapo svarbiausia priežastimi ir neigiamam pokyčio vertinimui – ją rinkosi trys iš dešimties. Kiti neigiamo vertinimo argumentai: informacijos trūkumas lyginant tiekėjus tarpusavyje (20 proc.), galimi karteliniai susitarimai (17 proc.) bei noras, kad energetikos sektorius būtų kontroliuojamas valstybės (13 proc.).

„Aktyviai viešiname visus pokyčio įgyvendinimo etapus ne tik siekdami suteikti gyventojams visą reikiamą informaciją apie jiems sukurtas galimybes patiems pasirinkti vieną iš tarpusavyje konkuruojančių tiekėjų, bet ir norėdami užtikrinti visišką skaidrumą. Įgyvendinant tokio masto pokytį šalyje, tik užtikrintas visiškas atvirumas bei skaidrumas leidžia kurti abipusį pasitikėjimą“, – teigia ESO Paslaugų tarnybos vadovas Renaldas Radvila.

Išsami informacija apie pokytį bei tiekėjus gyventojams yra pateikiama specialioje projekto svetainėje pasirinkitetiekeja.lt, apie kurią teigia girdėję 51 proc. apklausos dalyvių. Vis dėlto, iki šiol joje lankėsi – vos 9 proc.

Tyrime apklausti 754 būsto savininkai nuo 25 metų amžiaus ir vyresni. Tyrimą ESO užsakymu atliko UAB „Norstat“.

Apie projektą

Šiandien vykstantis pokytis – tai valstybės sprendimas nebereguliuoti elektros energijos kainos. Nuosekliai atsisakant elektros tiekimo monopolijos, iki 2023 m. nebeliks visuomeninio tiekėjo ir bus sukurta laisva, konkurencinga elektros energijos rinka.

Elektros energijos kainą nuo šiol lems konkurencija, todėl gyventojai gaus lankstesnes ir palankesnes sąlygas. Taip pat, kaip rinkdamiesi mobiliojo ryšio, kabelinės televizijos ar bet kurias kitas paslaugas, jie galės įvertinti įvairių tiekėjų pasiūlymus ir sudaryti sutartį su ta įmone, kuri siūlys tinkamiausias sąlygas.

Išsami projekto informacija pateikiama www.pasirinkitetiekeja.lt