Lietuva iki šiol buvo viena iš paskutiniųjų ES šalių, išlaikiusi monopolį elektros tiekimo privatiems vartotojams rinkoje. Būsimi pokyčiai reiškia, kad elektros rinka taps konkurencinga, o vartotojai galės rinktis ne tik tiekėją, artimą jų vertybėms, bet ir produktus, kurie sukurti atsižvelgiant į jų poreikius.

Nieko nedarant – elektros kaina išaugs ketvirtadaliu

Šiuo metu gyventojai elektrą perka pagal reguliuojamą kainą. „Elektros vartotojai gali ir toliau nieko nedaryti, tačiau, tokiu atveju, jie automatiškai bus perduoti garantiniam elektros tiekėjui ir tai pabrangins jų elektrą apie 25-iais proc.“, – apie pasirinkimo galimybes jau ateinančiais metais kalba energetikos ekspertas Martynas Nagevičius. Garantinis elektros energijos tiekimas taikomas vartotojams, kurie nepasirinko nepriklausomo elektros energijos tiekėjo.

Pasak M. Nagevičiaus, pačios galimybės priklausys nuo kiekvieno vartotojo individualių poreikių: kiek jis vartoja tą elektrą, kokiu paros metu daugiausiai ir pan. Priklausomai nuo šių veiksnių, jis galės skaičiuoti, kuris planas jam bus naudingiausias.

„Galima bus rinktis fiksuotą kainą, kelių tarifų – dienos, nakties ir pan. Galima opcija – susieti elektros ir rinkos kainas, tačiau tada kaina galėtų svyruoti net kas valandą. Taigi, galimybės šiuo požiūriu yra pačios įvairiausios“, – teigia energetikos ekspertas ir priduria, kad šis pokytis skatins visus buitinius elektros vartotojus labiau paanalizuoti savo elektros vartojimo įpročius.

Svarbiausia – įmonės patikimumas

Perėjimas nuo reguliuojamos prie konkurencinės elektros tiekimo bus įgyvendinamas nuo 2021 metų, tačiau patys pasirinkti nepriklausomą tiekėją buitiniai vartotojai gali jau šiandien ir taip išlošti daugiau laiko priimant sprendimą.

Martynas Nagevičius

M. Nagevičiaus teigimu, renkantis elektros tiekėją svarbu, kad jis būtų patikimas. Kaip tai patikrinti? Lietuvos rinkoje jau turime elektros tiekėjus, kurie ją tiekia verslo klientams jau ne vienerius metus. Tai, pirmiausia, tokias įmones galima laikyti patikimomis, turinčiomis praktikos su klientais.

„Jeigu elektros tiekėjas staiga nutrauktų veiklą, klientai grįžtų pas garantinį tiekėją, o tai kuriam laikui padidintų sąskaitas už elektrą“, – patikimų įmonių svarbą pabrėžia M. Nagevičius.

Ne mažiau svarbus ir įmonės požiūris į klientą – lankstumas, reagavimas į individualius klientų poreikius ir pan. „Šiuo atveju galime taikyti universalią taisyklę – perkant bet kokią paslaugą, visada laimi tie, kurie atsižvelgia į klientų poreikius. Kviečiu žmones sekti situaciją ir gilintis į tai, kas vyksta, nes blogiausias variantas – nesidomėti ir dėl to mokėti daugiau“, – teigia energetikos ekspertas.

Daugiau pasirinkimo vartotojams

Elektros energijos tiekimo bendrovės „Elektrum Lietuva“ direktorius Martynas Giga taip pat džiaugiasi būsimais pokyčiais elektros rinkoje.

„Iki šiol už vartotoją nuspręsdavo kiti, ir ne visada tie sprendimai būdavo priimami atsižvelgiant į klientų poreikius ar esamas rinkos realijas. Atsiradusi konkurencija, laikui bėgant, sukurs vis daugiau pasirinkimo galimybių vartotojams“, – įsitikinęs M. Giga.

Pasak „Elektrum Lietuva“ direktoriaus, svarbiausia domėtis ir skirti laiko įsigilinti į tai, ką siūlo visi tiekėjai. „Būtina įsitikinti, kad siūloma kainodara yra skaidri ir aiški. Taip pat – ar įmonės atstovaujamos vertybės sutampa su konkretaus žmogaus vertybėmis, ar įmonė girdi jį kaip klientą ir supranta jo lūkesčius. Blogiausia būtų, jeigu būsimi vartotojai liktų pasyvūs. Tokie žmonės tiesiog patys save nuskriaus, nes nepasinaudos svarbiausia laisve – laisve rinktis“, – teigia M. Giga.

Martynas Giga

„Elektrum Lietuva“ direktorius pasakoja, kad įmonė pokyčiams rinkoje taip pat ruošiasi. „Planuojame klientams pasiūlyti galimybę pasirinkti jų poreikius atitinkančią kainodarą, patrauklių papildomų produktų, lengvą ir aiškų tapimo klientu procesą“, – sako M. Giga ir priduria, kad buitinis vartotojas gali tikėtis sutaupyti, nekeičiant savo vartojimo įpročių bei atrasti naujų galimybių, išnaudojant modernius energetikos sprendimus.

Ekspertai sutinka, kad svarbiausi pasirinkimo kriterijai bus paslaugos tiekėjo patikimumas, reputacija, siūlomi produktai, kainodara, esamų klientų patirtis, paslaugų naudojimosi paprastumas, klientų aptarnavimas.

Buitiniams elektros vartotojams nevertėtų likti pasyviems – jau šiandien atsiranda puiki proga patiems spręsti, kokia turi būti sąskaita už elektra. Konkurencija yra pagrindinė varomoji jėga, suteikianti pridėtinės vertės klientui. Iki šiol už vartotoją nuspręsdavo kiti ir ne visada sprendimai būdavo priimami atsižvelgiant į klientų poreikius, todėl visi buitiniai elektros vartotojai kviečiami būti aktyviais bei domėtis jiems atsiveriančiomis liberalios elektros rinkos galimybėmis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (146)