Būtina pasidaryti išsamią analizę


Paklausta, ką reikia žinoti, kaip pasiruošti verslo atstovams, jeigu šie planuoja eiti į tarptautinę rinką, R. Švobienė sakė, kad pirmasis patarimas, kuriuo galėtų pasidalyti, būtų nebijoti tarptautinės rinkos, drąsiai žengti ir pasirinkti partnerius ar įmonę, kuri pagelbės. Taip pat, pasak jos, labai svarbu atlikti išsamią analizę:

„Visų pirma reikia pasidaryti didelę analizę, į kokią šalį norima keliauti, išsigryninti produktą, kuris bus parduodamas, žinoti, kokiais kanalais bus norima pasiekti klientą, kur bus laikomos prekės. Taigi svarbiausia yra pasidaryti namų darbus ir gerai žinoti, koks yra galutinis tikslas, koks yra produktas ir galutinis vartotojas. Šie žingsniai yra pirmi, kuriuos turėtų padaryti kiekvienas verslas.

Mokestinė dalis galbūt yra nuobodžioji verslo dalis, bet ji labai svarbi, todėl visiems siūlau atsakingai į tai pažiūrėti. Jeigu patiems sudėtinga, reikėtų turėti šalia, kas galėtų patarti, nes išmanyti visą pasaulio rinką vieniems nelabai pavyktų. Verslo tikslas koncentruotis į sėkmingus pardavimus, o mokesčius palikti tiems, kurie ten specializuojasi.“

Viena nekalta klaida gali skaudžiai atsieiti


A. Milašauskas, pratęsdamas pokalbį apie mokestinę sistemą, pridūrė, kad kartais viena, atrodytų, nedidelė pardavėjo padaryta klaida gali turėti ne itin malonių padarinių:

„Pridėčiau, kad mokestinė dalis ne tik yra svarbi, bet ir negailestinga, ypač, jei kalbame apie didžiąsias platformas, kuriose viskas yra automatizuota. Pardavėjai kartais netyčia nustato ne tą prekės lokaciją, o kartais mano, kad pamanipuliuos, pažais ir parodys, kad jo prekė neva laikoma Vokietijoje ar Didžiojoje Britanijoje. Tokiu atveju, kad ir padaro tai netyčia ar vieną kartą tokį skelbimą įdeda, o paskui greit išima, platforma jau užfiksuoja, kad tu su lietuviška įmone rodei, jog prekę sandėliuoji mano minėtose šalyse. Tada jau atsiranda mokestinė prievolė, kad sandėliuodamas tose šalyse privalai turėti tų šalių PVM numerius.

Tokia nedidelė, nekalta klaida iššaukia situaciją, kai tavo paskyra gali būti užblokuota arba būsi priverstas išsiimti tos šalies PVM numerį, nepaisant to, kad tu padarei tą vienkartinę mažą klaidelę ir galbūt jau po dienos ar kitos išėmei skelbimą su neteisinga informacija.

Kiti tiesiog nežino, kad yra tokios mokestinės prievolės. Ir jie natūraliai sako, gerai, aš turiu kažkiek prekių jau nusiuntęs į kitą šalį, ten palaikysiu ir prekiausiu. Elektroninėje parduotuvėje nebūtinai greit mus pastebės ar skirs nuobaudą, bet globaliose pardavimų platformose, kuriose viskas yra automatizuota, tai būna viena dažniau pasitaikančių klaidų, dėl ko nukenčia pardavėjai.“

Elektroninė prekyba

Kodėl svarbu nepamiršti taršos mokesčio?


Pasiteiravus, kodėl svarbūs taršos mokesčiai ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį verslaujantiems asmenims, R. Švobienė patikslino, kad neseniai įvesti taršos mokesčiai yra privalomi visiems, ypač – platformų pardavėjams:

„Be visų PVM mokesčių, kurie tikrai yra svarbūs, reikėtų nepamiršti, kad yra ir kitų mokesčių – pavyzdžiui, taršos. Kodėl jie yra svarbūs? Jie yra visai neseniai įvesti ir privalomi visiems, ypač – platformų pardavėjams, ir platformos akylai tai seka. Vokietijos, Ispanijos, Prancūzijos rinkose pardavėjas net negali pradėti prekiauti neturėdamas ten pardavėjo, kuris parduos į rinką produktus, registracijos ir turi turėti atstovą, kuris perdirbs parduodamus produktus į tą rinką.

Taršos mokestis yra mokamas ir skaičiuojamas atitinkamai nuo produkto tipo, jo sudėties, pakavimo tipo, visa tai yra dėl ekologijos ir platformos tai tikrai kontroliuoja, jei prekyba vyksta per jas. Prekyba negalės prasidėti ir paskyros gali būti blokuojamos ne tik dėl PVM mokestinių prievolių nesilaikymo, bet ir dėl taršos mokesčio taip pat.“

Paklausta apie PVM mokestį ir kaip jis veikia skirtingose šalyse, R. Švobienė sakė, kad kiekviena šalis turi savų taisyklių:

„Iš esmės Europoje lyg ir yra vienas reguliavimas, direktyva, bet kiekviena šalis dar turi taisyklių, kurios skiriasi. Ne tik pats PVM dydis skiriasi, bet ir atitinkamos taisyklės. Todėl prieš žengiant į kiekvieną šalį, nepaisant to, kad tai būtų Europos Sąjunga, tikrai reikėtų pasidomėti tos šalies subtilybėmis, kaip visa tai veikia ten, tinkamai pasiruošti, nes galiausiai net ir pats registracijos procesas tikrai skirsis kiekvienoje šalyje. Pradedant nuo trukmės, kiek užtrunka užsiregistruoti, reikalingų dokumentų, kad registracija būtų atlikta, iki periodiškumo, kaip teikiamos deklaracijos, kokia valiuta, nes, žinia, net ir gretimoje Lenkijoje nebus euro, mokėjimus reikės atlikti vietos valiuta.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją