Žurnalistų kalbintų praeivių nuomonės, kas yra egzotinės prekės, išsiskyrė. Vienų nestebina jau niekas, kiti sakė, kad trūksta ne įmantrių užsienietiškų prekių, o šviežių lietuviškų.

„Viskas jau kasdienybe tapę. Manau, dėl visokių globalizacijų ir panašių reiškinių viskas tiesiog kasdienybė. Egzotika tai tikriausia yra tai, ko dar nesi ragavęs”, - svarstė sostinėje kalbinta praeivė.

Tuo tarpu kita vilnietė aiškino, kad egzotiškų prekių ji paprasčiausiai neperkanti.„Man užsienietiškų prekių nereikia. Neperku nei pietietiškų vaisių, nei krevečių – nepratusi esu. Man tai, kas lietuviška, labiau patinka”, - sakė ji.

Panašu, kad išsiskiria ne tik sostinės praeivių nuomonės. Garsiausi Lietuvos maisto žinovai taip pat vienas su kitu nesutinka. Štai naujienų portalo DELFI apžvalgininkas ir maisto ekspertas Andrius Užkalnis atkreipia dėmesį, kad visko nusipirkti galima toli gražu ne visuose LIetuvos miestuose. „Dabar iš tikrųjų man atrodo, kad turint pinigų Vilniuje galima nusipirkti bet ką. Bet vėlgi mes čia kalbame apie Vilnių. Užtektų išvažiuoti netgi į Kauną ar į Klaipėdą, ten jau nebe viską gautumei”, - teigė A. Užkalnis.

Specialisto nuomone, gera užsienietiškų prekių pasiūla net ir sostinėje atsirado visai neseniai. „Tarkime, iki 2015 metų nebuvo Lietuvoje pastrami mėsos. Tai jautiena, kuri yra ilgai brandinama, sūdoma, paskui plonai supjaustoma. Tai yra iš Lietuvos kilęs žydų patiekalas, tapęs itin populiaru Amerikoje bei Vakarų Europoje. Taigi šio patiekalo iki 2015 Lietuvoje tiesiog nebuvo, kol vienas restoranas ėmėsi šios mėsos gamybos ir dabar pastrami jau ir mūsų šalyje”, - pasakojo DELFI apžvalgininkas.

Restoranų kritikas apie egzotines bei neįprastas prekes turi savo nuomonę. Nors dabar situacija sostinėje yra labai gera, dažnai piktina ne prekių stoka, o jų keistas išdėstymas parduotuvėse.

Didelėje parduotuvėje aš ieškojau klevų sirupo. Jo ten buvo, bet sirupą man padėti surasti turėjo trys pardavėjos, kadangi ši prekė kažkodėl yra padėta prie limonadų. Matyt, pagalvojo, kad prie tų paskatintų sirupų, kurie pilami į kavas, reikia padėti ir klevų sirupą. Matėsi, kad šiai prekei pirkėjų nelabai yra”, - sakė A. Užkalnis.

Tuo tarpu, šefas Martynas Praškevičius įsitikinęs, kad Lietuvoje trūksta ne egzotinių prekių, o pasaulyje itin populiarių ekologinių. Jo įsitikinimu egzotika yra šviežia, kokybiška ir ekologiškai išaugintas prekė.

„Ypač kai turi vaikų, nori jiems visko, ko geriausia. Aš labai pasigendu mūsų parduotuvėse ne įmantrių užsienietiškų prekių, o būtent biodinaminiuose ūkiuose išaugintų produktų bei platesnio ekologiškų prekių pasirinkimo. Jeigu ekologinių prekių parduotuvėse šiuo metu ir yra, tai jų kainą yra tiesiog kosminė”, - teigė virtuvės šefas.

Anot kulinaro, kiekvienas labai skirtingai supranta egzotiką – vienam egzotika yra mango vaisius, o kitam foie gras (žąsų arba ančių kepenėlių paštetas - DELFI).

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (67)