Kaip pasakoja Tomas Bučinskas, „Robert Bosch Automotive Aftermarket“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse, XX a. pradžioje Vokietijoje įkurto ir šiandien visame pasaulyje veikiančio nepriklausomų autoservisų tinklo sėkmės receptas paprastas, tačiau tuo pačiu ir daug darbo bei žinių reikalaujantis procesas.

„Didžiausią dėmesį „Bosch“ skiria inovacijoms ir saugumui. Nuo pat įmonės įkūrimo pradžios, Robertas Boschas vadovavosi principu – ne tik suteikti automobilių remonto paslaugą, bet ir ieškoti būdų, kaip sumažinti gedimų dažnumą. Tai reiškia, kad bendrovei visada buvo svarbu tobulinti gaminamus automobilių komponentus, stiprinti inovacijas ir taip suteikti savo klientams kompleksiškus problemų sprendimus“, – aiškina T. Bučinskas.

Lietuvių požiūris į autoservisus

Lietuvoje „Robert Bosch“ atstovybė įkurta prieš 19 metų. Per šiuos metus įmonei teko įveikti vieną didžiausių iššūkių, susijusių su vairuotoju požiūriu į kokybiškų paslaugų svarbą ir saugumą kelyje.

„Bosch“ servisų tinklo pradžia Lietuvoje buvo išties sunki. Tai lėmė vairuotojų požiūris į saugumą. Prieš 20-metį automobilių parką sudarė kur kas paprastesnės transporto priemonės, todėl pagrindiniai poreikiai buvo pasikeisti stabdžių kaladėles, tepalą, filtrus ir susiremontuoti tik tai, kas barška, o visa kita – „prašau nelieskite, nes man tai kainuos“. Dėl tokio požiūrio tais laikais labai gerai gyveno vadinamieji garažėliai – smulkūs, paprasčiausiomis sąlygomis dirbantys ir dažnai savamokslius mechanikus samdantys servisai“, – prisimena „Bosch“ atstovas.

„Pigiai ir greitai“ teikiamos paslaugos kai kuriems atrodė tikras išsigelbėjimas, tačiau apie kokybę dažnu atveju nebuvo susimąstoma – automobiliai po „remonto“ tapdavo realiu pavojumi kelyje.

„Iš tokių servisų automobiliai išvažiuodavo kaip „tiksinčios bombos“ – kažkas sutaisyta atmestinai, kažkas nepatikrinta arba „dar laikys“ ir panašiai. Tuo metu kokybiškoms ir technologiškai reglamentuotoms paslaugoms, kurias siūlė „Bosch Car Service“, paklausos rinkoje nebuvo. Tiek vairuotojams, tiek netgi patiems autoservisams atrodėme kaip išsišokėliai, kurie nori keisti nusistovėjusias taisykles, – pasakoja pašnekovas. – Visą tą laiką bandėme šviesti visuomenę apie tai, kokį pavojų kelia eksploatuojami netvarkingi automobiliai. Pavyzdžiui, į servisą atvykta automobilis ir jo savininkas prašo pakeisti tepalus, tačiau apžiūros metu pamatoma, kad stabdžių sistema yra taip nusidėvėjusi, kad bet kuriuo momentu gali nustoti veikti. Savininkas primygtinai prašo pakeisti tik tepalus, nes stabdžiai vis dar veikia ir jis nemato tame problemos. Tad kas šiuo atveju atsakingas už saugumą – vairuotojas ar autoservisas, kuris jam suteikia paslaugas?“

Bėgant metams ir tobulėjant automobiliuose montuojamai įrangai, pradėjo keistis ir visuomenės suvokimas apie tai, kas yra tvarkingas automobilis. Kaip teigia pašnekovas, pastarąjį dešimtmetį galima vadinti revoliuciniu automobilių pramonėje.

„Transporto priemonėse pradėtos diegti įvairios išmanios technologijos su daugybe daviklių, jutiklių, valdymo blokų ir kitų elektroninių komponentų, kurių minėti garažėliai jau nebegalėjo nei identifikuoti, nei tinkamai diagnozuoti, nei tuo labiau remontuoti. Tuomet ir įvyko lūžis, padėjęs vairuotojams suprasti, kad norint turėti tvarkingą ir tinkamai funkcionuojantį automobilį, būtina kreiptis į specialistus, o ne pseudo-mechanikus“, – teigia „Robert Bosch Automotive Aftermarket“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

Profesionali 10-ies žingsnių patikra

Jei anksčiau tvarkant automobilį visas dėmesys būdavo skiriamas tik konkrečios problemos šalinimui, šiais laikais profesionali patikra, prieš imantis bet kokių remonto darbų, yra tapusi įprasta praktika. Kaip aiškina „Bosch Car Service“ koncepcijos vadovas Rolandas Kvedys, tokia patikra reikalinga tam, kad būtų užtikrintas saugus ir patikimas važiavimas.

„Visiems į mūsų servisą atvažiavusiems automobiliams yra taikoma 10-ies žingsnių patikra, kuri garantuoja saugesnį vairavimą ir užtikrina, kad automobilis yra tinkamai paruoštas kasdieniam naudojimui. Naudojant naujausią diagnostikos įrangą, automobilis yra visapusiškai patikrinamas. Jei yra aptinkami galimi gedimai, imamasi išsamesnės patikros ir klientui visada pasiūloma atsiradusias problemas pašalinti. Tokia praktika leidžia sumažinti nelaimingų atsitikimų kelyje riziką, padidina visų transporto priemonės keleivių saugumą ir padeda išvengti didesnių gedimų“, – aiškina R. Kvedys.

Smulkus ir vidutinis verslas
Foto: Shutterstock

Į šią patikrą įeina elektronikos sistemų, padangų, žibintų, automobilio dugno, garsinio signalo, valytuvų, stabdžių, akumuliatoriaus, skysčių ir oro kondicionavimo sistemos pirminė vizualinė patikra.

„Pirminės patikros metu yra apžiūrimas elektronikos skydelis, ar nedega jokie apie galimą gedimą įspėjantys ženklai. Tuomet vizualiai yra tikrinamas padangų nusidėvėjimas ir stabdžių sistemos būklė. Vėliau, per specialius veidrodžius vykdoma žibintų patikra – ar veikia posūkiai, artimosios, ilgosios šviesos, avarinis ir garso signalai.

„Šios patikros metu apžvelgiama ar elektronikos skydelyje nėra aktyvių apie galimą gedimą įspėjančių signalų, vizualiai įvertinama padangų nusidėvėjimo ir stabdžių sistemos būklė. Vėliau, važiuojant į automobilio remonto vietą, specialių veidrodžių pagalba vykdoma visų žibintų patikra – ar veikia posūkiai, artimosios, ilgosios šviesos, avarinis ir garso signalai. Taip pat patikrinama ar tinkamai veikia oro kondicionavimo sistema. Kilstelėjus automobilį, apžiūrimas jo dugnas, vertinama pirminė važiuoklės būklė. Galiausiai yra patikrinama akumuliatoriaus jungtys, tvirtinimas, automobilio skysčių lygiai – alyvos, aušinimo, stabdžių ir vairo stiprintuvo, jei jis dar hidraulinis“, – apie procedūrą pasakoja R. Kvedys.

Jei yra aptinkami neatitikimai nuo reglamentuoto automobilio techninės būklės standarto, imamasi išsamesnės patikros ir klientui visada pasiūloma atsiradusias problemas pašalinti. Naudojant šiuolaikinę diagnostikos įrangą ir naujausias automobilių technologijų duomenų bazes automobilis yra visapusiškai patikrinamas. Tokia praktika leidžia sumažinti nelaimingų atsitikimų kelyje riziką, padidina visų transporto priemonės keleivių saugumą ir padeda išvengti didesnių gedimų“, – aiškina R. Kvedys.

Kokybė – visur ir visada

„Bosch Car Service“ – pirmaujantis ir didžiausisas autoservisų tinklas pasaulyje. R. Kvedžio teigimu, toks pripažinimas – tai teisingo veiklos modelio rezultatas.

„Automobilio patikra, priežiūra ir remontas turi būti atliekami vadovaujantis gamintojų nustatytais standartais, todėl „Bosch“ ne tik teikia serviso paslaugas, tačiau ir tiesiogiai kuria bei gamina originalius automobilių komponentus praktiškai visiems automobilių gamintojams. Dėl to įmonė puikiai išmano jų technologijas, o turimomis žiniomis tiesiogiai dalinasi su savo partneriais, tokiu būdu kurdami profesionalų bei patikimą autoserviso paslaugų tinklą“, – sako R. Kvedys.

Serviso tinklo sėkmė, pasak T. Bučinsko, neįsivaizduojama be joje dirbančių žmonių, todėl automobilių pramonei nuolat keičiantis, o transporto priemonėms modernėjant, „Bosch“ siekia nuolatos kelti specialistų kvalifikaciją.

„Bosch“ rinkoje yra kone vieninteliai gamintojai, turintys specialiai įrengtus mokymo centrus, kuriuose autoservisų meistrai yra supažindinami su naujausiomis technologijomis. Į automechaniką mes žiūrime kaip į inžinierių, kuris turi suprasti ne tik automobilio sandarą, bet ir procesus, vykstančius visose elektronikos grandinėse. Augindami savo specialistų kvalifikaciją, visuomet galime būti ramūs, kad klientams bus suteiktos tik aukščiausios kokybės ir naujausiomis žiniomis paremtos paslaugos“, – teigia „Robert Bosch Automotive Aftermarket“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse.