Pajūrio regione dirbantys „Eizos“ vairavimo instruktoriai ne tik pasakoja mokiniams apie telefono keliamus rūpesčius, bet ir gyvai parodo, kiek užtrunka vairuotojas pajudėti, jei laukdamas žalio šviesoforo signalo laiką leidžia internete ar socialiniuose tinkluose.

„Mes mokiname taip, kad nereikėtų prisirinkti baudų. O už naudojimąsi telefonu ne tik baudžiama, tai labai nesaugu daryti, nes nukreipiamas dėmesys nuo kelio. Šių dienų pagrindinė problema net ne kalbėjimas telefonu vairuojant, o naršymas. Pavyzdžiui, prie šviesoforų labai dažnai ir mokinam parodome vairuotojus, kurių dėmesys nukreiptas ne į kelią, o į telefoną. Tokius vairuotojus visad parodome pavyzdžiu, kaip nereikia elgtis prie vairo. Paprastai, tai pamatę vairuotojai susigėsta. Būta atvejų, kai kelyje taip susitinku buvusius mokinius, kurių veidas, mane pamačius, ima rausti“, – atvirauja devynerius metus vairavimo instruktoriumi dirbantis T. Žemgulis.

Instruktorius pasakoja, kad kartais mokiniai, atėję į vairavimo pamoką, iškart praneša, kad laukia svarbios žinios. Tokiu atveju T. Žemgulis sako nedraudžiantis atsiliepti, tačiau viską būtina padaryti pagal Kelių eismo taisykles – tik saugiai sustojus ir netrukdant kitiems vairuotojams. Taip mokoma, kad skambutis niekur nepabėgs, tačiau būtina viską daryti saugiai. Visgi instruktorius pastebi, kad skambučio laukimas, net ir neturint telefono rankose, taip pat trukdo susikaupti.

„Buvo atvejis, kai mergina laukė skambučio iš užsienio universiteto. Visą laiką kol ji vairavo iki skambučio jautėsi, kad jos dėmesys yra nukreiptas ne į vairavimą, ne į kelią, o į laukimą. Taigi, skambučio laukimą galima priskirti prie vairavimo susijaudinus, tai tikrai turi įtakos ir saugumui“, – neslepia vyras.

Žvairavimą“ į mobilųjį instruktorius įvardija ir kaip saugumo, bet ir kaip spūsčių didinimo problemą.

„Dvi-tys sekundės. Tiek, maždaug, užtrunka laiko, kol pajuda vienas automobilis. Tai labai daug mat per tiek laiko gali pajudėti du-trys automobiliai. Uždelsus pamatyti, kai užsidega žalias šviesoforo signalas, didėja spūstys, tad tai tikrai didelė problema. Mobilusis telefonas tampa grėsme ne tik pajudant iš vietos, bet ir reakcijai, kai reikia stabdyti automobilį. Ne kartą teko stebėti per galinio vaizdo veidrodį, kaip prie automobilio galo artėja artėja ir tik paskutiniu momentu pamato. Deja, tai standartinė situacija ir labai dažna“, – dalijasi vairavimo instruktorius.

T. Žemgulis sako, kad panaršyti telefone pagundoms lengvai pasiduodantiems vairuotojams jis visuomet rekomenduoja mobilųjį laikyti ne salone, o bagažinėje. Taip telefonas nebus lengvai pasiekiamas ir visas dėmesys bus ten, kur ir turi būti – į kelią. Be to, jei jau išties laukiama svarbaus skambučio, automobilio salone verta turėti laisvų rankų įrangą. Anot „Elzos“ instruktoriaus, laisvų rankų įranga išties nebus tokia kenksminga, mat nereikės laikyti rankoje telefono, nereikės į jį žiūrėti, norint atsiliepti.

„Laisvų rankų įranga nenukreipia tiek dėmesio, kad keltų pavojų kelyje, be to, ja naudotis leidžia ir Kelių eismo taisyklės. Eismas išties yra labai pasikeitęs, intensyvumas yra išaugęs keletą kartų, o pastaraisiais metais vis didesnė problema jau ne kalbėjimas telefonu vairuojant, o naršymas internete. Deja, žmonių sąmoningumas nedidėja, pasimokoma tik per skaudų pavyzdį, neatgraso net nemažos baudos“, – dalijasi pastebėjimais vairavimo instruktorius.

Policijos pareigūnų duomenimis, vidutiniškai per metus įkliūva apie 18 000–20 000 vairuotojų, kurie naudojasi telefonais.