Šiandien apstu alternatyvų, galinčių pakeisti taršias transporto priemones: po Vilnių jau važinėja elektriniai autobusai, vis labiau populiarėja dviračių, paspirtukų nuoma, įvairios automobilių, tarp jų ir elektromobilių, dalijimosi platformos.

Gyventojai skatinami taršias transporto priemones pakeisti švariomis, pasinaudojant valstybinėmis paramos programomis. Viena tokių programų, kuria noriai naudojasi gyventojai – utilizavimui priduoti seną, taršų automobilį ir gauti subsidiją netaršiam pirkiniui: naujam automobiliui, paspirtukui, dviračiui ar viešojo transporto bilietams.

Viena populiariausių darnaus judumo priemonių vilniečių tarpe – dviratis. Kad Vilniuje smagu keliauti dviračiu sutinka ir žinomas TV laidų, renginių vedėjas, „Radistas“ Rolandas Mackevičius.

Dviratis – alternatyva, tinkanti kiekvienam

Norint paskatinti vilniečius, taip pat ir kitų Lietuvos didmiesčių gyventojus, dažniau rinktis netaršias transporto priemones, pirmiausia, reikia jas išbandyti – įsitikinęs Rolandas Mackevičius. Žinomas vyras yra dviračių kelionėmis entuziastas. Ir šia savo aistra jis mielai sutiko pasidalinti.

Šįkart į kelionę po miestą jis pasiėmė ir savo sūnų Motiejų. Rolandas atskleidė, kad su sūnumi į kelionę dviračiais jiedu leidžiasi dažnai. Toks laisvalaikio praleidimo būdas – aktyvaus tėčio nuopelnas, mat šia veikla su Motiejumi jis užsiima nuo pat mažumės.

„Motiejus – ištvermingas vyrukas, nes tėtis jį ištreniravo. Kai tik galime sau leisti papramogauti – būtinai renkamės dviračius. Tai – vienas iš pagrindinių laisvalaikio praleidimo ir transporto priemonių pasirinkimų mūsų šeimoje“, – atvirauja dviejų vaikų tėtis.

Vilniuje dviračių takai siekia beveik 100 kilometrų

Anot R. Mackevičiaus, kelionės dviračiu – ne tik puikus laiko praleidimas šeimai, bet ir kelionės būdas, padedantis sutaupyti laiko, judėti greičiau nei pėsčiomis, išvengti spūsčių, prisidėti prie ekologijos neteršiant oro, sumažinti miesto triukšmą, o svarbiausia – tapti sveikesniu bei laimingesniu.

Vilniuje dviračiais keliauti su šeima, pasak Rolando, paprasta. Jo nuomone, pakankamai išvystyta miesto infrastruktūra ir apie 100 kilometrų besidriekiantys dviračių takai – faktoriai, skatinantys įsigyti šią transporto priemonę. Be to, egzistuoja nuomos punktai, kuriuose dviratį galima trumpam išsinuomoti ir ekologišku būdu pasigrožėti sostinės architektūra ar gamta – kas kam įdomiau.

Rolandas Mackevičius

„Minti dviratį – labai draugiškas gamtai keliavimo būdas: neteršia, nekenkia, patogu, nes nereikia krauti. Mes visą šią vasarą praleidome ant dviračių. O dabar pabandėme išsiaiškinti, kur Vilniuje geri ir malonūs takai, norint nukeliauti iš namų iki kokio nors gražaus bei didelio parko“, – sako R. Mackevičius.

Jiedu su Motiejumi nuo savo namų, esančių Baltupiuose, iki Ozo parko dviračiais nukeliavo per 10 minučių. Šis maršrutas patyrusiems dviratininkams buvo malonus pasivažinėjimas.

„Radistas“, norintiems pakeliauti po Vilnių dviračiu, turi rekomendaciją. „Turiu patarimą tiems, kurie mažai žino apie Vilniaus dviračių takus – visą jų sąrašą galima surasti internetinėje svetainėje www.arcgis.com. Man asmeniškai labiausiai patinka takai, esantys palei Nerį. Būtinai juos išbandykite, pravažiuokite į vieną ar į kitą pusę“, – dalijasi žinomas TV laidų ir renginių vedėjas.

Apie projektą

„(Ne)dūzgiantis miestas“ – Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) inicijuotas projektas, kurio tikslas – paskatinti didmiesčiuose gyvenančias jaunas, vaikus auginančias šeimas dažniau naudotis darnaus judumo priemonėmis. Projekto metu TV laidų ir renginių vedėjas Rolandas Mackevičius išbando įvairias darnaus judumo galimybes Vilniaus mieste: važiavimą dviračiu, paspirtuku, viešuoju transportu, elektromobiliu ir keliavimą su kaimynais. Komunikacijos kampanija „(Ne)dūzgiantis miestas“ finansuojama Europos socialinio fondo lėšomis. ES investicijų pagalba kasmet Lietuvos miestuose diegiamos įvairios darnaus judumo priemonės: tiesiami dviračių takai, perkamas ekologiškas viešasis transportas, įrengiamos elektromobilių įkrovimo stotelės.