Mokymosi priemonės – brangios ir Lietuvoje nesuprastos

Po apsilankymo vietinėje mokymo prekių parduotuvėje, biologijos ir chemijos mokytoja Laima Zdanavičienė susirūpino: mokymosi priemonių įvairovės trūkumas – dažnos mokyklos Lietuvoje problema.

„Mes Lietuvoje nuėjome pigiausiu keliu – pratybų keliu. Čia yra kitaip: mokymuisi naudojami motoriką lavinantys žaidimai, dėlionės, kortelės. Tą mes matėme ir mokyklose – viskas sudėta metodinių priemonių kambariuose. Deja, mes Lietuvoje turime tik pratybas. Galbūt Lietuvai kitokios priemonės yra per brangios“, – svarsto ji.
„Mokytojai Lietuvai“: septinta diena

Lankydamasi Suomijos mokyklose, L. Zdanavičienė teigia pratybų ir vadovėlių mačiusi mažiau nei mūsų mokyklose. Pamačiusi mokymosi priemonių įvairovę Suomijoje, mokytoja viliasi, kad tai galėtų augti ir Lietuvoje.

Dažnai minima, kad suomių vaikai mokosi žaidimo būdu. L. Zdanavičienės manymu, dažnam šis žodis gali nuskambėti nerimtai ir sukurti klaidingą įspūdį, kad mokiniai „nieko neveikia“, tačiau Suomijoje žaidimas – tai labai svarbi ir reikšminga mokymosi priemonė, kuriai skiriama daug dėmesio.

„Mes manome, kad žaidimas – tai atsipalaidavimas. Deja. Čia matome loginio mąstymo reikalaujančius žaidimus. O pas mus reikalinga tik užpildyti pratybas. Tikiuosi, kad mokymosi priemonių įvairovė ateis ir į Lietuvą“, – viliasi mokytoja.
„Mokytojai Lietuvai“: septinta diena

Aplankytoje mokymosi prekių parduotuvėje buvo galima matyti įvairių amžiaus grupių moksleiviams skirtas didaktines priemones, lavinančias motoriką, bendravimo įgūdžius. Mokytojų dėmesį patraukė kortelės, iš kurių galima sudėti nuoseklią istoriją, o netrukus jų rankose atsidūrė ir vyresniems mokiniams skirtos kortelės su įvairius tarpusavio santykius vaizduojančiomis iliustracijomis.

Ant kortų dėžutės rašoma, kad priemonė skirta mokiniams nuo 14 metų, o kai kuriose iliustracijose buvo galima matyti nuogus besimylinčių porų kūnus, tarp kurių būta ir tos pačios lyties porų, atvirai vaizduojamas ir kūdikio žindymas. Mokytojai pastebi, kad apie tai būtina kalbėtis su jaunais žmonėmis ir kortelės galėtų būti pravarčios mokymosi procese, tačiau mūsų šalyje šios temos vis dar laikomos tabu ir greičiausiai tokia mokymosi priemonė liktų nesuprasta.

Mokytoja: iki suomių mums trūksta nedaug

Ankstesnėmis dienomis aplankę skirtingas Suomijos mokyklas, šįkart mokytojai susipažino ir su privačiu darželiu. Darželiai čia taip pat laikomi svarbia švietimo dalimi, paruošiančia vaikus tolesniam mokymuisi.

Pirmas įspūdis įėjus į darželį – tuščia. Grindys nenuklotos žaislais, tad pasidaro keista, kur jie yra. Pasirodo, kad viskas sudėliojama į daugiafunkcius baldus. Prireikus mokymosi priemonių, atveriamos lentynos, stalai – net ir lovos yra atveriamos iš sienose įmontuotų spintų.

Neįprastos erdvės ir sprendimai sužavėjo pradinių klasių mokytoją Dalę Morkūnienę. Mokytoja prisipažįsta, kad svajoja apie tokio darželio buvimą Lietuvoje. Anot jos, mažai kuo besiskirtume nuo Suomijos, jei lėšos šalyje būtų skirstomos efektyviau.
„Mokytojai Lietuvai“: septinta diena

„Manyčiau, kad mes daug ką darome panašiai, tik galbūt trūksta sistemos. Turime gilinti tai, ką jau turime, tačiau mūsų švietimo sistema dažnai sukuriama ir išardoma. Pavyzdžiui, šešiamečiai vaikai buvo mokomi prieš 25 metus, kaip ir pasiteisino, tačiau kažkas pamąstė, kad tai netinka. Šiandien mes ir vėl sugrįžtame prie šešiamečių mokymo. Manau, mums reikėtų tobulinti tai, ką jau turime“, – teigia D. Morkūnienė.

„Mokytojai Lietuvai“ – tai „Maxima grupės“ inicijuotas projektas, kurio metu 15 komisijos atrinktų labiausiai motyvuotų šalies mokytojų iškeliavo nemokamai stažuotis Suomijoje. Iš arti susipažinę su pažangia Suomijos švietimo sistema, gerąją praktiką jie parsiveš į mūsų šalies mokyklas. Mokytojus lydi DELFI žurnalistų komanda, kuri leis sekti projekto akimirkas naujienų portale.