Kaunietis Aurimas Vokietijoje dirbo tik vasarą, per studijų atostogas. Du su puse mėnesio praleidęs užsienyje grįžo susitaupęs kelis tūkstančius eurų. Juos skyrė kompiuterio ir kitų mokslui reikalingų priemonių įsigijimui, taip pat buities pagerinimui. Trūko kelių šimtų eurų, kad galėtų įsigyti papildomos įrangos studijų darbams, bet pinigai, pasak jo, jau seko.

„Tada pažįstama paklausė, ar nebandysiu susigrąžint mokesčių. Numojau ranka, kad neverta, nes labai daug vargo ir dar neaišku, kiek naudos. Iš manęs vos ne juoktis pradėjo, sako, kokio vargo?

Algalapį tik turėk ir lauk tada jau sugrįžtančių pinigų. Nustebau, kai taip pasakė, na, bet pabandžiau ir tikrai nieko ten nereikėjo. Viens du, buvau ramus laukti, o po kokių 4 mėnesių sugrįžo 400 eurų. Juos iškart skyriau įrangai ir tęsiau mokslus“, – pasakojo Aurimas.

Ne sunkiau nei VMI

Vienas iš kasmetinių finansinių reikalų – tai visų gyventojų pildoma mokesčių deklaracija. Ši pastaruoju metu pasidarė itin paprasta: arba keliais paspaudimais atsakęs į klausimus ir pridėjęs reikiamus dokumentus viską supildai internetu, arba vyksti į Valstybinę mokesčių inspekciją ir, padedant darbuotojams, užtrunki gal dešimt minučių.

Nors kai kurie teigia dėl mokesčių iš užsienio susigrąžinimo bijoję kreiptis dėl proceso sudėtingumo, jis nėra nė kiek sudėtingesnis už minėtąją mokesčių deklaraciją. Mokesčius susigrąžinti padedančios įmonės „RT Tax“ direktorius Žydrūnas Janušauskas teigė, kad klientas – asmuo, norintis susigrąžinti mokesčius – atlieka itin mažą dalį darbo. Jam yra svarbiausia pateikti dokumentus. Visa kita dažniausiai yra įmonės reikalas.

„Jeigu kalbant vaizdžiai, tai 90 proc. viso darbo padaro įmonė, o likusius 10 proc. atlieka pats klientas. Klientui tereikia užpildyti A4 dydžio lapą apie save ir surasti tam tikrus reikalingus dokumentus.

Gavę juos mes, kaip įmonė, padarome visą likusį darbą: atliekame paskaičiavimus ir sužinome, kiek žmogus gali susigrąžinti mokesčių, užpildome dokumentus mokesčių deklaracijai užsienio šalies mokesčių inspekcijai, be kurioss nebūtų įmanomas pajamų mokesčių susigrąžinimas, taip pat bendraujame su užsienio šalies mokesčių inspekcijos darbuotojais.

Pavyzdžiui, su Vokietijos mokesčių inspekcija angliškai nelabai susikalbėsi, todėl bendravimas turi vykti vokiečių kalba, kas daugeliui lietuvaičių gali būti sudėtingas darbas. Esant reikalui kontaktuojame ir su kliento darbdaviu, kad gautumėme reikalingus trūkstamus dokumentus“, – paaiškino Ž. Janušauskas.

Kas po ko

Jis įvardijo ir kiek žingsnių užima pats procesas.

„Priklausomai nuo šalies, iš kurios nori susigrąžinti žmogus mokesčius, žingsnių skaičius gali šiek tiek skirtis, bet kalbant apskritai, tai žmogui norint susigrąžinti mokesčius reikia padaryti, tai:

1. Užsiregistruoti pas mus. Pateikti savo telefono numerį ir/ar elektroninį paštą.

2. Susisiekus, mūsų konsultantės pristato kaip viskas vyks, kokiu būdu bus sugrąžinti mokesčiai.
3. Tada klientui paštu išsiunčiamas dokumentų paketas arba tą dokumento paketą jis gali atsispausdinti pats.

4. Dokumentų pakete žmogus turi nurodyti tam tikrą informaciją: savo asmeninę informaciją, informaciją apie darbą ir darbdavius.

5. Užpildžius dokumentą, klientas dokumentų paketą siunčia mums atgal. Taip pat su dokumento paketu klientas turi pateikti bent vieną dokumentą iš pateikto sąrašo: tai būna paso/ID atspausdinta kopija, paskutinius užmokesčio algalapis iš darbdavio (priklausomai nuo šalies jie vadinami skirtingai, pvz., UK: P45 ir/ar P60 formomis, Vokietijoje – Lohnsteuerbescheinigung ir t.t.).

6. Kartais klientai, pavyzdžiui, neturi tam tikrų dokumentų, kurių mes prašome, bet tokiu atveju padedame juos gauti.

Gavę dokumentų paketą mes jau galime pradėti dirbti savo darbą, o klientui belieka tik laukti kol į jo sąskaitą įkris pinigai. Kol klientas laukia, jis yra nuolat informuojamas apie proceso būklę“, – pasakojo specialistas.

Visų dokumentų dažniausiai neturi

Tam tikrus dokumentus būtina turėti – be jų tiesiog negalima kreiptis dėl susigrąžinimo. Priklausomai nuo šalies tas dokumentų sąrašas skiriasi, bet Ž. Janušauskas išvardijo, ko apibendrinant įmonė tikrai prašys:

„Svarbiausias dokumentas, kurį visi dirbantys turėtų išsisaugoti, yra algalapiai. Algalapyje galime matyti, kiek žmogus uždirbo ir kiek sumokėjo mokesčių.

Taip pat yra įvairios metinės suvestinės, kurios, priklausomai nuo mokestinės šalies, yra išduodamos darbdavio arba mokesčių inspekcijos. Turint jas mokesčių grąžinimas vyksta daug sklandžiau ir greičiau, todėl labai rekomenduojame grįžtant į Lietuvą visiems perduoti darbdaviui ir savo lietuvišką adresą.

Yra įvairių kitų dokumentų, kurie gali būti reikalingi, bet dėl jų su kiekvienu klientu dirbama atskirai ir jie nėra esminiai. Dažnai klientai į mus kreipiasi neturėdami visų reikalingų dokumentų ir mes padedame juos gauti/surasti. Svarbiausia, kad žmogus pateiktų savo darbdavio informaciją, tada mes galime jam padėti surasti trūkstamus dokumentus“, – nebijoti kreiptis ragino įmonės vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)