„Jei nori gyvenime pradėti kažką naujo, paklausk savęs: ar aš esu pakankamai drąsus? Juk vienintelis žmogus, kuris iš tiesų gali tave „stabdyti“ ir esi tu pats. Esu įsitikinęs – vienintelis dalykas, kuris mus varžo, yra mūsų kompleksai. Jų atsikračius ir drąsiai žengiant pirmyn, galima išpildyti visas svajones“, – sako „Azuolashop“ parduotuvės įkūrėjas Ąžuolas Misiukevičius.

Jo verslas per mažiau nei metus žaibiškai išpopuliarėjo ir net yra nominuotas pirmuosiuose Lietuvoje mylimiausios el. parduotuvės rinkimuose, kuriuos organizuoja „LP EXPRESS“ drauge su Inovacijų agentūra. Ši parduotuvė nominuota mylimiausios mažosios el. parduotuvės kategorijoje.

Tiesiog darė tai, ką moka geriausiai: patys sekėjai skatino pradėti verslą

Pasakojant apie Ą. Misiukevičių, tikrai neužtenka paminėti vien jo sėkmingos elektroninės parduotuvės. Jis taip pat yra ir gerai žinomas nuomonės formuotojas, kurį socialiniame tinkle „Instagram“ seka net 103 tūkstančiai žmonių. Su savo sekėjais jis kažkada pradėjo dalintis plaukų priežiūros patarimais, mat taip pat yra ir profesionalus plaukų stilistas. Charizmatiško vyro populiarumas labai greitai augo, jis atsidarė ir savo grožio saloną „Tik į priekį“.

„Elektroninės parduotuvės įkūrimas brendo natūraliai. Dažnai gaudavau klausimų apie rekomenduojamus produktus, žmonės prašydavo patarimų pasirenkant kokybiškiausias priemones. Patardavau, kaip prižiūrėti plaukus, jais rūpintis. Kadangi tokių klausimų vis daugėjo, o mane sekanti auditorija tik didėjo, kilo mintis įkurti elektroninę parduotuvę. Joje – mano atrinkti ir rekomenduojami produktai“, – pasakoja Ą. Misiukevičius.

Kadangi jis pats yra plaukų stilistas, tad parduotuvėje siūlomą prekių asortimentą galėjo sudaryti pasitelkęs savo patirtį bei žinias. Šis sprendimas pasiteisino – internetinė parduotuvė labai greitai išpopuliarėjo.

Verslo pradžia nebuvo visai paprasta: teko įdėti labai daug darbo

Nors Ą. Misiukevičiaus elektroninei parduotuvei nėra nei vienerių metų, ją gerai žino daugelis šalies gyventojų. Vis dėlto, prisiminęs verslo pradžią, plaukų stilistas sako, kad lengva nebuvo.

„Tikrai teko susidurti ir su tam tikrais sunkumais. Pamenu, vargino ir nežinomybės jausmas. Juk nežinojau, nuo ko pradėti, kaip apskritai kurti tą parduotuvę, kaip surasti tiekėjus, kokiu būdu su jais pradėti bendradarbiavimą, kaip sukurtą parduotuvę administruoti“, – pasakoja jis.

Pašnekovas pripažįsta, kad verslo pradžioje teko labai daug dirbti. Reikėjo suprasti visus procesus, gilintis į technologijas.

„Reikėjo suburti ir profesionalų komandą, kurie dirbtų su manimi kartu. Esu tikras – versle labai svarbus plano laikymasis, užduočių įvykdymas. Tad negali norėti viską daryti vienas pats. Siekiant geriausių rezultatų, atsakomybes būtina paskirstyti“, – patarimais dalinasi verslininkas.

Ą. Misiukevičius prisimena, kad sukūręs elektroninę parduotuvę nemokėjo naudotis banko sistemomis. Jis pasakoja, kad neišvengė ir klaidų. Pavyzdžiui, viena moteris su juo susisiekė klausdama, ar jis gavo jos užsakymą.

„Pamenu, galvoju, kas čia per užsakymas. Skambinu programuotojui, kuris sukūrė elektroninę parduotuvę, kuris patarė prisijungti prie sistemos ir peržiūrėti informaciją. Prisijungęs pamačiau, kad yra trys užsakymai, kurie buvo pateikti prieš mėnesį“, – realybe dalinasi elektroninės parduotuvės įkūrėjas.

Tačiau, jis įsitikinęs, pradžia ir negali būti lengva. Normalu, kad tenka mokytis, daug gilintis ir domėtis visais procesais. O daug dirbant, anot jo, sėkmė tikrai anksčiau ar vėliau aplankys.

Džiaugiasi, kad parduotuvė auga, tačiau nesistengia lygiuotis į konkurentus

Šiuo metu Ą. Misiukevičiaus parduotuvė yra labai populiari. Vis dėlto, pašnekovas teigia, kad labai daug negalvoja apie siekį būti rinkos lyderiu. Svarbiausia jam – natūralus augimas bei laimingi ir vis sugrįžtantys klientai.

„Man svarbu, kad nuolat tobulėčiau. Tad džiaugiuosi, jog augame, plečiamės, turime labai daug idėjų ir tikslų. Ir nors pati elektroninė parduotuvė yra gana nauja, jai nėra nei metų, užsispyrimo ir sunkaus darbo dėka mes ir einame tik į priekį“, – nurodo jis.

Verslininkas nelinkęs prisiimti visos internetinės parduotuvės sėkmės. Anot jo, visa komanda labai daug dirba bei stengiasi, kad parduotuvėje būtų galima įsigyti tik kokybiškas ir lūkesčius atitinkančias prekes.

„Manau, kad konkurencija yra gerai. Tik tokiu būdu mes galime pamatyti, ką siūlo kiti, galbūt net iš jų pasimokyti. Vis dėlto, manau, kad „Azuolashop“ parduotuvės išskirtinumas – čia pardavinėjamos tos priemonės, apie kurias aš tikrai išmanau, mat esu plaukų stilistas“, – teigia pašnekovas.

Būtent šis pranašumas, anot verslininko, ir išskiria jį iš kitų, panašius verslus valdančių žmonių. Jis ne vienerius metus dirba plaukų stilistu, o taip pat yra dirbęs ir makiažo meistru.

Žmones žavi nuomonės formuotojo natūralumas

Ą. Misiukevičius sako, kad apsipirkę jo internetinėje parduotuvėje klientai beveik visada grįžta ir vėl. Kyla natūralus klausimas, kodėl?

„Aš garantuoju už prekes, kuriomis prekiauju. Gerai suprantu, kad skirtingų žmonių plaukai bei jų struktūra taip pat skiriasi, tad galiu pasiūlyti individualius poreikius atitinkančias priemones, kurių pagalba bus galima pasiekti stulbinančių rezultatų“, – įsitikinęs jis.

Pašnekovas pamini ir tai, kad žmonės mėgsta jo internetinę parduotuvę ir dėl jo pačio asmenybės. Jis labai paprastas, natūralus, su visais žmonėmis bendrauja nuoširdžiai ir geranoriškai.

„Mano verslo niša yra gana siaura. Vis dėlto, nenoriu parduoti daiktų, apie kuriuos nieko neišmanau. Tad, nemanau, kad išvysite mano internetinėje parduotuvėje, pavyzdžiui, skrudintuvų, sauskelnių ar šiukšlių maišų“, – juokdamasis sako jis.

Tad, anot Ą. Misiukevičiaus, žmonės pajaučia bei vertina jo nuoširdumą, siekį ne tik uždirbti, tačiau ir patenkinti klientų lūkesčius.

Kurdamas internetinę parduotuvę atsižvelgė į specialistų patarimus

Kokia turi būti ta internetinė parduotuvė, kad sudomintų žmones ir norėtųsi pirkti būtent čia? „Azuolashop“ parduotuvės vadovas teigia, kad internetinis puslapis privalo būti tvarkingas, klientams turi būti lengva padaryti apmokėjimą už įsigytas prekes. Žmonės aiškiai turi matyti geriausius pasiūlymus, prekių paieška taip pat privalo būti greita ir paprasta.

„Man labai pasisekė – gyvenimas mane suvedė su profesionaliais savo srities atstovais. Kuriant parduotuvę ir išmokstant ją administruoti man labai padėjo mano marketingo projektų vadovė Kamilė, o taip pat ir kiti kolegos. Visada stengiuosi atsižvelgti į specialistų pastebėjimus, įsisavinti jų patarimus“, – pasakoja jis.

Verslininkas įsitikinęs – neįmanoma išmanyti visko. Tad, jei norisi sėkmės, būtina turėti komandą, kurios dėka sėkmingas verslas vystysis toliau. Taip pat būtina nebijoti nesėkmių, mat jų neišvengia niekas.

Balsuoti už mylimiausią el. parduotuvę gyventojai kviečiami už 30 sąraše pateiktų e. parduotuvių, kurios buvo atrinktos iš daugiausiai sykių nominuotųjų pirmajame rinkimų etape. Rinkimuose e.parduotuvės pagal lankomumą yra suskirstytos į tris kategorijas – mažas, vidutines ir dideles. Atiduoti savo balsą už favoritus galima iki rugsėjo 29 d. adresu www.post.lt/mylimiausia-eparduotuve.

Šaltinis
Temos
Specialusis projektas „Mano verslas internete“
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)