Aktyviame klube moterys kasdieniniuose susitikimuose ne tik mezga tarpusavio ryšius, kuria bendrus verslus, kartu tobulėja, dalijasi patirtimi, bet ir realiai sukuria pridėtinę vertę padėdamos vienai kitai parduoti jų siūlomas paslaugas ar prekes. „Nors ir tikėjausi, bet tokio susidomėjimo ir to, kad taip sėkmingai įsiliesime į tarptautinę bendruomenę, tikrai nenuspėjau. Visgi, tai yra ne tik įvertinimas bei didžiulis stimulas judėti pirmyn, bet ir nemažas iššūkis bei įsipareigojimas prie klubo prisijungusioms moterims“, – pranešime spaudai sako Vilma Urbutė, šio tinklo bendraįkūrėja ir prezidentė.

Keturios skirtingos profesinės patirtys susijungė į vieną, kad padėtų moterims atrasti vienai kitą

„Pati idėja kilo mažiau nei prieš dvejus metus, kuria pasidalinau su savo bičiulėmis. Būdamos skirtingų verslų atstovės, suvienijome savo kompetencijas, žinias bei gebėjimus tam, kad įkurti tokį klubą. Laikomės savo sugalvoto šūkio „kai pasiseka vienai, atsiveria galimybės ir kitai“. Ir tas rezultatas, kurį stebime šiandien, mus ir džiugina, ir įpareigoja veikti dar produktyviau. Juk tiek moterų jautėsi panašiai kaip mes, tiek daug jų reikia ne tik palaikymo, padrąsinimo, bet ir gerų kontaktų. Neturėjome tikslo turėti kuo daugiau narių, norėjome, kad klubo narės būtų aktyvios, draugiškos, palaikančios viena kitą. Kokybė visuomet nugali. Tad šiandien galiu tik pasidžiaugti, kad esame sparčiai didėjanti aktyvių, nuostabių moterų bendruomenė, kurią sieja bendri tikslai, vieningas požiūris, noras tobulėti, dalintis ir siekti daugiau, nei pačios moterys įsivaizdavo galinčios“, – apie tarptautinį moterų verslo ryšių (tinklaveikos) ir rekomendacijų klubų tinklą pasakoja idėjos autorė V. Urbutė.

Aromaterapijos verslo savininkė, auginanti tris vaikus Jolanta Puzienė, pardavimų ir tinklaveikos trenerė Ramunė Kasparavičienė, santykių mezgimo ekspertė, psichologė Ugnė Juodytė ir nekilnojamojo turto (NT) brokerė Vilma Urbutė. Tai yra tos keturios moterys, klubo steigėjos ir partnerės, apjungusios verslininkes ir ekspertes bei įvairiausias jų verslų sritis.

Kaip pasakoja rekomendacijų klubo idėjos autorė V. Urbutė, idėja įsteigti tokį moterų klubą kilo iš jos pačios poreikio būti įkvepiančioje, skatinančioje augti aplinkoje: „Jau septintus metus esu NT brokerė, vykdau individualią veiklą. Mano kasdienėje veikloje ėmė stigti palaikymo, komandos dvasios, galimybių augti ne tik profesinėje bet ir asmeninėje srityje. Tuomet pamaniau, kad ir kitos verslios moterys tikriausiai jaučiasi panašiai“.

Pasak moters, labai aktualus buvo ir rekomendacijų klausimas: „Per asmeninę patirtį pastebėjau, kad žmonės drąsiau rekomenduoja mane, kuomet pažįsta ir būtent buvimas rekomendacijų klube labai stiprina reputaciją, pasitikėjimą bei skatina motyvaciją“. Veikli moteris prieš tai priklausė ir kitiems klubams, buvo jų nare, bet tai buvo mišrūs klubai – tiek vyrų, tiek moterų.

V. Urbutė, pirmaisiais verslo metais, norėdama sustiprinti savo motyvaciją ir įgyti patirties, dalyvavo „Versli Lietuva“ inicijuotoje mentorystės progamoje, kuri padėjo iš visų pusių pažiūrėti į savo veiklą, atrasti geriausius sprendimus, numatyti netikėtas situacijas, kurių pasitaiko bet kurioje veikloje.

„Mentorystė verslininkui, pradedančiam savo veiklą – tai neįkainojama galimybė pasisemti patirties iš jau verslo pradžios iššūkius įveikusio eksperto, nebekartoti kitų klaidų ir savo tikslus pasiekti kur kas greičiau. „Versli Lietuva” ne vienerius metus skatina tokius žinių mainus ir inicijuoja verslo mentorystės programą pradedantiesiems verslininkams, – sako Inga Juozapavičienė, „Versli Lietuva“ Verslumo departamento vadovė, – Džiugu, jog pati Vilma dalyvavo mūsų programoje ir išsprendė jai rūpimus klausimus. Gautos žinios ir asmeninė patirtis galės būti naudinga ir kitiems verslininkams. O visus, jau pasiruošusius pasidalinti savo verslo patirtimis, kviečiame nedvejoti ir tapti mentoriais – ne tik padėti pradedantiesiems verslininkams, bet ir mokytis kartu“.

Klubo klientės – smulkaus ir vidutinio, solo verslo atstovės

„Apklausiau keletą man svarbių moterų ir visos jos pasakė, kad toks rekomendacijų klubas, skirtas tik moterims, yra tikrai šauni idėja. Be to, kas labai svarbu, kad tuo metu nebuvo kažko panašaus, skirto tik moterims. Yra įvairių klubų, tačiau dažniausiai jie yra mišrūs ir juose smulkaus ar vidutinio verslo atstovės jaučiasi nejaukiai. Tad mes atradome nišą“, – pasakoja V. Urbutė.

Klube, pasak pašnekovės, taip pat yra tokių moterų, kurios neturi savo verslo, bet atstovauja savo darbdavių įmones, t. y. marketingo vadovės, personalo, pardavimų skyriaus darbuotojos ir pan. Daugiausiai klube teisės, finansų, grožio ir sveikatingumo sričių atstovių, koučingo specialisčių, SEO, asmeninio brandingo specialisčių, NT brokerių, stilisčių. Tačiau yra ir kitų sričių atstovių, kurios turi savo restoranus, reklamos agentūras, buhalterines įmones, odontologijos kabinetus, vadovauja viešbučiams, privačioms mokykloms ir darželiams, spaustuvei.

Karantinas ne tik neuždarė klubo, bet gerokai jį sustiprino

Prieš metus, kai prasidėjo karantinas, V. Urbutė sako, tikrai nuoširdžiai maniusi, kad viskas baigta ir kad teks uždaryti klubus, nes, o kaip gi moterys galės bendrauti nesusitikdamos.

„Iki karantino mūsų susitikimai vykdavo gyvai, tačiau kartu su partnerių palaikymu ir veržlumu ištobulinome online įgūdžius ir tęsėme susitikimus šioje platformoje. Ir tai mums atvėrė dar didesnes ir visiškai naujas galimybes. Į susitikimus pradėjo jungtis moterys ne tik iš kitų miestų, bet ir kitų šalių. Šiuo metu mūsų klubuose yra moterų, kurios gyvena Ispanijoje, Italijoje, Didžiojoje Britanijoje, Švedijoje ir kitose šalyse. Taigi, karantinas mūsų ne tik nesužlugdė, o kaip tik įpūtė naujų vėjų, suteikė drąsos, kuri mums padėjo išeiti į užsienio rinkas. Šiai dienai esame plėtros stadijoje, turime labai stiprią ir augančią moterų bendruomenę, beveik visi klubai turi savo ambasadores“, – sako viena iš klubo įkūrėjų.

Susitikimų ir mokymų pagrindas – stiprūs ir šiuolaikiniai tinklaveikos įgūdžiai

„Turime kas mėnesinius mokymus įvairiomis temomis, kurių pagrindas yra tinklaveika (ang. networking). Tai yra apie tai, kaip kurti tvarius ryšius, kaip gauti rekomendacijas, kaip pristatyti savo veiklą, kaip planuoti susitikimus ir juos vesti, kaip užmegzti naudingas pažintis ir pan. Tuo tikslu esame sukūrę vienintelius tokius mokymus Lietuvoje apie tinklaveiką: „Išmokime dirbti garsiai“. Tai mūsų atskiras produktas“, – patikina V. Urbutė.

Klube, pasak pašnekovės, puoselėjamos tokios pagrindinės vertybės, kaip lyderystė, verslumas, bendruomeniškumas ir tobulėjimas, tad mokymų temos generuojamos būtent apie tai. Be jau minėtų tai ir finansai, teisės pagrindai, asmeninio ženklo kūrimas ir panašiai. „Turime ir įvairius renginius skirtus narėms, tokius kaip patyriminiai žygiai ar moterų ralis. Tačiau mūsų esmė ir tinklo pagrindas yra padėti moterims per bendravimą plėsti savo verslą, auginti savo reputaciją, generuoti rekomendacijas viena kitai. Mano partnerė Ramunė Kasparavičienė yra labai taikliai pasakiusi: „Leisk tave pažinti, kad galėčiau rekomenduoti“. Tad ir norime, kad moterys pažintų kuo geriau viena kitą“, – sako V. Urbutė.

Klubo filosofija – gauti duodant

„Moterims be galo svarbus palaikymas, motyvacija, buvimas bendruomenėje, nes moterys nėra įpratusios veikti pavieniui – joms reikia dalintis, reikia žinojimo, kad yra kažkas, į ką jos gali kreiptis, atsiremti, kas padės išspręsti tam tikrus iššūkius tiek versle, tiek asmeniniame gyvenime. Ir kai mūsų yra daug, mes galime dalintis savo patirtimi, talentais, savo stiprybėmis ir taip padėti viena kitai greičiau judėti. Mes, įkūrėjos, stengiamės kurti pozityvią ir įkvepiančią aplinką ir atmosferą, sukurti tokius įrankius, kurie padėtų moterims greičiau ir sėkmingiau siekti savo tikslų“, – pabrėžia V. Urbutė.

Tinklo bendraįkūrėja sako tikinti, kad vienas gali eiti greitai, tačiau jei nori eiti toli, reikia komandos ir tai yra pagrindas: „Motyvacija, mokymai verslumui skatinti, palaikymas ir rekomendacijos yra labai svarbu. Turime ir mentorystės programą naujokėms, kuri jau yra ypač pamėgta tarp naujokių, kurios gauna mentorę ir su kurios pagalba savo tikslų versle gali pasiekti daug greičiau, nei tai darytų vienos. Mentorės gan tiksliai padeda narėms suvokti, kas yra tikroji tinklaveika ir kaip praktikoje plėsti savo socialinį kapitalą, jį įdarbinti savo verslo augimui. Kaip sakoma, geri ryšiai išsprendžia viską, tad mes mokome tuos ryšius kurti tvariai ir atsakingai. Mūsų filosofija – gauti duodant. Pirmiausiai turi duoti, nesitikėdamas gauti čia ir dabar, turi pats sukurti vertę kitam, o tada grąža ateis įvairiomis formomis, tame tarpe ir pinigais“.

V. Urbutė sako, kad jau šį mėnesį startuos II Ambasadorių mokykla, kurios metu kiekviena to norinti, gali išmokti sukurti savo klubą: „Tam tikra prasme tai yra franšizė. Mes ieškome moterų lyderių, kurios pagal mūsų know how norėtų kurti savo bendruomenes savo miestuose, o gal net kitose šalyse. Ieškome ambicingų ir veržlių moterų, kurios supranta, kad bendruomenė yra pati stipriausia jėga“.

Didžiojoje Britanijoje apie įkurtą moterų klubą žinia sklinda žaibiškai, jungiasi vis daugiau

„Mane labai sužavėjo pati klubo idėja – suburti ir vienyti verslias, veiklias moteris, padėti ne tik jų verslams dar labiau augti ir būti matomiems, bet ir joms pačioms tobulėti, kaip savo sričių profesionalėms, – sako Laura Budrienė, klubo ambasadorė ir jo analogo įkūrėja Didžiojoje Britanijoje, – Nors čia labai daug bendruomenių ir įvairių veiklų klubų, bet tokio lygio ir kokybės, turinčio ne tik aiškius tikslus, bet ieškančių konkrečių sprendimų jiems pasiekti, ir kas dar labai svarbu, turinčio kertines vertybes verslo klubo tikrai nebuvo. Ir, ypatingai, moterų“.

L. Budrienė sako, kad jų klube daug dėmesio skiriama moterų motyvacijai, kurios padeda įgyvendinti jų profesines ambicijas ir siekti daug didesnių svajonių. „O ir mano pačios ambicijos didelės – noriu, kad mūsų klubai plėstųsi ir įgytų tarptautinį atspalvį. Kad visos pasaulio moterys, kurios užsiima profesionalia veikla, turi verslus – turėtų ir savo klubą, kuriame galėtų tobulėti, augti, plėstis, dalintis patirtimi ir gauti ne tik naujų idėjų verslui, bet ir kas labai svarbu – naudingų kontaktų“.

Tapus klubo ambasadore, L. Budrienė sako labai greit supratusi savo užduotis ir klubo idėją, tad labai aiškiai ir tikslingai perteikė ją Didžiojoje Britanijoje gyvenančioms verslioms moterims. Moterys čia labai aktyvios – kiekviena veiklesnė moteris be pagrindinio darbo čia turi ir kitokių užsiėmimų.

„Šiandien turime keliasdešimt moterų jau prisijungusių prie mūsų ir daugiau esančių „viena koja“ klube. Garsas apie mūsų klubą sklinda išties labai greitai, moterys pačios registruojasi į mūsų renginius ir jau po pirmo apsilankymo juose pasirašo sutartis. Moterų veiklos ir čia labai skirtingos – nuo įmonių vadovių, finansinio raštingumo eksperčių, internetinių parduotuvių savininkių iki koučerių, vestuvių ir renginių organizatorių, grožio industrijos atstovių“, – džiaugiasi L. Budrienė.

Klubo ambasadorė sako labai intensyviai dirbanti ties klubo verslo turiniu, įvaizdžio formavimu, verslo tikslų išgryninimo, savo asmeninio tobulėjimo, naujų, ir svarbių bei reikšmingų šiandien gebėjimų ugdymo.

„Artimiausiu metu vyks susitikimas LR Ambasadoje Londone, į kurį susirinks moterys ne tik iš Didžiosios Britanijos, bet ir Lietuvos, kitų šalių. Žiemą kelioms dienoms vyksime į Italiją, kur vyks tinklaveikos mokymai. Tuo pat metu vyks Venecijos karnavalas, tad tikrai jo nepraleisime. Planai išties dideli, o norai tobulėti ir augti didėja po kiekvieno mūsų susitikimo. Jau ir dabar turime daug įvairių tarpusavio projektų ir idėjų, kurias išties labai sėkmingai įgyvendiname. Tokie rezultatai yra labai gera motyvacija siekti ir dirbti dar daugiau“, – pasakoja L. Budrienė.

Šiandien klubas veikia ir kuriasi jau daugiau kaip 12 klubų: Italijoje, Jungtinėje Karalystėje, Austrijoje, Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Druskininkuose, Panevėžyje, Alytuje. Klubai apjungia skirtingų sričių verslias moteris, kurios čia mokosi, užmezga verslo pažintis bei partnerystes, kuria rekomendacijų tinklą viena kitai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)