Ar sutarsite dėl jo dalyvavimo priklauso nuo organizatorių gebėjimų ir pasiruošimo: kiek žinosite tos dienos aktualijas, domėsitės, kuo gyvena pranešėjas, seksite jo veiklą, kaip sugebėsite motyvuoti, kaip ir kokiu tikslu jį pakviesite, pagrįsite jo dalyvavimo būtinybę. Tai baziniai dalykai, kuriuos žino konferencijų organizatoriai, „medžiojantys“ geriausius. Iš kitos pusės, net ir susimokėjus už pranešėjo dalyvavimą ar galybė kelių mėnesių derinimų su galimu pranešėju dar nereiškia, kad jis tikrai atvyks. Tinkamai sutarčiai parengti vėlgi reikia patirties.

Garsiausių pasaulyje konferencijų organizatoriai dirba ilgus mėnesius ar net kelis metus, kad jų renginys pavyktų ir jame kalbėtų patys geriausi. Lietuvoje vėl įsibėgėjant gyvų konferencijų maratonui, jų organizatoriai taip pat verčiasi iš kailio norėdami pasiūlyti patį aktuliausią, novatoriškiausią, įdomiausią turinį dalyviams.

Nebereikia nei ieškoti, nei derinti su pranešėjais visų detalių

Pranešėjai yra konferencijų vinis, tad dėl jų reikia nemažai pakovoti. Norint pasikviesti geriausius iš geriausių, kuriuos gali įpirkti, dar visai neseniai organizatoriams reikėjo labai pasistengti: pradedant nuo galimo pranešėjo atstovo paieškų ar skambučio jam asmeniškai, klausimo, ar norėtų ir galėtų iki būsimo pranešėjo darbotvarkės, paties pranešimo turinio, logistikos, sutarties bei daugelio kitų svarbių detalių derinimo.

Šiandien, veikiant Lietuvos Pranešėjų Biurui arba „Lithuanian Speakers Bureau" (www.speakers.lt), tokios problemos konferencijų ir renginių organizatoriams, kurie į jį kreipiasi, nebeegzistuoja.

Vienas agentūros įkūrėjų Tomas Stasiukevičius ilgus metus kuruodamas vienų didžiausių Baltijos regiono konferencijų turinį ir derindamas joms pranešėjus, tvirtina pastebėjęs tokios agentūros poreikį ir ją su bendraminčiais įkūręs tam, kad renginio pranešėjų kuravimas nebūtų toks varginantis tam tikros patirties neturintiems organizatoriams. O ir turintiems – nukritus nuo galvos pranešėjų organizavimui, jie turi laiko begalei kitų darbų padaryti. Kiekvienas turi daryti tai, ką geriausiai išmano.

„Pati iniciatyvos idėja gimė iš patirties, situacijos žinojimo ir matymo, kad tokia agentūra mūsų šalyje tikrai reikalinga. Šiandien konferencijų vėl pradeda sparčiai daugėti. Gerų pranešėjų Lietuvoje ir pasaulyje atrodo gan ne mažai, bet, patikėkite, būna, kad vienu metu jų prireikia tų pačių ir visiems vienu metu. Tam, kad juos suvilioti atvykti būtent į tavo organizuojamą renginį reikia išties nemažai ne tik pastangų, bet ir ilgalaikės patirties. Yra tokių organizatorių, kurie iš esmės linkę palikti šiuos dalykus atlikti profesionalams, juos, kaip žmones, samdydami atskirai, nes tai yra didžiulis, neretai streso kupinas darbas. Į darbą su pranešėjais konkrečiai orientuotos agentūros Lietuvoje nebuvo ir jos neabejotinai reikėjo, norint eiti koja kojon su šioje srityje dirbančiais asais“, – pranešime spaudai neabejoja konferencijų organizavimo srityje daug metų dirbantis T. Stasiukevičius.

Iniciatyvos autorius sako pastebėjęs, jog ši praktika tik Lietuvoje naujiena, užsienyje tai yra labai įprasta ir naudojama dažniausiai: žymūs žmonės yra atstovaujami agentūrų ir jeigu kokio nors renginio organizatoriai nori atsivežti žymų pranešėją, tai nebendrauja su juo tiesiogiai, o kreipiasi į agentūrą, kuri viskuo pasirūpina.

„Derybos su tokiomis agentūromis gerokai palengvina visą procesą, įneša skaidrumo ir pasitikėjimo, jog visos sutarties sąlygos bus tinkamai įgyvendintos. Tokią agentūrą kuriame ir Lietuvoje ir siekiame, kad pranešėjų derinimas renginiams būtų sklandus, greitas, bei paprastas”, – kalba T. Stasiukevičius, dirbantis ne tik su garsiausiais Lietuvos pranešėjais, bet ir su žymiausiomis užsienio agentūromis, atstovaujančiomis savo srities profesionalus, garsius pranešėjus visame pasaulyje nuo politikos, verslo iki sporto ar šou verslo atstovų.

Pranešėjų pasisakymų kainos gali siekti ir pusė milijono

Paklausius, kokie šiandien yra patys įtakingiausi pasaulyje pranešėjai renginiuose, T. Stasiukevičius sako, kad tarp jų tikrai yra Tony Blairas – buvęs JK ministras pirmininkas. Jo pranešimai kainuoja apie pusę milijono JAV dolerių. Buvęs JAV prezidentas Barakas Obama taip pat vienas iš tų geidžiamiausių, jo pranešimo konferencijoje kaina tokia pati.

Pasikviesti britų kilmės Simoną Sineką, garsų knygų autorių bei motyvacinių pranešimų asą, kainuoja apie 200 tūkstančių JAV dolerių.

Dar vienas buvęs JAV prezidentas Bilas Clintonas su žmona Hillary – taip pat vieni iš įtakingiausių, kurį laiką jau dirbantys pranešėjais ir iš to pragyvenantys.

T. Stasiukevičius taip pat pamini žinomiausius Holivudo aktorius, kurie yra taip pat labai geidžiami renginiuose ir kurių kainos taip pat siekia šimtus tūkstančių. Vienas iš įtakingesnių – Arnoldas Švarcnegeris.

„Iš sportininkų tai būtų seserys tenisininkės Serena ir Venus Williams, iš dainininkų – vienareikšmiškai Bono iš legendinės grupės „U2“. Taip pat ant bangos yra daug pasiekę žinomi verslininkai – Ričardas Bransonas, Gary Vaynerchukas“, – pastebi T. Stasiukevičius.

Su tokio aukšto kalibro pranešėjais, pasak agentūros atstovo, dirbti visai komandai yra be proto įdomu, nes be užmokesčio vyksta derinimai dėl daugybės kitų detalių. Jie dažniausiai atskrenda privačiais lėktuvais, lydimi savo asmeninės apsaugos. Jų interviu žurnalistams yra dar vienas atskiras visos komandos darbas, nes reikia suderinti daugybę, su tuo susijusių dalykų.

Lietuvoje tarp geidžiamiausių – žinomi verslo žmonės, šoumenai, tvarumo ekspertai

„Aišku, Lietuvoje net arti nėra tokių sumų, o ir įgeidžių tokių iš pranešėjų pusės nėra, bet man įdomu kartais pasvarstyti, kokio dydžio yra pranešėjų rinka, kiek daug žvaigždžių pabaigę karjerą užsiima šia veikla kaip savo pagrindine“, – sako T. Stasiukevičius.

Pasak agentūros atstovo, jos kontaktų sąrašas yra labai platus ir per neilgą įmonės gyvavimo laikotarpį jau teko derinti ne tik Lietuvos pranešėjų dalyvavimą konferencijose, bet ir ne vieno garsaus pranešėjo atvykimą iš užsienio: “Sulaukiame užklausų tiek trumpiems motyvaciniams pranešimams įmonės darbuotojams, tiek specializuotoms visos dienos mokymų sesijoms, tiek kelias dienas truksiančioms konferencijoms. Vieną kartą net teko derinti stand-up komiko pasirodymą įmonei Lietuvoje”.

Lietuvos Pranešėjų Biuro lektorių gretose galime rasti prodiuserį ir laidų vedėją Arūną Valinską, verslininką Igną Staškevičių, keliautoją Martyną Starkų, meno ekspertę Ornelą Ramašauskaitę, prodiuserį Tadą Vidmantą, atlikėją Jurgį Didžiulį, aktorių Kostą Smoriginą, žurnalistą Rytį Zemkauską, skaitmeninės agentūros „The Chocolate“ įkūrėją Tomą Nemurą, agentūros „SOMA Agency“ vadovą Arijų Žaką, mokslo žurnalistę Godą Raibytę, tinklalaidės „Išpakuota“ kūrėją Rugilę Matusevičiūtę, visame pasaulyje pripažintą technologijų nuomonės formuotoją Warreną Knightą, žurnalistą Giedrių Drukteinį, neuromokslininkę dr. Laurą Bojarskaitę, „Geležinės Lapės“ blogo autorių Arvidą Bendorių, bei daugelį kitų Lietuvos ir užsienio pranešėjų.

Lietuvos Pranešėjų Biuras, įkurtas pandemijos įkarštyje 2021 m, yra pirmasis talentų biuras Lietuvoje atstovaujantis pranešėjus Lietuvoje ir už jos ribų. Lietuvos Pranešėjų Biure galima užsakyti pranešėją savo renginiui – konferencijai, seminarui. Agentūra pasirūpina viskuo nuo iki – sutartimis su pranešėjais, finansinėmis derybomis, turinio paruošimu, logistikos organizavimu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją