Kaip rašoma pranešime spaudai, šis ir panašūs klausimai bus keliami žaidimų kūrėjų diskusijoje, kuri vyks LOGIN konferencijos metu, birželio 2-ąją.

Įžvalgomis apie šalies žaidimų industriją, sektoriui kylančius iššūkius ir ką daryti, kad Lietuva taptų kompiuterinių žaidimų kūrėjų šalimi dalinsis: Mantas Katinas, žaidimų kūrimo studijos „Wargaming“ vadovas Lietuvoje, Gediminas Tarasevičius, Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius ir „No Brakes Games Vilnius“ studijos vadovas; Gintarė Bačiulienė, „Investuok Lietuvoje“ technologijų komandos vadovė; Artūras Rumiancevas, žaidimų industrijos apžvalgininkas ir diskusijos moderatorius.

„Mes turime stiprią talentų bazę ir lokaliai sukauptą patirtį. Pasaulyje garsėjame ne tik puikiais žaidimais išmaniesiems įrenginiams, bet ir sėkmės istorijomis – Lietuvos žaidimų kūrėjų produktai, ko gero, jau pasiekia daugiau nei milijardą vartotojų. Kalbant pinigais: 2020-aisiais Lietuvos žaidimų kūrėjai sugeneravo daugiau nei 175 mln. eurų apyvartos. Taip pat industrijoje jau yra signalų, kad praėję metai buvo dar stipresni“, - sakė Artūras Rumiancevas, diskusijos moderatorius ir žaidimų industrijos apžvalgininkas.

 Mantas Katinas

Sėkmingai šalyje veikiančios studijos Lietuvą išryškina pasauliniame žaidimų kūrėjų žemėlapyje, tačiau atvirauja – sąlyginai jaunoje rinkoje iššūkių yra dar labai daug. Trūksta ir valstybės įsitraukimo bei pagalbos sektoriui plėstis, ir darbuotojų, ir teisinės bazės.

„Lietuvoje turime daugybę iššūkių teisėje – autorinės teisės, lokalių įstatymų suderinamumas su žaidimų kūrimo verslu. Taip pat žaidimų kūrėjų rinka Lietuvoje nėra homogeninė, todėl iššūkiai varijuoja priklausomai nuo etapo, kuriame pati studija yra. Naujai įsikūrusios studijos ar startuoliai pradiniuose etapuose pasigenda valstybės dėmesio. Sėkmingai veikiančių studijų vadovai atkreipia dėmesį į vis aštrėjančią darbuotojų stoką – nuo aukštos kvalifikacijos programuoto iki dailininko ar bendruomenės lyderio“, – iššūkius vardijo A. Rumiancevas.

 Gediminas Tarasevičius

Tiesa, toks darbuotojų stygius sektoriuje gąsdina ekspertus. Pastarųjų vertinimu sėkmingas pastarųjų metų augimas netrukus gali artėti prie pabaigos, o norint spręsti kylančius iššūkius, pasaulinė praktika rodo, būtinas ir valstybės įsitraukimas.

„Geras pavyzdys yra Kanada, kuri tinkamai išnaudojo įstatymų bazę, mokestines lengvatas bei savo dvikalbį unikalumą, kad pritrauktų stambius žaidimų kūrėjus iš Prancūzijos. Su jomis atėjo ir kitos stambios korporacijos. Šiandien Kanados žaidimų industrijoje dirba daugiau nei 30000 specialistų, jie šalies BVP 2020 metais papildė 5.5mlrd JAV dolerių. Tačiau nereikia taip toli dairytis, žaidimų kūrime potencialą pamatė ir panašiu pavyzdžiu pasekė kaimyninė Lenkija ar Skandinavijos šalys. Stebėdamas globaliu procesus aiškiai suvokiu vieną dalyką — stiprios žaidimų pramonės pas save neturės tik tos civilizuotos valstybės, kurios to nenori. Toks bus ir mūsų diskusijos tikslas – išryškinti ir pažadinti tą norą Lietuvoje“ — apsilankyti konferencijoje ir pasiklausyti diskusijos kvietė A. Rumiancevas.

 Gintarė Bačiulienė

Žaidimų kūrėjų diskusija vyks LOGIN konferencijoje, birželio 2 dieną, 15:40, „LOGIN Visioners powered by Pigu.lt“ salėje. Su renginio bilietu diskusijos galėsite klausytis ir internetu gyvai, o vėliau ji bus pasiekiama ir renginio archyve.

Iki LOGIN konferencijos lieka vos porą dienų. Bilietus į konferenciją įsigyti galite ČIA, o su visais pranešėjais susipažinti ČIA. Visą programą rasite ČIA.

LOGIN konferencija birželio 2–3 dienomis konferencijų ir parodų centre Litexpo.