Kaip keičiasi automobilių rinka? Ar ateityje automobiliai išliks tokie pat svarbūs? Į šiuos ir kitus klausimus LOGIN konferencijoje atsakys automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.

Nuo vienos krizės prie kitos

Automobilių pramonė tapo viena pirmųjų lustų tiekimo krizės aukų. Dėl nuolatinio įvairių komponentų trūkumų, naujo automobilio pirkėjams gali tekti laukti ilgus mėnesius ar net metus. Ši situacija atsiliepė ir naudotų automobilių rinkai, kurioje šiuo metu jaučiama sumenkusi pasiūla bei išaugusios kainos.

„Tiek nauji, tiek naudoti automobiliai yra tos pačios ekosistemos dalis. Naujų automobilių pasiūla ir kainos proporcingai veikia naudotų automobilių rinką. Kadangi nauji automobiliai vėluoja, vairuotojai ilgiau važinėja senomis transporto priemonėmis ir mažiau automobilių patenka į antrinę rinką“, – sako M. Buzelis.

Prasidėjus karui Ukrainoje automobilių pramonė patyrė dar vieną sukrėtimą. Prognozuojama, kad lėtėjant gamybai ir trūkstant žaliavų, kitais metais pasaulyje bus pagaminta bent keletu milijonų mažiau automobilių.

Kaip keisis automobilių pramonė ateityje?

Anot M. Buzelio, automobiliai išgyvena technologinę revoliuciją ir sparčiai virsta kompiuteriais ant ratų. Tai patvirtina ir augantys elektromobilių pardavimai. Tik laiko klausimas, kada automobilių su vidaus degimo varikliais gamyba bus išvis uždrausta.

LOGIN konferencijoje pašnekovas atskleis, kokia automobilių duomenų ateitis ir kaip jie pasitarnaus kuriant skaidresnę rinką. Tiek tiekimo sutrikimai, tiek technologinės naujovės keičia vartotojų požiūrį į automobilius ir pirkimo procesą.

„Jei anksčiau prieš pirkdamas automobilį, vairuotojas būtinai norėdavo jį apžiūrėti, dabar jau atsiranda naujo tipo vartotojai – pasiruošę pirkti automobilį internetu, gyvai jo net nematę. Iš automobilių surinkti duomenys suteikia jiems tam tikrą saugumo garantiją ir leidžia įvertinti pirkinio būklę. Kuo daugiau tų duomenų bus, tuo greičiau vairuotojai pereis prie automobilių pirkimo internetu. Žinoma, dalis miesto gyventojų apskritai nemato prasmės turėti automobilį ir tikėtina, kad ši tendencija tik stiprės“, – dalinasi įžvalgomis M. Buzelis.

Įvairios krizės paspartina procesus, kurie įprastomis sąlygomis truktų metų metus. Pašnekovo teigimu, netolimoje ateityje automobilių pramonė, duomenų surinkimo technologijos ir vartotojų įpročiai bus apsivertę šimto aštuoniasdešimties laipsnių kampu – tai natūrali automobilių evoliucijos dalis.

Matas Buzelis, „carVertical“ komunikacijos vadovas, bus inovacijų, technologijų ir progreso festivalio LOGIN 2022 pranešėjas. Konferencija vyks birželio 2–3 dienomis Litexpo, Vilniuje. Susipažinti su visais pranešėjais galite ČIA.