„Girteka“ atstovas Lietuvos verslo forume pristatė žingsnius, kurie padės logistikos įmonėms priartėti prie tvaresnių verslo sprendimų.

„Suprantame, kad tai yra kryptis, kuria šiuo metu juda kiekvienas verslas. Tai nėra kažkas, ką tu gali pasirinkti daryti ar nedaryti. Visų pirma, visi mes turime tikslus, tiek kaip vartotojai, tiek kaip ir verslo atstovai“, kalbėjo P. Kveten.

Pasak „Girteka“ atstovo, Europos Sąjunga užsibrėžia labai aiškius ir aktualius tikslus susijusius su aplinkosauga ir poveikiu klimato kaitai mažinti.

„Pagal naująjį Europos žaliąjį susitarimą, 2050-tais metais ES planuoja tapti visiškai neutralia klimato kaitai politine bendrija. Iki tų pačių metų transporto sektorius turėtų sumažinti savo CO2 emisiją 90 %. 2025 m. transporto sektorius, įskaitant ir pervežimą keliais, turėtų sumažinti 15 %, o 2030 m. – 30 %. Panašu, kad šioje vietoje juokaujančių visiškai nėra, nes tuo pačiu metu yra ruošiamas visas kontrolės mechanizmas, kuris leis ateityje užtikrinti šių sąlygų atitikimą ir laikymasį. Tačiau kyla klausimas, kaip mūsų organizacija, kuri nori būti pasirinkimu numeris 1, turime reaguoti šioje vietoje ir kokių veiksmų imamės dabar?“, kalbėjo P. Kveten.

Vienas iš sprendimų alternatyvaus kuro paslaugos

Pirmas žingsnis yra alternatyvaus kuro pasiūlymas klientams, anot P. Kveten, absoliutus kuro lyderis yra hidrintas augalinis aliejus (HVO), kuris leidžia įmonei ir jos klientams tiekimo grandinėse sumažinti CO2 emisijas 90 %.

„Tiems klientams, kurie savo maršrutuose dėl infrastruktūros stokos negali pritaikyti šio sprendimo, mes siūlome paslaugą, kurioje klientas sumoka už kurą, kurį mes pilame į mūsų vilkikus, bet juos mes panaudojame galbūt kitame geografiniame regione, negu atliekami to kliento pervežimai. Infrastruktūra yra labai rimta problema ne tik kalbant apie HVO, bet ir kitus alternatyvius kurus, tokius kaip suskystintos ar suslėgtos gamtinės dujos, šioje vietoje kyla kiti klausimai: kokių veiksmų mes imamės?

Transporto sektorius
Foto: Vida Press

Ir vienas iš sprendimų yra nuolatinės investicijos į naują automobilių parką. Kartu su nauju vilkiku ateina ir naujos technologijos. Vienas iš pavyzdžių yra Volvo vilkikai su nauja „I save“ funkcija, ji sumažina kuro suvartojimą 10 %, kas iš vienos pusės reiškia mažesnius kaštus, bet iš kitos pusės reiškia 10 % mažiau CO2 emisijos. Dar reikėtų pastebėti kitus dalykus, tokius kaip mūsų naudojama „Eco League“ ir mūsų vairuotojų akademija, tai yra labiau mūsų minkštosios priemonės, kurių dėka mes galime sumažinti CO2 emisiją kasdien iki 2 %, papildomai motyvuodami savo darbuotojus ir aiškindami jiems, kaip ekologinis vairavimas prisideda prie aplinkos“, kalbėjo „Girteka“ atstovas.

Antrasis žingsnis intermodalinis traukinių transportas

Pasak P. Kveten, antrasis žingsnis po alternatyvaus kuro yra intermodalinis traukinių transportas.

„Mūsų tikslas yra labai paprastas, mes norime plėsti tą tinklą, kartu su savo partneriais ieškoti sprendimų, nes tinklas pagrinde yra elektrifikuotas, tai reiškia, kad tokių linijų naudojimas leidžia mūsų klientams sutaupyti iki 90 % CO2. Ir mes džiaugiamės, kad 2021 m. mes antrus metus iš eilės sugebėjome padvigubinti tokio tipo verslo naudojimą ir 2020 m. sugebėjome sutaupyti virš 14 milijonų kg CO2 emisijos.

Toliau tik planuojame didinti mūsų tinklą, kartu su mūsų partneriais, įskaitant ir pervežimus iš ir į Kauno intermodalinį terminalą. Šioje srityje mes matome labai daug potencialo, todėl iki 2025 m. mes planuojame naudoti 20 % intermodalinių pervežimų, tai reiškia, kad didelė dalis mūsų atliekamų paslaugų bus susijusios su šiuo verslu“, kalbėjo „Girteka“ vykdantysis direktorius Europai.

Trečias žingsnis skaitmenizacija

Kaip Lietuvos verslo forumo pranešime pasakojo P. Kveten, „Girtekos“ augimo tempai ir noras tapti skaitmenizuota ir tvaria organizacija verčia įmonę ieškoti sprendimų, kaip efektyviau galima valdyti įmonės resursus.

„Šiuo metu Europos keliais rieda virš 9000 vilkikų, norėdami augti toliau mes turime rasti sprendimų, kaip efektyviai išnaudoti tuos vilkikus, tuo pat metu suteikdami geriausias praktikas mūsų klientams, jeigu norime išlaikyti lyderiaujančias pozicijas mūsų versle. Čia į pagalbą mums ateina dirbtinis intelektas ir SAP, kurių dėka mes bandome suvaldyti visą tą didžiulį duomenų kiekį, kuris leistų mums išleisti kuo daugiau pakrautų vilkikų, turėtume mažiau tuščių kilometrų ir, aišku, mažintume CO2 emisiją“, kalbėjo „Girteka“ atstovas.

Ketvirtas žingsnis technologijos

Pasak „Girteka“ atstovo, vienas svarbiausių sprendimų, apie kurį šiuo metu įmonė turėtų daugiausiai kalbėti ir daryti sprendimus technologijos.

„Yra tikėjimas, kad šis sprendimas gali visiškai eliminuoti emisijas iš kelių transporto ir ties tuo žingsniu dirba absoliučiai visi rinkos žaidėjai, įskaitant ir logistines bendroves, Europos Sąjungos bendrijos narius.

Tiek elektra, tiek ir vandeniliu varomi vilkikai dar nėra pilnai paruošti plačiam vartojimui, ne tik elektrinių vilkikų pajėgumo ar nuvažiuojamo atstumo, bet ir dėl infrastruktūros stokos. Šioje vietoje, kad ir koks bebūtų vilkikas, mes suprantame, kad tai pakeis procesus ne tik mūsų organizacijoje, bet ir visoje rinkoje. Mes turime tikėjimą tokia ateitimi, todėl su mūsų partneriais šiais metais planuojame integruoti pirmus elektrinius vilkikus ir kartu su jais pradėti vykdyti pervežimus“, kalbėjo „Girteka“ atstovas.

Rinka dar nėra pasiruošusi pilnam perėjimui

Pasak „Girteka“ įmonės atstovo, nors įmonė yra išsikėlusi aiškius tikslus, bet šiai dienai, dėl anksčiau minėtų priežasčių, rinka dar nėra pasiruošusi pilnam perėjimui.

„Mes matome, kad iš tikrųjų nemažai gamintojų šiuo metu eksperimentuoja su tokio tipo vilkikais, bet svarbi yra ir infrastruktūra, ar mūsų vairuotojai pajėgūs pasikrauti automobilius pakrovimo taškuose? Atsakymas labai paprastas – šiuo metu dar ne. Nepaisant viso to, matome ir pozityvių sprendimų, pavyzdžiui, miesto ribose atliekami pervežimai.

Matome elektrinius autobusus, transporto priemones ir vilkikus, kurie atlieka pervežimus miesto ribose, tačiau kalbant apie elektrą, vienas iš elektrinių vilkikų privalumų yra rekuperacinė stabdymo sistema, tai reiškia, kad kai vilkikas stabdo tuo metu yra generuojama papildoma energija ir tai suteikia dar daugiau galimybių nuvažiuoti tam tikrą atstumą. Kalbant apie tarptautinius pervežimus (sunkieji vilkikai), šioje vietoje mes turime suprasti, kad vidutinis važiuojamas atstumas vis dar yra apie 600 km, o tai yra didelis atstumas“.

P. Kveten priduria, jog ir vilkikų gamintojus, ir logistines bendrovės supranta, kad perėjimas bus atliekamas palaipsniui.

„Ne viskas įvyks iš karto, bet tai nereiškia, kad mes sėdėsime rankas sudėję ir lauksime kol kažkas pasikeis. Nepaisant viso to, mes tikimės, kad gamintojai sugebės rinkai pasiūlyti sprendimus, nežiūrint į visas problemas, su kuriomis jie susiduria šiuo metu. Tuo pat metu bus vystoma infrastruktūra, kas leis užtikrinti sklandų perėjimo laikotarpį, bet reikėtų nepamiršti logistinės bendrovės ir klientų rolės visame šiame darbe“, kalbėjo P. Kveten.