Ne visos idėjos pasiteisina

Yra daugybė būdų idėjas tikrinti: apklausos, tyrimai, prototipo sukūrimas arba idėjos atvaizdavimas vizualiai ir dar begalė kitų. Visus juos mes kasdien naudojame kartu su „Kilo Health“ komanda. Svarbu suprasti, kad ir kokios geros idėjos bebūtų, niekada nebus taip, kad visos jos pasiteisins.

Mes nuolat generuojame naujas idėjas ir produktus, kurie pritraukia milijonus mokių vartotojų visame pasaulyje. Tam, kad to pasiektume, išmokome idėjas sparčiai patikrinti.

Per paskutinius kelerius metus ištestuodavome bent vieną produkto idėją kas 22 dienas. Vidutiniškai 4 idėjos iš 10 tampa sėkmingais verslais, kurie mums leidžia kasmet augti įspūdingais tempais.

Pirmas žingsnis – rinkos ir konkurentų analizė

Yra trys svarbūs etapai, kurie padeda patikrinti bet kokios idėjos tinkamumą.

Mano pirmasis patarimas – įsivertinkite, ar žmonėms apskritai įdomi ta tema, kurioje jūs norite veikti. Išsiaiškinkite, kiek žmonės atlieka paieškų jūsų tema, kur galimi vartotojai gyvena ir su kokiomis problemomis susiduria. Tik surinkę šiuos duomenis, galite pradėti vystyti produkto idėjos konceptus, apsirašyti pagrindines funkcijas ir nuspręsti, kaip atrodys ir kokios formos bus produktas bei jo kainodara.

Pati svarbiausia viso šio proceso dalis yra labai atsakingai ir detaliai išanalizuoti konkurentus, jei tokių yra. Mūsų patirtis rodo, kad jei yra sėkmingų konkurentų, vadinasi, yra realus poreikis jūsų sugalvotam produktui ir galima iš to uždirbti. Sunerimti reikėtų, jei konkurentų nėra.

Testuokite dar prieš kurdami produktą

Kai po šio etapo pamatysite, kad idėja yra verta dėmesio ir sprendžia realią egzistuojančią problemą, greitai ją ištestuokite, bet dar neskubėkite kurti produkto. Pateikite visą informaciją taip lyg produktas egzistuotų, tačiau nekurkite nei produkto, nei integruokite mokėjimus. Jūsų tikslas – išleidus kuo mažiau pinigų, pasitikrinti, kiek žmonių norėtų mokėti už kuriamą programėlę ar kitą įrankį.

Eimantas Mikšys

Yra daug variantų, kaip pristatyti produkto idėją vartotojams. Dažniausiai paprasti internetiniai puslapiai leidžia pamatyti, ar žmonės būtų pasirengę mokėti už tai, ką jūs esate sugalvoję. Jei komandoje neturite žmonių, kurie programuoja, pasinaudokite jau egzistuojančiais puslapių kūrimo įrankiais, kurių pradžiai visiškai pakaks.

Pamirškite logotipus, dizainą ir SEO

Kitas svarbus dalykas – neskirkite daug dėmesio, laiko ir išlaidų prekės ženklo kūrimui, logotipui, dizainui ir panašiems dalykams. Šiame etape, ypač testuojant B2C idėjas, tai visiškai neturi prasmės. Kam skirti laiką ir pinigus tam, kas dar nebūtinai turi potencialo rinkoje?

Vyrauja nuomonė, jog geras produktas pats pritrauks vartotojus arba kad reikėtų fokusuotis į organinio srauto šaltinius, pavyzdžiui, pasirūpinti SEO. Tačiau mano patarimas vėlgi – taupykite laiką. Geriau investuokite kelis šimtus eurų į „Facebook“ ar „Google“ mokamos reklamos įrankius, atsiveskite srautą greitai ir taip gaukite greitus atsakymus, kurių jums reikia.

Pastebiu, kad dalis pradedančiųjų galvoja, kad geriausia išsibandyti vietinėje Lietuvos rinkoje, kur viskas pažįstama. Tačiau patarčiau nebijoti užsienio rinkų, nors jos turi savo specifikos, kurios galbūt iki galo neišmanote ir didesnes vartotojų pritraukimo kainas. Visada geriau iškart testuoti savo idealiausioje rinkoje.

Greitas testavimas kartu su greitais sprendimais

Jūsų tikslas - išleidus dolerį, uždirbti daugiau ar bent būti netoli to. Tik tokiu atveju, galime teigti, kad produktas turi potencialo susilaukti sėkmės rinkoje. Šiame etape svarbu stebėti visas detales – nuo paspaudimo ant reklamos kainos iki pardavimų skaičiaus. Visgi, jei testuojate idėją ir matote, kad pardavimų nesulaukiate, o naujų krypčių testams nebeliko – štai jums ir atsakymas, kad gal tai ir nėra pats geriausias sumanymas.

Paskutinis žingsnis prieš priimant galutinį sprendimą, ar ieškoti naujos idėjos, ar dar plėtoti tai, ką pradėjote, yra pokalbis su potencialiais vartotojais. Idealiu atveju tai galite daryti gyvai ar vaizdo skambučiais, tačiau naudingi ir tokie įrankiai kaip „HotJar“. Juos galite įdiegti į savo puslapį ir pamažu rinkti grįžtamąjį ryšį iš lankytojų.

Pabaigai paverskime visa tai skaičiais – kokybiškai ištestuoti gerą idėją pagal aprašytą schemą tikrai įmanoma per kiek daugiau nei 20 dienų. Tam išleisite nuo keleto šimtų iki kelių tūkstančių eurų. Net jei viską darysite lėčiau ir tai užtruks kelis mėnesius, vis tiek būsite sutaupę bent pusmetį ar vienerius metus, kuriuos būtumėte skyrę netestuotai idėjai įgyvendinti.

Jeigu norite iš arčiau pamatyti, kaip idėjos virsta pasaulinio lygio produktais, kviečiu prisijungti prie „Kilo Health”. Mes visada ieškome geriausių talentų ir šiuo metu turime daugiau nei 100 darbo pozicijų.

Pranešimo įrašas iš LOGIN konferencijos ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)