Dar prieš pandemiją D. Colemano gyvenimas ir darbas sukosi tarp skrydžių nuo Birmingamo, Dubajaus iki Singapūro, siekiant aptarnauti klientus tiek Vidurio Rytuose, tiek Azijos ir Ramiojo vandenyno regione. Šiandien tokius skrydžius pakeitė daugybė skaitmeninių platformų, įgalinančių teikti paslaugas globaliu mastu iš vienos vietos. Jis LOGIN 2021 festivalio dalyviams pristatys naujausias skaitmenizacijos bei skaitmeninės rinkodaros tendencijas, į kurias verslas turėtų atkreipti dėmesį.

- Jūsų nuomone, kokie yra trys svarbiausi kiekvieno prekės ženklo atributai šiandien, skaitmeniniame amžiuje?
- Visų pirma, svarbiausia yra suprasti, kas yra jūsų tikslinis klientas. Tai atrodo itin akivaizdus dalykas, tačiau daugybė organizacijų iki galo nesupranta, kas yra jų tikslinis klientas, o kas – ne. Jei prekės ženklai neturi šios įžvalgos, jie visada susidurs su sunkumais augti.

Antra, jūsų prekės ženklo strategija turėtų būti grindžiama klientų įžvalgomis, o ne naujausiomis technologijomis. Dažnai susiduriame su verslais, norinčiais naudoti naujausias technologijas be jokios paaiškinamos priežasties, išskyrus faktą „juk tai nauja technologija“. Toks mąstymas ir elgesys gali padaryti daugiau žalos nei naudos ir įtvirtinti pirmąjį mano išsakytą požiūrį – faktą, kad nepažįstame savo tikslinio kliento ir nežinome, ko jam reikia. Jei suprasite savo tikslinius klientus, gerai suprasite, kokia technologija leidžia jums suteikti jiems aktualios patirties.

Trečia, svarbu, kad prekės ženklai nebūtų pernelyg orientuoti į performance rinkodarą, t. y. nebūtų fokusuoti tik į trumpalaikius tikslus, nes tai būdas nužudyti, susilpninti ilgalaikę prekės ženklo vertę. Apskritai skaitmeninės rinkodaros augimas paskatino trumpalaikį mentalitetą, orientuotą į performance rinkodarą. Todėl pastaruoju metu daugėja empirinių tyrimų, tokių kaip ekspertų Leso Binet ir Peterio Fieldo darbai ar „The Ehrenberg-Bass Marketing science“ instituto analizės, rodančios, kad pats prekės ženklas yra pagrindinis tvaraus pelningo augimo variklis.

Dr. Darren Coleman

- Kaip skaitmenizacija pakeitė prekės ženklo santykius su vartotojais?
- Skaitmenizacija suteikė galimybę prekės ženklams teikti asmeninę patirtį taip, kaip anksčiau nebuvo įmanoma. Pavyzdžiui, pritaikyti itin individualūs pasiūlymai pagal kliento buvimo vietą (darant prielaidą, kad jis davė sutikimą būti aptinkamas). Skaitmenizacija taip pat suteikė klientams galimybę geriau kontroliuoti patirtį, su kuria jie susiduria, ir kaip jie ją kuria. Štai „Nike“ prekės ženklas leidžia klientams modifikuoti sau norimus sportbačius parduotuvėje. Leidus tai daryti ir skaitmeniniais būdais, prekės ženklai suteikia dar patrauklesnę ir dar labiau įtraukiančią patirtį, svarbią jų tiksliniam klientui.

- Kokios yra trys skaitmeninės rinkodaros tendencijos, į kurias verslas turėtų šiuo metu atsižvelgti, įgyvendindamas savo rinkodaros strategiją?
- Pirma – pagalvokite, kaip galite sukurti prekės ženklo platformą savo organizacijai. „Airbnb“, „Peloton“ ir „Ant“ (jai priklauso kinų prekės ženklas „Alipay“) yra platformos-prekių ženklo pavyzdžiai, jau perėję į kitą skaitmeninės evoliucijos etapą.

Antra – nenuvertinkite žmonių kontakto svarbos teikdami prekės ženklo patirtį. COVID-19 mus išmokė viena – kad dauguma žmonių mėgsta leisti laiką su kitais žmonėmis. Taigi nenaudokite technologijų tam, kad pakeistumėte vartotojo įgimtus žmogiškuosius poreikius. Naudokitės technologijomis tam, kad palengvintumėte prekės ženklo patirtį, leidžiančią patenkinti vartotojo žmogiškuosius poreikius.

Trečia – ieškokite būdų, planuodami savo rinkodaros strategiją, kad būtų ilgalaikės prekės ženklo rinkodaros ir trumpalaikės veiklos rinkodaros pusiausvyra. Tokie prekės ženklai kaip „Airbnb“ pradeda gauti naudos iš tokios prieigos pranašumų.

- Kokia jūsų nuomonė apie „TikTok“ ir jo reiškinį? Ar tai laikina, ar amžina? Ar prekės ženklai vis dar turėtų šokti į „TikTok“ traukinį? Kodėl?
- „TikTok“ sėkmė nustebino daugelį rinkodaros specialistų. Mano nuomone, tolesnį „TikTok“ likimą daugiausia nulems tai, ar platforma sugebės išlaikyti savo sukurtą tikrumo ir autentiškumo jausmą, kuris yra kertinis jos akmuo.

Kitas elementas, darantis platformas įdomias ir traukiančias žmones – jos spinduliuoja tam tikro pogrindžio, ne masiškumo nuotaiką. Tai bet kurią platformą daro ypač patrauklią tam tikrai žmonių grupei. Kai platforma pereina į masinį naudojimą ir tampa populiari, būna vis sunkiau išlaikyti šį patrauklumą. Būtent tai „TikTok“ šiuo metu turėtų patirti ir tai turėtų būti jos svarstymuose dėl tolesnės augimo strategijos. Ar manau, kad prekės ženklai vis dar turėtų šokti į „TikTok“ traukinį? Atsakymas būtų taip, nes ši platforma nerodo jokių ženklų, kad gali mažėti auditorijos dalis.

Dr. Darrenas Colemanas LOGIN 2021 festivalio dalyviams pristatys naujausias skaitmenizacijos bei skaitmeninės rinkodaros tendencijas, į kurias verslas turėtų atkreipti dėmesį. Atsižvelgiant į susiklosčiusią pandeminę situaciją, LOGIN festivalis šiais metais bus rengiamas saugiai: gegužės 24-28 dienomis visa Lietuva ir ne tik festivalio pranešimus visiškai nemokamai galės stebėti tiesioginių transliacijų metu dviejuose didžiausiuose Lietuvos portaluose – Delfi.lt ir 15min.lt. D. Colemano pokalbis su žurnalistu Luku Keraičiu bus transliuojamas antradienį gegužės 25 d. „LOGIN Progress makers powered by SEB” renginyje „Digital ” sesijoje 13.25 val.

Su visais pranešėjais galite susipažinti https://login.lt/speakers-list/ ir savo darbo kalendoriuose pasižymėti tuos pranešimus, kurių laukiate labiausiai - https://login.lt/agenda/

Šaltinis
Temos
It is forbidden to copy the text of this publication without a written permission from DELFI.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)