Pasak pašnekovų, nemaža dalis skaitmenizacijos procesų, kurie turėjo vykti vėliau, dėl pandemijos įvyko itin staigiai arba sparčiai pasistūmėjo į priekį. „Skaitmenizacija yra neišvengiama tendencija tiek gyvenime, tiek versle, kaip ir tvarumas. Kartais jis gyvenimus keičia pozityviai: palengvina buitį, trina valstybių sienas, sukuria unikalias galimybes verslui, o sykiais sukelia ir negatyvių padarinių, apie kuriuos mažai kalbama. Pavyzdžiui, prarandamos darbo vietos ar situacijos, kai senjorams ypač sunku prisitaikyti, kad visur reikia skaitmeninių įgūdžių. Tai jiems dažnai kelia įtampą", – sako SEB banko Baltijos šalių rinkodaros ir komunikacijos vadovas Liudas Rimkus. Jis atskleidžia, kad artimiausią dešimtmetį pats labiausiai laukia, kai ištobulės elektromobiliai, būsime mažiau priklausomi nuo iškastinio kuro, 5G įgalins beveik viską daryti ir dirbti nepriklausomai nuo to, kur žmogus yra.

Didžiausias iššūkis prekės ženklams skaitmeniniame pasaulyje – pokyčių greitis

Kalbant apie prekės ženklus, L. Rimkus įsitikinęs, kad didžiausi iššūkiai skaitmeniniame pasaulyje, su kuriais jie susiduria šiandien – pokyčių greitis. „Pavyzdžiui, ne visi verslai spėjo laiku investuoti į skaitmeninę transformaciją, ir dabar priversti vytis konkurentus. Tiems, kas buvo pirmieji, dabar daug lengviau. Kitas su greičiu susijęs iššūkis – reikalingos kompetencijos: šiuo metu vyksta didelė kova dėl talentų“, – teigia festivalio pranešėjas.

Liudas Rimkus
Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Anot jo, šiandien iš prekės ženklų virtualioje erdvėje apskritai tikimasi tobulos skaitmeninės patirties, ir pandemija dar labiau paspartino šį procesą. „Mūsų įpročiai pasikeitė daug labiau, nei tai būtų nutikę įprastu režimu. Pavyzdžiui, vos prieš kelerius metus žmonės sunkiai priėmė banko virtualias konsultacijas, o dabar tai tapo „new normal“. Žmonės prisijaukino technologijas ir suprato, kad jos padeda sutaupyti daug brangaus laiko“, – įžvalga dalijasi SEB banko Baltijos šalių rinkodaros ir komunikacijos vadovas.

Pandemija pakoregavo ir socialinių tinklų plėtros planus

HTTPOOL „LinkedIn“ direktorius Šarūnas Sakalauskas teigia, kad socialinių tinklų plėtros planus pandemija taip pat pakoregavo ir paspartino: „Socialiniai tinklai turėjo vieną planą, kaip kiekvienas iš jų plėtosis, bet pandemija pakeitė jų prioritetus. Pavyzdžiui, „LinkedIn“ tinklas 2020-iesiems turėjo numatęs itin daug planų, bet ne tokiu greičiu, kokiu jie galiausiai buvo įgyvendinti. Renginių, tiesioginės transliacijos funkcijos įvestos greičiau, nei planuota, atsižvelgiant į prioritetus.“

Š. Sakalauskas įžvelgia, kad prieš pandemiją dauguma verslų apskritai judėjo inertiška linija, pavyzdžiui, dalyvavimas parodose, mugėse buvo pagrindinis produktų ir paslaugų pristatymo būdas. Per pandemiją visi buvo priversti ateiti į internetą ir ieškoti alternatyvų, o socialiniai tinklai – paspartinti šių alternatyvų atsiradimą prekės ženklams.

Prekės ženklai keičia savo tikslus pagrindiniame verslo socialiniame kanale

„LinkedIn“ per pastaruosius 3–5 metus tapo beveik būtinu kanalu daugeliui verslų – naujam prekės ženklui šis profilis dabar tampa vienu iš pirmų ir būtinų žingsnių. „Šiuo metu „LinkedIn” tapo būtinu tiek organizacijų, tiek ir asmeninės reputacijos valdymo įrankiu”, – sako Š. Sakalauskas ir atskleidžia, kad socialinis tinklas netolimoje ateityje pakeis ne tik CV, bet ir dalies organizacijų interneto svetaines.

Šarūnas Sakalauskas
Foto: Shutterstock

Anksčiau stipriausią tinkle laikytą komunikacijos – HR ar reprezentacinę – liniją dabar keičia pardavimo ir rinkodaros linija. Pasak Š. Sakalausko, būtent šiai linijai daugiausia naujienų ir įrankių „LinkedIn“ ir toliau planuoja pristatyti. Tinklas ypač B2B sektoriuje vis dažniau bus naudojamas pardavimams skatinti ir naujų klientų pritraukti.

Kas toliau bus reikalinga ir populiaru skaitmeninės rinkodaros strategijoje?

Trys skaitmeninės rinkodaros tendencijos, į kurias labiausiai šiuo metu turėtų atsižvelgti verslai, įgyvendindami savo rinkodaros strategiją, L. Rimkaus nuomone, yra skaitmeninių pardavimų personalizavimas, duomenų apsauga ir empatiška rinkodara, t. y. psichografinė segmentacija vietoj demografinės.

Pasak Š. Sakalausko, prekės ženklai pradės skirti dar daugiau dėmesio segmentuoti pagal amžių, tiksliniams kanalams pasirinkti ir netikėtiems kanalams rinkodaros strategijoje įdiegti. „Vyresniems žmonėms atradus interneto galimybes per šiuos metus, toliau išryškės amžiaus segmentai ir augs mokios auditorijos dalis internete. Taip pat jau per pandemiją gan stipriai išryškėjo, kad vis daugiau verslų pagal strategiją pasirenka skirtingus kanalų paketus pagal prioritetus. Verslai ir toliau ieškos efektyviausių kanalų ir didins orientaciją į „performance“ rinkodarą“, – sako HTTPOOL „LinkedIn“ direktorius.

Kalbant apie netikėtų kanalų rinkodaros strategijoje pasirinkimą, tokia „netikėtumo“ rinkodara toliau populiarės. Geras tokios rinkodaros pavyzdys – Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras per karantiną panaudojo „TikTok“ tinklą, nors tai ir nėra kanalas, kuriame yra jo tikslinė auditorija. Kampanija sulaukė didelio viešumo, projektą nušvietė visa žiniasklaida ir kiti kanalai, kuriuose yra organizacijos tikslinė auditorija.

Kviečiame dalyvauti „LOGIN Progress makers powered by SEB“ renginyje „Digital“ turinio sesijoje gegužės 25 d. nuo 12.15 val. ir išgirsti daugiau skaitmeninės rinkodaros pranešėjų iš Lietuvos ir pasaulio. Ieškokite LOGIN tvarkaraščio ir pasižymėkite laukiamiausius pranešėjus https://login.lt/agenda/

LOGIN konferencija vyksta penkias dienas – gegužės 24-28 dienomis, renginys nemokamas, tad stebėti gali kiekvienas, užteks įsijungti Delfi arba 15min portalą.