Draudimo bendrovės BTA Lietuvos filialo vykdomosios valdybos nario Vaido Labanausko teigimu, draudimo bendrovės jau šiandien turi žengti 4 esminius žingsnius.

„Išnaudoti dirbtinį intelektą (DI), parengti ir pradėti įgyvendinti bendrą strateginį planą, sukurti ir pradėti vykdyti duomenų strategiją, suburti talentus, kurie galėtų suvaldyti pokyčius“, – teigia jis.

Išnaudoti su DI susijusias technologijas ir tendencijas

Nors tektoniniai pokyčiai draudimo sektoriuje bus orientuoti į technologijas, jų sprendimas ir vykdymas nepriklauso vien nuo IT komandos – tai turi rūpėti visai bendrovės valdybai ir su klientais dirbančioms komandoms. Iš esmės bene visiems bendrovės darbuotojams reikėtų skirti laiko perprasti su DI susijusias technologijas.

Vaidas Labanauskas

„Kalbas apie dirbtinį intelektą galima išgirsti bene visose verslo srityse, tačiau esminė klaida – manyti, kad tai tik IT srities profesionalų reikalas. Norint iš esmės modernizuoti ir performuoti verslą, pokyčių ir technologijų svarbą turi suprasti bendrovės vadovybė, taip pat ir visi organizacijos strategiją formuojantys ir įgyvendinantys darbuotojai“, – akcentuoja V. Labanauskas.

Parengti ir pradėti įgyvendinti nuoseklų strateginį planą

Remdamiesi dirbtinio intelekto įtaka verslo aplinkai, draudikai turėtų nuspręsti, kaip panaudoti technologijas siekiant sustiprinti savo verslo strategiją. Ilgalaikis strateginis planas pareikalaus ne vienerius metus truksiančios evoliucijos, kuri palies įmonės procesus, darbuotojus ir technologijas.

„Kai kurios draudimo bendrovės pasaulyje jau ima taikyti naujoviškus metodus, pavyzdžiui, užmegzti partnerystę su pirmaujančiomis akademinėmis institucijomis tam, kad atrastų naujas sritis, į kurias galėtų investuoti, norėdamos pirmauti rinkoje ir pristatyti joje kažką dar neregėto. Strateginis planas turėtų apimti visus aspektus – nuo duomenų analizės iki žmonių ir organizacijos kultūros.

Plane būtina numatyti, kurioms organizacijos sritims reikės investicijų ir kaip reikės pakeisti vadybos būdą, kad pavyktų įdiegti naujoves. Svarbiausia numatyti tam tikrus ataskaitinius taškus ir tokiu būdu pasitikrinti, ar tinkamu tempu judama į priekį, taip pat palikti erdvės keisti planą kintant pačioms technologijoms bei apsisaugant nuo galimų krizių rinkoje“, – komentuoja BTA valdybos narys.

Diegiant naujoves, būtina suprasti, kad gyvenimas keisis ir visose kitose srityse. Būtina atsižvelgti, kad draudimo sektoriuje darbo stilius pereina prie „numatyti ir prisitaikyti“ metodikos, todėl draudikai privalės permąstyti savo santykį su klientu, prekės ženklo kūrimą, produktų dizainą ir komunikaciją. Prognozuojama, kad avarijų sumažės žmonėms pradėjus naudotis transporto priemonėmis, turinčiomis savarankiško vairavimo galimybes, namų užpylimų bus galima išvengti pasitelkiant daiktų interneto įrenginius, net pastatai bus perspausdinami po stichinės nelaimės, o pagerėjus sveikatos priežiūrai, pavyks išgelbėti daugiau gyvybių.

„Nepaisant to, transporto priemonės vis tiek ges, gamtos stichijos ir toliau niokos žmonių turtą, o gyventojams reikės medicininės priežiūros ir pagalbos patyrus nelaimingą atsitikimą. Bet vykstant pokyčiams, keisis įprastas draudimo produktų dizainas, atsiras naujų produktų, nebeliks aiškios takoskyros tarp pardavimo ir komunikacijos kanalų – daugelis jų susipins ir netgi susilies, taip pat iš esmės pakis ir vartotojų santykis su savo draudikais“, – pažymi V. Labanauskas.

Sukurti ir vykdyti išsamią duomenų strategiją

Duomenys tampa vienu iš vertingiausių bet kurios organizacijos turtų. Draudimo sektoriuje taip pat. Tai, kaip draudikai įvertina ir valdo galimas rizikas, lemia duomenys, kuriuos jie gauna iš klientų ir kitų šaltinių. Kuo bus daugiau duomenų iš įvairių šaltinių, tuo didesnė bus nauda iš DI technologijos.

„Dėl šios priežasties bendrovėms reikia parengti duomenų valdymo strategiją. Duomenis reikia tvarkyti taip, kad būtų sudarytos sąlygos greitai kurti naujas įžvalgas. Svarbiausias aspektas kalbant apie pirminius duomenis – jų tikslumas ir savalaikiškumas bei apsauga, o vėlesnis iššūkis nesutrikti tarp duomenų transformacijos etapų ir gauti visą reikalingą informaciją įžvalgoms bei sprendimams priimti“, – aiškina draudimo ekspertas.

Sukurti tinkamą talentų ir technologijų infrastruktūrą

Bendrovės modernizavimas neįmanomas be investavimo į darbuotojus. Ateities draudimo bendrovėms reikės talentų, turinčių tinkamą mąstyseną ir įgūdžius. Naujos kartos draudimo bendrovių darbuotojai privalės turėti technologinių įgūdžių, kūrybiškumo ir noro dirbti dinamiškoje organizacijoje, kur užduotys nuolat keisis. Tokių talentų paklausa ilgainiui tik augs.

„Bendrovėms reikės strategijos, kaip pritraukti, ugdyti ir išlaikyti darbuotojus, turinčius išskirtinių įgūdžių, kad galėtų rinkoje palaikyti konkurencinį tempą. Įmonėms reikės duomenų inžinierių, duomenų mokslininkų, technologų, debesų kompiuterijos specialistų ir dizainerių. Siekdamos išsaugoti žinias ir kartu užtikrinti verslo plėtrą bei konkurencingumą, daugelis organizacijų kurs ir įgyvendins perkvalifikavimo programas“, – akcentuoja V. Labanauskas.

Dar daugiau V. Labanausko įžvalgų ir prognozių bus galima išgirsti LOGIN konferencijoje trečiadienį gegužės 26 d. „LOGIN Game changers powered by PIGU“ renginyje, „Brighter future” sesijoje 16.50 val.
Gegužės 24-28 dienomis LOGIN 2021 konferencija šiemet stebėkite nemokamai Delfi ir 15min portaluose. Su visais pranešėjais galite susipažinti www.login.lt ir savo darbo kalendoriuose pasižymėti tuos pranešimus, kurių laukiate labiausiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)