Simonai, per praėjusius metus pristatėte daugiau nei 12 mln siuntų, net 4 mln. pagerinote rekordą. Pelnas auga dvigubai. Kokios prognozės šiemet? Kokius srautus matote?

Kalbant apie pristatytas siuntas, šiemet ir vėl tikimės rekordinių metų. Nors jie dar nesibaigė ir gruodis yra labiausiai įtemptas metų mėnuo, per 2022-uosius savo klientams tikimės pristatyti iki 13 mln. siuntų. Šiuo metu fiksuojame padidėjusius siuntų srautus, kurie tradiciškai susiję su „Juodojo penktadienio“ (Black Friday) ir „Kibernetinio pirmadienio“ (Cyber Monday) išpardavimais. Taip pat prie padidėjusio siuntų srauto prisideda išankstinės kalėdinės dovanos.

Įmonė išties išgyvena aukso amžių. Kaip manote, kiek tai lėmė globalinės priežastys, pavyzdžiui, pandemija?

Vienareikšmiškai ne tik e. komercijos, bet ir siuntų pristatymo rinkoje pandemija tapo stipriu veiklos akceleratoriumi, padėjusiu išugdyti specifinius vartotojų įpročius. Anksčiau maisto prekių ar šiaip prekių į namus žmonės užsisakydavo rečiau, tai buvo neprioritetinis pasirinkimas, o dabar galime aiškiai matyti, kad ir pandemijos metu, ir jai pasibaigus apsipirkimas internetu ir prekių atsiėmimas iš paštomato ar kurjerio tapo patogia kasdienybe. Mes patys išties džiaugiamės ir vertiname, turėdami klientų bei partnerių pasitikėjimą, – tai stiprus motyvacijos šaltinis mūsų komandoms ir toliau plėtoti bei gerinti teikiamas paslaugas.

Kas nors iš šono pasakytų: bepigu, kad šiandien jums gerai sekasi, nes siuntų verslas visame pasaulyje ryškiai padidino tiek savo apsukas, tiek pelnus. Sakykite, kiek svarbi strategija? Juk kai tokie srautai, natūralu, kad kyla ir tam tikrų iššūkių, su kuriais ne visi gali susitvarkyti. Kokie buvo esminiai iššūkiai, kokių galbūt dar liko, kaip su jais tvarkotės?

Strategija mūsų veikloje būtina, nes priešingu atveju rizikuotume nesuvaldyti siuntų srautų. Be to, mes visada tikėjome ir tikime e. komercijos populiarumu, tam ruošėmės pastaruosius 10 metų. Geras pavyzdys – intensyviausias visuose metuose kalėdinis laikotarpis. Galima sakyti, kad Kalėdų sezonui ruošiamės bei planuojame srautus visus metus, todėl pastarosiomis dienomis jau fiksuojame rekordinį augimą.

Tiesa, pasiruošimas nėra vien planavimo lygmeniu. Ruošdamiesi šventiniam sezonui mes tiek paruošiame esamus sandėlius didesniam siuntų skaičiui, tiek išsinuomojame papildomų sandėlių ir terminalų. Taip pat ruošiame ir daugiau transporto priemonių bei maršrutų – ne tik siuntoms pristatyti, bet ir pervežti tarp regionų. Atsižvelgdami į Kalėdų laikotarpio intensyvumą, koreguojame ir didžiųjų siuntų terminalų darbo laiką.

Svarbu ir tai, kad šį sezoną pasitinkame atsinaujinę iš infrastruktūrinės pusės: savo didžiausią šalyje paštomatų tinklą jau išplėtėme iki 420 paštomatų ir 52 719 skyrelių. Verta išskirti, kad po šios plėtros mūsų paštomatai atsirado ir tose gyvenvietėse, kur jų iki šiol nebuvo, todėl daliai gyventojų tai tikrai palengvins siuntų siuntimą bei atsiėmimą. Ir būtent šiam Kalėdų sezonui įsigijome 30 visiškai naujų transporto priemonių siuntoms vežti.

„Omniva LT“ paštomatas ir kurjeris, nuotr. iš asmeninio archyvo

Kur šiandien metate didžiausius pajėgumus, į ką ir kur investuojate daugiausia?

Šiuo metu prioritetinės investicijos skirtos infrastruktūrai plėsti. Esame numatę investuoti apie 40 mln. eurų į naujo, moderniausio Baltijos šalyse siuntų rūšiavimo terminalo statybas bei ketiname pirkti automatizuotą siuntų rūšiavimo liniją. Šiam rūšiavimo terminalui jau radome generalinį rangovą – statybų bendrovę „Conresta“. Planuojamas terminalo plotas – 21 tūkst. kv. m. Numatoma, kad statybos bus baigtos ir naujasis terminalas pradės veikti 2024 m. antrąjį ketvirtį.

Pagal plotą, būsimas terminalo pastatas prilygs 3 futbolo stadionams, o statybos planuojamos numatant ir tolesnes plėtros galimybes – jo plotas turi galimybę augti iki 50 proc. Naujasis terminalas bus orientuotas į našumą – planuojame pasiekti 15 tūkst. siuntų per valandą pajėgumus, tai užtikrins pasaulinis standartus atitinkanti siuntų skirstymo linija „Equinox Europe“. Kitas išskirtinumas – logistikos centro automatizavimas ir būsimo transporto parko elektrifikavimas: ant jo pastato stogo numatyta 1,6 MW saulės elektrinė, kuri visiškai užtikrins mūsų elektros poreikius. Taip mes efektyviau laikysimės savo tvarumo įsipareigojimų.

„Omniva LT“ generalinis direktorius Simonas Bielskis, nuotr. iš asmeninio archyvo

Kiek Jums, kaip įmonės vadovui, svarbus žmogiškasis faktorius, komandinės dvasios palaikymas?

Be tokios komandos tokių gerų rezultatų iš esmės nepasiektume, tad čia vienareikšmiškai svarbiausia kompanijos dalis. Šiuo metu mūsų darbuotojų skaičius siekia 530. Turime biurų ir sandėlių ne viename mieste ir ne vienoje vietoje. Taigi mums svarbus ne tik kasdienis bendravimas su šalia esančiais kolegomis, bet ir priemonės, kurios padėtų užtikrinti tarpusavio bendravimą ir vidinę komunikaciją visoje šalyje. Esame pasirinkę įrankį, kuris mums padeda ne tik dalintis naujienomis įmonės viduje, bet ir įgyvendinti skirtingas iniciatyvas. Pavyzdžiui, svarbios minėtinos progos, tarkim, mūsų pasiekimai ir laimėjimai, arba mažiau darbinės, bet visus įtraukiančios ir smagios šventės.

Turėdami didelę ir įvairialypę komandą, siekiame įsiklausyti į darbuotojų poreikius bei nuolat tobulėti. Ketvirtinės darbuotojų apklausos tampa geru būdu bendrauti tarpusavyje ir išgirsti, ko iš mūsų, kaip organizacijos, tikisi darbuotojai. Taigi, atvirumas, glaudus bendradarbiavimas komandose, tobulėjimas ir palaikantys vadovai yra tai, kam skiriame labai daug dėmesio. O papildomas sveikatos draudimas, krepšeliai komandos formavimo vakarėliams, vidiniai įmonės renginiai ir iniciatyvos, kompensacijos lankytis sporto klube, mokymai, pagalba darbuotojams atpažinti stresą ar įtampą, papildomos išmokos ir panašiai jau kurį laiką yra įprastiniai mūsų dalykai.

Prisiminkime pačią verslo pradžią. Kokia ji buvo ir kaip greitai vystėsi? Ar esant pirminėms verslo užuomazgoms buvo tokių tikslų kokius pasiekėte šiandien?

Pačioje veiklos pradžioje turėdavome vos kelias dešimtis „paštomatinių“ siuntų per dieną. Vėliau šis kiekis augo iki kelių šimtų, o dar vėliau – iki kelių tūkstančių per dieną. Šiuo metu jau matome, kad iki metų galo bus dienų, kai siuntų kiekis augs iki 80–90 tūkst. siuntų per dieną ribos ar net ją viršys. Kita vertus, visus veiklos metus kryptingai dirbome tam, kad pasiektume tokių rezultatų, o šiandien net neabejojame, kad siuntų kiekiai ateityje dar labiau augs. Mes ruošėmės ilgus metus, nes tai yra mūsų strateginė kryptis bei tikslas, – būti pirmu pasirinkimu klientams ir būti kuo arčiau jų kiekvieną dieną.

Mes savo kelionės nepamiršome, tikiuosi, kad iš klaidų pasimokėme, dėl to norisi mūsų pastebėjimais ir atradimais pasidalinti su tais verslais, kurie tik pradeda savo kelią. Taigi dalyvausime „SwedbankSmulkaus verslo akademijoje. Palaikome Lietuvos verslą ir stengiamės jam padėti augti tiek Lietuvos, tiek tarptautinėje rinkoje. Prieš metus, įvertinę verslo poreikį, pristatėme tarptautinių siuntų paslaugą – mūsų partneriai gali siųsti siuntas į visas pasaulio šalis. Visada pasisakome už partnerystę ir suprantame, kad kuo geriau seksis Lietuvos verslui, tuo geriau seksis mums, kaip logistikos partneriui.

Kokie būtų esminiai patarimai verslams?

Svarbiausi patarimai pradedantiems verslams yra tinkamas veiklos prioretizavimas ir nuoseklus prioritetų bei susitarimų laikymasis. Taip pat verta pastoviai ir nuolat matuoti bei sekti veiklos progresą, nes tik taip pavyks išlaikyti efektyvumą.

Na ir, žinoma, svarbu nepamiršti, jog įmonė auga tik joje dirbančių žmonių dėka. Tad investuodami į komandą – jos kompetencijų kėlimą, ugdymą bei bendrą gerovę įmonės viduje – niekada nesuklysite.

Šiandien daug kalbame apie tvarumą, siuntų įmonės tiesiogiai su tuo susijusios. Kokios kampanijas organizuojate arba kokias kryptis esate numatę šioje srityje?

Jau šiandien naudojame naują aukščiausias taršos normas atitinkantį transportą, automobilių parko amžius yra iki 3 metų. Savo veikloje susidariusias popieriaus, plastiko ir medienos atliekas atiduodame perdirbti. Taip pat siūlome naudotis paštomatais: tai iš esmės yra ekologiškesnis ir tvaresnis siuntų pristatymo būdas. Lyginant su standartiniu siuntos pristatymu į namus, efektyviai veikiantis paštomatų tinklas leidžia pristatyti tą patį siuntų kiekį į aplinką išmetant šimtus kartų mažiau CO2. Šiandien „Omniva LT“ didžiąją dalį siuntų pristato būtent į paštomatus, todėl mūsų įmonės CO2 pėdsakas yra vienas mažiausių rinkoje.

„Omniva LT“ automobusas, nuotr. iš asmeninio archyvo

Prie bendrovės tvarumo įsipareigojimų juntamai prisidės jau mano minėtas būsimas didžiausias siuntų rūšiavimo terminalas Kaune: ant jo pastato stogo numatyta 1,6 MW saulės elektrinė, kuri visiškai užtikrins mūsų elektros poreikius.

Ir paskutinis klausimas – kokios prognozės kalbant apie ateities siuntų rinką?

Šiuo metu matome, kad e. prekybos dalis Lietuvoje vis dar nesiekia 10 proc. nuo visos mažmeninės prekybos. Pasaulinis vidurkis šiandien – apie 20 proc. Po truputį vejamės šį vidurkį, tačiau tą darysime dar ne vienus metus, todėl siuntų kiekiai ateinančiais metais turėtų augti tikrai gana žymiai, didėja poreikis patogiai grąžinti siuntas, o taip pat jas siųsti po visą pasaulį, tad atliepdami šiuos klientų poreikius investuojame į naujų paslaugų kūrimą bei nuolatinį vystymą. Šią tendenciją gali pakoreguoti kylantys neramumai (pavyzdžiui, recesija), tačiau greičiausiai tai turės tik trumpalaikį poveikį. Žiūrint iš ilgalaikės perspektyvos, siuntų srautai turėtų augti, nes e. komercija suteikia patogumą pirkėjams, ir jie prie to vis labiau pripranta bei tai vertina.

______________________________________________________________________

„Swedbank“ smulkaus verslo akademija. Patyrę verslininkai ir verslo analitikai sutaria – sėkmingo verslo augimo paslaptis slypi ne tik verslo idėjoje. Už ją daug svarbiau yra teisingi atsakymai į klausimus: kaip planuoti finansus, rinkodarą, personalo ir verslo procesų valdymą bei verslo strategiją. Galbūt Jūsų verslas kaip tik šiuo metu susiduria su sunkumais? Įveikti verslo augimą stabdančius iššūkius Jums padės „Swedbank“ smulkaus verslo akademija! 10 smulkių Lietuvos įmonių. Lietuvos verslo lyderiai tapę mentoriais. 6 savaitės intensyvių mokymų.

Pernai didelės sėkmės susilaukusi „Swedbank“ smulkaus verslo akademija tęsia savo misiją – įkvėpti visus smulkiuosius šalies verslininkus teigiamiems pokyčiams.

„Swedbank“ sutelkė labiausiai patyrusius Lietuvos verslininkus bei verslo konsultantus, pasiryžusius tapti individualiais mentoriais. 10 atrinktų smulkaus verslo atstovų su mentorių pagalba identifikuos savo versle kylančius iššūkius ir ieškos tinkamų būdų juos išspręsti. Šešias akademijos savaites dalyviai ir mentoriai vadovausis Kanados mokslininkų sukurta smulkiojo verslo stiprinimo metodologija, kurios sudarymu ir pateikimu projekto metu rūpinsis patyręs verslo koučeris Povilas Petrauskas. Žinias įtvirtins ir proveržiui įkvėps „Delfi“ transliuojami ekspertų pranešimai verslo stiprinimo temomis.

Pasisemti žinių ir patirties kviečiame ne tik projekto dalyvius, bet ir „Swedbank“ drauge su „Delfi“ sukurto akademijos portalo lankytojus. Visas dalyvių sėkmingų pokyčių istorijas, ekspertų ir verslo atstovų paskaitas bei diskusijas galima sekti naujienų portale „Delfi“, išgirsti per „Žinių radiją“ ar stebėti internetiniame verslo kanale „Proto industrija“.