„Prieš trejus su puse metų keliavome su žmona į Kanadą ir prieš tai ieškojome dovanų draugams. Kadangi lagamine turėjome ribotą kiekį vietos, dairėmės ko nors mažo ir praktiško. Pirma tuomet šovusi mintis – marškinėliai. Deja, nieko tinkamo neradome. Lietuvoje tuo metu buvo tik krepšinio atributikos. Mes norėjome ko nors subtilesnio, to, kas atskleistų gilesnes lietuvių šaknis – senąją mūsų šalies istoriją. Grįžus iš kelionės, ta mintis mūsų nepaleido“, – pasakoja pašnekovas.

Išskirtiniai tuo, kad žino, ką daro

Idėja tapo verslu, kai K. Valiukevičius įsigijo pirmąjį prietaisą, kuriuo gaminami lipdukai, skirti klijuoti ant drabužių. Pašnekovas pasakoja, kad iškart buvo nusistatęs griežtą tikslą – tai privalo būti produkcija už prieinamą kainą, skirta plačiajai visuomenei.

„Pradėjome nuo marškinėlių. Vėliau asortimentą papildėme džemperiais. Visai neseniai pradėjome prekiauti ir kuprinėmis, sportiniais krepšiais. Netrukus planuojame prekiauti ir verslo klasės dovanomis: marškiniais, kostiumais. Galvojame apie aksesuarų plėtrą – planuojame savo pirkėjams pasiūlyti diržų, rankinių, puodukų su baltiška simbolika“, – teigia „Puoškis lietuviškai“ kūrėjas.

Vyras tvirtina, kad pasekėjų arba kopijuotojų, aišku, atsiranda, tačiau įmonė to visai nesibaimina. Pasak K. Valiukevičiaus, jų stiprybė – suvokimas to, ką daro. Baltiški ženklai, nugulantys ant kuriamų drabužių ir aksesuarų, ir yra visa verslo esmė, kurianti jų parduodamos produkcijos pridėtinę vertę.

„Nusipirkti drabužį paprasta, nesudėtinga, tačiau didžioji vertė – tai, kas pavaizduota ant to drabužio ir kokią jis žinią skleidžia. Mums tai asmeniškai svarbu. Mūsų namuose visada kabo trispalvė, vaikus nuo pat pirmųjų dienų auklėjame patriotiškai, dalyvaujame valstybinių švenčių minėjimuose, važinėjame po istorines Lietuvos vietas“, – sako „Puoškis lietuviškai“ sumanytojas ir vadovas.

Nors nei Karolis, nei jo žmona nėra dailininkai, tačiau aplink save subūrę profesionalų komandą, kurie tai daro už juos. Visgi versle, kaip ir gyvenime, laukia ne vienas iššūkis, todėl, kaip sako pašnekovas, vien geros idėjos neužtenka. Vienas iš tokių šio verslo postūmių buvo „Swedbank“ smulkiojo verslo akademija „Kiekvienas gali“.

Jaunam verslui būtinos pamokos

Smulkiojo verslo įmonės, dalyvaujančios pirmoje tokioje verslui skirtoje akademijoje „Kiekvienas gali“, pasak „Puoškis lietuviškai“ vadovo, gavo ne vieną vertingą pamoką. Pašnekovas teigia, kad tai labai vertinga ir prasminga bendruomenė, kuri tapo neatsiejama ir jo paties kasdienybės dalimi.

„Tai buvo tramplinas, kuris padėjo suprasti, kaip kuo lengviau keliauti savo verslo keliu. Tai ir tikslinės rinkos pažinimas, esamų bei potencialių klientų paveikslas, suvokimas, kodėl klientai perka mūsų produktus, ką jie apie mus galvoja ir kokią žinutę apie mus perduoda savo draugams bei aplinkiniams. Tad, vertinant bendrai, rinkodaros kaip ir neturėjome. Tai buvo skirtingų darbų kratinys. Dabar pagrindinė užduotis – viską sujungti į vieną sistemą“, – sako akademijoje dalyvaujantis verslo atstovas.

K. Valiukevičius pabrėžia, kad iki šiol jo vadovaujamoje įmonėje viskas buvo orientuota į momentinius pardavimus: „Mintyse, žinoma, yra sudėliota įmonės ateities vizija, bet einamieji darbai užgoždavo planus ir siekius. Tikrai daugiau dėmesio skirsime klientų apsipirkimo patirčiai, sieksime glaudesnio ir artimesnio bendravimo su jais. Atsiliepimus iš klientų gauname puikius, deja, neprašome jų pateikti viešai. Stengsimės daugiau reklamuoti ir skleisti žinią apie patį produktų ženklą „Puoškis lietuviškai“. Po truputį dėliojamės ateinančių metų planus. Šiais metais įsitrauksime ir konkrečių priemonių planavimą, kaip įgyvendinsime užsibrėžtus tikslus. Tikimės, kad tai padės nenuklysti nuo kelio.“

„Juokaudamas sakau, kad šie akademijos mokymai nuleido mane ant žemės. Suvokiau, kad privalau daugiau laiko skirti strategijai ir pačios įmonės vystymui, o ne užsiiminėti darbais, kuriuos galiu pavesti kitiems. Patarimų gauname daug ir įvairių. Iššūkių bei klausimų yra ne ką mažiau. Šiuo metu viską bandome sugerti ir palengva pritaikyti kasdienėje veikloje“, – sako K. Valiukevičius.

Mokymai, pasak prekių ženklo vadovo, apima ne tik vieną konkrečią sritį, bet ir priverčia apie savo veiklą bei verslą susimąstyti iš pašaknų: „O kai pradedi žiūrėti iš giliau ir toliau, matyti viskas skaidriau, išryškėja problemos, ir bandai ieškoti kelių joms išspręsti ar patobulinti jau esamus procesus.“

Pasak pašnekovo, akademija padėjo suprasti, kad jis kuria verslą, o ne tiesiog darbo vietą sau. K. Valiukevičius pabrėžia, jog tikslo siekimas jam dabar yra svarbiausia. „Perdarome savo dirbtuves, atidarome latvišką elektroninę parduotuvę.“
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)