Klientų ir taip netrūko

Kirpyklos, pavadintos tiesiog „Kirpykla Justiniškėse“, savininkė Rita Kazlauskienė tokio ažiotažo tikrai nesitikėjo: „Aš pirmas dvi valandas labai intensyviai sekiau. Tai buvo kažkoks košmaras – telefonas nuolat žibėjo. Mes namuose iki ašarų juokėmės. Sako, susprogdinom feisbuką.“

Ji pasakoja, kad tikslas buvo per savaitę surinkti bent 8 tūkst. peržiūrų, tačiau po aštuonių dienų filmuką peržiūrėjo jau daugiau nei 370 tūkst. internautų, 2,1 tūkst. paspaudė „patinka“, dar 500 juo pasidalijo.

Komentaruose po į kirpyklos feisbuko profilį įkeltu įrašu internautai kvietė draugus taip pat pažiūrėti filmuką, dalijosi savo įžvalgomis ir patarimais.

„Labai jau primena tuos labai senus, pačius pirmus lietuviškų dainų vaizdo klipus“, „Kodėl šita reklama man primena Šiaurės Korėjos propagandą?“, „Bloga reklama irgi yra reklama. Tiek peržiūrų yra tikrai geras rezultatas“, – tai tik kelios internautų reakcijos.

Jau 20 metų kirpėjos amatu užsiimanti R. Kazlauskienė sako, kad idėją sugalvojo su kolege, o pačią reklamą kūrė juokais, laisvu nuo darbo metu – klientų ir taip netrūko.

„Mano užimtumas apie 90 proc., per mėnesį kerpu, dažau apie 200 klientų. Tai yra įspūdingi skaičiai. Dirbame greitai, kainos pas mus yra žemesnės. Pas mus yra žemesnių kainų kirpyklėlė. Mano jauniausiam klientui yra 4 metai, vyriausiai – 94. Aš didžiuojuosi ta močiute. Atveža iš Pašilaičių pas mane“, – sako ji.

Visgi po reklamos pasirodymo feisbuke klientų esą dar padaugėjo, tačiau padaugėjo ir „tuščiai skambinančių“, sako R. Kazlauskienė: „Labai daug tuščių skambučių, kurie net nesiruošia kirptis. Mūsų liaudis yra įdomi – prarijo tiesiai tą reklamą. Dabar kažkiek daugiau klientų, bet tai yra kelios dienos.“

Mano, kad idėja liko nesuprasta

Pašnekovė sako nenorėjusi sukurti „išpudruotos, cukruotos“ reklamos ir mano, kad žmones patraukė filmuko paprastumas. Aktoriai – patys darbuotojai ir jų šeimos nariai, o operatoriai buvo surasti per pažįstamus žmones.

Kirpykla Justiniškėse

Tačiau ji pripažįsta, kad reklama nėra ideali, mat joje vaidino ne profesionalūs aktoriai, todėl nepavyko tinkamai perteikti idėjos.

Kirpėja aiškina, kad filmuke vaizduojamų klientų „trūkčiojimas“ prieš įeinant į kirpyklą – paprasčiausias nepasitikėjimas naujais grožio meistrais. Vėliau atėjusiems atliekamos įvairios grožio procedūros, po kurių kirpyklą jie palieka laimingi, savimi pasitikintys.

Ar kurs internetą sudrebinusios reklamos tęsinį? „Jo, mes sakėm serialą kursim. Matom, kad esam paklausios. Šiandien atvažiavo mūsų vadybininkas, sakiau, jeigu jūsų firmai reikalinga reklama – mes užsiimsim tuo“, – garsiai juokiasi ne tik R. Kazlauskienė, bet ir visos kirpyklos ponios.

Ne pirma juoką sukėlusi reklama

Tai nėra pirmas atvejis, kai internautai pasišaipė iš jų manymu blogos reklamos. Dar gegužę feisbuke pradėjo plisti nuotraukos iš kebabinės Miroslave, Alytaus rajone, atidarymo „iškilmių”. Tada į renginį atvažiavo ir Alytaus rajono savivaldybės atstovai.

Aidos Turčinavičienės kebabinės atidarymas

Nors miestiečiai juokėsi, kebabinės savininkė tikino, kad klientų po nuotraukų paskelbimų padaugėjo. „Klientų atvažiavo net specialiai iš Alytaus, sakė, kad skanūs kebabai, kad rekomenduos draugams. Kiti džiaugėsi, kad ir mes (miroslaviečiai – DELFI) turėsim savo kebabinę. Daugiau žmonių sužinojo, vieni kitus žymėjo, kad pasižiūrėtų, įvertintų. Daug visko buvo“, – DELFI pasakojo verslininkė Aida Turčinavičienė.

Blogos reklamos net labiau atkreipia dėmesį

Komunikacijos ekspertas Mykolas Katkus sako, kad kai kurios įmonės specialiai kuria absurdiškas reklamas vien dėl to, kad padidintų savo žinomumą.

„Žinomumą pasididinti tinka bet kurie triukai, įskaitant ir tuos, kai reklama yra tokia bloga, kad žmonės pradeda ja dėl to dalintis. Ko gero, tai yra geras pasiekimas kompanijai, kuri turi labai mažą žinomumą. Įtariu, kad Justiniškių kirpykla gali būti būtent ta bendrove.

Ji neturės pinigų susikurti normalią reklamą, į ją niekas nekreips dėmesio, bet jeigu ji bus kirpykla, kur dirba puikūs specialistai ir kuri kuria blogiausias reklamas pasaulyje, tai, aš manau, kad tai yra šis bei tas. Yra prekės ženklų, kurie sako „mes esam blogiausias, neskaniausias gėrimas, dėl to pabandyk mus gerti“, – sako M. Katkus.

Mykolas Katkus

Jis sako, kad populiarias reklamas sukūrusioms įmonėms svarbu tuo naudotis. „Internetas nėra tokia medija, kur tu paleidi reklamą ir viskas, ten tu gali nuolat kažką transliuoti. Padaręs nesąmonę ir atkreipęs dėmesį tu vėliau gali transliuoti, tarkime, „šiandien pas mus kirpimas ežiuku tik 5 eurai“, tai gali būti visai įdomus sprendimas“, – sako komunikacijos ekspertas.

Anot M. Katkaus, iš pirmo žvilgsnio bloga reklama buvo paremti ir tokie pasauliui svarbūs įvykiai, kaip Jungtinių Amerikos Valstijų prezidento rinkimai. „Yra taip sunku išsiskirti iš minios ir ta tradicinė reklama taip neveikia, kad kartais žmonės vien vardan žinomumo daro visokių nesąmonių. Prisiminkime paskutinius politinius rinkimus – Donaldo Trumpo kompanija, kuri buvo paremta ant skandalų.

Atrodė, kas gali balsuoti už žmogų, kuris viešai šaiposi iš neįgalių žmonių. Bet balsavo, nes atkreipė dėmesį. Šiais laikais kartais dėmesio atkreipimas yra svarbesnis negu visi kiti dalykai“, – sako jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (51)