„Šiandien labai nustebino vegetariško pasirinkimo nebuvimas dienos pietų meniu, deja, teko paieškoti kitos draugiškos vietos“, – restorano feisbuke skundėsi nepatenkintas klientas Julius.

Šį skundą palydėjo restorano atsakymas: „Mane labai stebina tas vegetariškas pyktis, gal tai nuo baltymų trūkumo?“ Šis restorano atstovų atsakymas sukėlė didelį atgarsį socialiniame tinkle – maitinimo įstaigos puslapyje pasipylė 1 žvaigždutės įvertinimai ir pikti komentarai.

„Ar tiesa, kad klientus siunčiate į kažkur ten, į neaišku kur, o paskui dar prirašote žodį „peace“ (liet. taika – DELFI) po viso pasiuntimo? Rimtai?“ – klausė populiarus tinklaraštininkas Ričardas Savukynas-Rokiškis.

„Ramenas ir pagaliukai“ atsakas į skundą
Foto: Facebook

„Reiktų susitvarkyti savo „nuostabų“ požiūrį į klientus ir įsigyti komunikacijos specialistą“, „Ačiū, kad esate vadovėlinis atvejis, kaip valdyti savo įvaizdį“, – ironiškai piktinosi internautai.

Atleido puslapio administratorių

Antradienį feisbuke paviešintame restorano komentare teigiama, kad vegetariškas dienos pietų pasiūlymas iš meniu buvo išimtas ne dėl neapykantos vegetarams, o tiesiog dėl noro atnaujinti dienos pietų pasiūlymą. Pranešime taip pat minima, kad atgarsį sukėlusį komentarą parašęs feisbuko profilio administratorius buvo atleistas iš darbo.

Restorano vadovas Justinas Jocius DELFI sako, kad vegetariškas patiekalas meniu liko, tiesiog buvo išimtas iš pigesnių dienos pietų pasiūlymų. Jis tikina, kad minimas patiekalas niekada nebūdavo populiarus, kas maitinimo įstaigai pridarydavo nuostolių – esą sugesdavo maisto produktai.

„Tai nėra tas patiekalas, kuris „veža“ mūsų pardavimus. Čia yra grynai biznis“, – kalba J. Jocius. Vadovas prideda, kad vegetarams yra galimybė „susikurti“ savo patiekalą – darbuotojų paprašyti, kad į lėkštę įdėtų daugiau produktų, kuriuos jie gali valgyti.

Pašnekovas teigia nesuprantantis, kodėl blogo lankytojo įvertinimo sulaukė ne dėl maisto ar aptarnavimo kokybės, bet pasirinkimo trūkumo. „Įvertinti restoraną vienetu dėl to, kad dėl biznio paskatų buvo pakeistas dienos pietų pasiūlymas... Tai tikrai yra žema“, – sako J. Jocius.

Ne pirmas toks atvejis pastaruoju metu

Rugsėjį DELFI rašė apie kitą nemalonią istoriją populiariame Kauno bare – klientė, paprašiusi darbuotojų pakeisti nešvarų kavos puodelį, sulaukė pasiūlymo apsišikti. Tada baro atstovai tikino besigailintys ir sakė, kad tai pasakiusiam barmenui gresia atleidimas iš darbo.

Tada Viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas ir vienas iš „Amber Food“ įmonės vadovų Gediminas Balnis sakė, kad aptarnavimo srityje lietuviams vis dar yra ko pasimokyti iš Vakarų.

„Lietuviai iš prigimties nėra labai svetingi žmonės, o tai atsispindi ir aptarnavimo sferoje. Pavyzdžiui, Italijoje padavėjas nurinkinėjantis stalus jau žvalgosi į ateinančius naujus klientus. Tai jiems gaunasi automatiškai, o Lietuvoje vyrauja tas akys–žemė principas, kai nėra pastebimi žmonės“, – portalui sakė vyras.

Nepagarbų barmenų ir padavėjų darbą G. Balnis tuomet aiškino tokių darbuotojų motyvacijos stygiumi ir įgūdžių trūkumu.

„Lietuvoje retai kada pamatysi 40 metų padavėją, o užsienyje tai esą yra labai dažnas atvejis. Jie dirba po 20 ir daugiau metų, atsiranda komunikabilumas, įgūdžiai, situacijų vertinimas. Lietuvoje nėra tokio didelio pasirinkimo, kad galima būtų kelti labai aukštus reikalavimus barmenams ar padavėjams“, – pastebėjo pašnekovas.

Broniaus šeimos baras
Foto: DELFI / Jokūbas Jarmalavičius

Vegetariško maisto reikia tiesiog nebijoti paprašyti

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė teigia pastebinti spartų vegetariškų patiekalų populiarėjimą Lietuvoje. Prie šios tendencijos, anot jos, bando taikytis ir maitinimo įstaigos. Nors daugelis jų, greta riebių cepelinų ar kepsnių, siūlo ir vegetarišką pietų variantą, E. Šiškauskienė sako, kad norintiems pavalgyti galima apsieiti ir be atskirų pasiūlymų.

„Drįsčiau nesutikti, kad būtinai turi būti vegetariški patiekalai. Vegetaras visada gali susikomplektuoti iš esamo meniu ir nemanau, kad reikia daryti tragediją. Visada yra garnyrai, daržovės ir bet kada šefas gali padaryti patį puikiausią vegetarišką patiekalą.

Jeigu tai yra vištiena su morkų salotomis ir bulvių koše, tai paprašyk salotų ir bulvių košės. Visada yra išeitis. Arba būna salotos su antiena – paprašyk, kad nedėtų antienos. Aš pati nesu mėsos mėgėja, reikia tiesiog nebijoti paprašyti daugiau salotų, garnyro“, – kalba asociacijos prezidentė.

Tiesa, ji pastebi, kad restoranai galėtų geriau iškomunikuoti galimybę pasisotinti vegetarams. Nors dauguma maitinimo įstaigų neatsisakytų pagaminti kažką be mėsos, dalis žmonių tiesiog bijo klausti ir prašyti. Todėl E. ŠIškauskienė įsitikinusi, kad apie šią galimybę reikia tinkamai informuoti lankytojus.

Evalda Šiškauskienė

Visgi specialių vegetariškų patiekalų paskanauti, pavyzdžiui, provincijoje būtų sunku – ten, anot asociacijos prezidentės, vis dar karaliauja tradiciniai valgiai. „Tačiau tenka girdėti, kad tokiuose miestuose kaip Utena, Druskininkai, Birštonas, Palanga jau yra didelis tokių patiekalų pasirinkimas. Viską diktuoja rinka“, – kalba E. Šiškauskienė.

Pašnekovė džiaugiasi, kad šalies restoranai šiuo metu išgyvena augimo tiek kultūrine, tiek pasirinkimo prasme laikotarpį. Žmonės, anot E. ŠIškauskienės, taip pat susirūpino mityba ir sveika gyvensena. „Aš gyvenu prie parko, džiugu, kad ir jauni, ir vyresni sportuoja, prisižiūri mitybą. Labai žavu. Kompleksinis požiūris – ne vien sportas, bet ir gera mityba“, – šypsosi restoranų ir viešbučių atstovė.