Papiktino taksisto paprašyta suma

Praėjusį savaitgalį socialiniame tinkle „Facebook“ pasirodė marketingo specialisto Saugirdo Vaitulionio žinutė, kurioje vyras išreiškė pasipiktinimą taksi kainomis Birštone: „Apie taksi kainas Birštone! Nuvažiuotas 1,2 km atstumas. Realiai buvo 2 minučių kelionė, bet važiavom taksi, nes nežinojom, kur tas restoranas ant Nemuno kranto yra. Duodu 5 € ir laukiu grąžos. „Oi, pas mane šiemet 8 € kaina”, – ramiu veidu paaiškina vairuotojas. Aš esu Kopenhagoj. Atgal eisiu pėstute.“

DELFI susiekus su S. Vaitulioniu, vyras plačiau pakomentavo šią situaciją. Anot pašnekovo, sugalvoję pavakarieniauti su draugais, jie paprašė Birštone esančio viešbučio administratorės iškviesti taksi. „Birštone nesu dažnas svečias, tuomet dar nežinojau, kad jis per penkioliką minučių pėstute apeinamas“, – nusijuokė S. Vaitulionis.

Pasak S. Vaitulionio, automobilyje taksometro nebuvo. Kelionė truko dvi minutes, po kurios jis ištiesė vairuotojui 5 eurus, tačiau taksi vairuotojui to neužteko. Vairuotojas pasakė, jog pernai vežimas kainavo 6 eurus, šiemet 8. „Kaip supratau Birštone yra vienas žmogus, kuris užsiima žmonių vežiojimu. Tai atviras lupikavimas, vienintelis taksi paslaugas teikiantis žmogus tuo naudojasi. Vilniuje važiuodamas per pusę miesto iki Baltupių galo sumokėjau mažiau“, – sakė S. Vaitulionis.

S. Vaitulionio žiniomis, yra mokama ne už nuvažiuotus kilometrus, o išlipimą. Jei išlipi ir nebevažiuoji – 8 eurai. Pasak pašnekovo, jo draugei tame pačiame mieste teko pakloti ir didesnę pinigų sumą, nes kelionės metu teko išlipti iš automobilio kelis kartus. „Aš tą kainą sužinojau tik nuvažiavęs. Būčiau nevažiavęs ar pasirinkęs kitą restoraną“, – teigė S. Vaitulionis.

DELFI pabandžius susisiekti su paslaugas teikusiu vairuotoju, atsiliepęs žmogus pasakė, kad jo numeris dominuoja tik internete, tačiau jis pats taksistu seniai nebedirba.

Taksi paslaugos – kai kur vis dar neatrasta verslo sritis

Birštono savivaldybės mero patarėja Rimantė Kurkauskaitė sako, kad Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, Birštone nėra registruotų ir individualią veiklą teikiančių taksi vairuotojų. Taksi vairuotojai yra atvykstantys pagal iškvietimą iš Prienų (8 km nuo Birštono).

Anot R. Kurkauskaitės, Birštono savivaldybė informacijos apie taksi vairuotų taksometrus ir kainininkus neturi ir nereguliuoja taksi apmokestinimo kainų. Kadangi ši verslo sritis šiuo metu konkurencijos neturi – kainos gali būti įvairios. Vietos savivaldos įstatymas neįpareigoja savivaldybės teikti tokias paslaugas, tai yra galimybė verslui, verslo sritis.

Birštono savivaldybė pripažįsta, kad taksi paslaugos yra viena iš nišų verslui. Anot kalbintos atstovės, pastaruoju metu taksi paslaugų poreikis pastebimai auga, tad ši paslauga yra reikalinga. Birštono kurorte turistų srautai pastebimai auga pastaruosius tris metus.

„Pripažįstame, kad kai kurių paslaugų vis dar trūksta. Norime patikinti, kad Birštono savivaldybė nuolatos skatina kuo įvairesnių paslaugų atsiradimą. Anksčiau taksi paslaugai poreikio nebuvo, tad šis kausimas nebuvo keliamas, tačiau augant turistų srautams vis dažniau kalbama apie tokią paslaugą“, – sakė R. Kurkauskaitė.

Savivaldybės atstovės teigimu, Birštonas yra nedidelis, išskirtinės gamtos, ypatingai švaraus, gydomojo oro sveikatinimo kurortas, kuriame atstumai nedideli, kurorto svečiai kviečiami vaikščioti pėsčiomis arba važinėtis dviračiais, kitomis ekologiškomis transporto priemonėmis.

Birštonas

Anykščiai – kurortas, kuriame taksi kainos padorios

Internete pavyksta rasti ne visų miestelių taksi kainas, tačiau tiek didmiesčiuose, tiek mažesniuose miesteliuose kainų tendencijos panašios 0,40–0,58 Eur. Taip pat, imamas įsėdimo mokestis.

DELFI pakalbino kitame kurortiniame miestelyje – Anykščiuose gyvenančią Raimondą. Moters teigimu, miesto ribose pervežimo kaina dažniausiai yra panaši 2–2,5 Eur, atstumas dažniausiai būna 2–3 km. Vežėjai taip pat tik privatūs. Anot pašnekovės, didžiausia problema išskiviesti automobilį vėlai vakare ar naktį, nes visi vairuotojai dažniausiai tokiu metu miega.

Anykščiai

Specifinės paslaugos – mažų miestelių prakeikimas

„Swedbank“ Lietuvoje vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis paklaustas, kodėl didžiosios Lietuvos taksi paslaugų įmonės neteikia paslaugų mažesniuose Lietuvos miestuose, ypatingai, kurortuose teigė, kad brangios arba net neprieinamos specifinės paslaugos yra mažų miestelių prakeikimas.

„Pervežimo paslaugos šiuo atveju nėra išimtis ar nesusipratimas. Pagrindinė didelių kainų priežastis – per mažai tomis paslaugomis besinaudojančių klientų. Akivaizdu, kad jei mieste yra labai mažai gyventojų besinaudojančių taksi paslaugomis, tam, kad būtų padengtos fiksuotos sąnaudos ir uždirbtas pelnas, tokių paslaugų teikėjai prašo didesnės kainos. Todėl ta kaina neretai būna net didesnė nei didmiesčiuose, kur daug lengviau pasiekti masto ekonomiją“, – komentavo N. Mačiulis.

Anot ekonomisto, kurortuose, ypač pajūryje, egzistuoja dar ir kita problema – tai tik sezoninis verslas, kuomet vasarą galima sėkmingai dirbti, bet žiemą bus beveik garantuoti nuostoliai, todėl ten ir nėra didžiųjų taksi paslaugas teikiančių įmonių.

N. Mačiulio nuomone, ateityje tokios paslaugos kaip „Uber“ šią problemą bent iš dalies išspręs, o pavieniai vežėjai net ir mažesniuose miestuose neturės galimybių prašyti nepagrįstai didelės kainos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (153)