Praėjusį savaitgalį Vilnius pasitiko vieną didžiausių kultūrinių renginių Lietuvoje – knygų mugę, kurioje buvo pristatyti 400 įvairaus žanro renginių.

Pranešime „Kaip sukurti produktą, kad jis taptų populiarus?“ pristatyta Johano Bergerio knyga „Užkrečiama: kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“. Pensilvanijos universiteto profesoriaus knyga atskleidžia, jog šiuolaikinėje verslo rinkoje laimėti padeda originalumas.

Knygą pristatęs rinkodaros agentūros „Komunikacijos amatininkai“ įkūrėjas Deividas Budginas teigė, kad šis leidinys turėtų atsidurti kiekvieno verslininko rankose. Knygos rašymo metu išstudijuotos naujausios rinkodaros kampanijos bei kelios dešimtys tyrimų, kurie padėjo išskirti esminius šių dienų rinkodaros principus. „Tačiau stipriausia šio leidinio pusė – pavyzdžiai“, – teigė D. Budginas. Iš tiesų, knygoje aprašomi rinkodaros triukai – unikalūs. Keliais iš jų dalinamės su DELFI skaitytojais.

Deividas Budginas

Parduoti sūrio kepsnį už 100 JAV dolerių – misija įmanoma

Filadelfijoje populiariausias patiekalas – sūrio kepsnys. Ši priežastis paskatino jauną verslininką Stepheną Starą 2004 m. atidaryti sūrio kepsnių restoraną „Barclay Prime“ šioje valstijoje. Verslininkui ramybės nedavė vienintelis klausimas – kaip išsiskirti, juk tokio pobūdžio restoranų Filadelfijoje gausu.

Vyras nusprendė, kad jo restorano pagrindinis akcentas bus prabanga. Vieta pasižymės puikiu aptarnavimu, jaukia aplinka ir aukštos kokybės produktais. Verslininkas sūrio kepsnį, tradiciškai kainuojantį 5–6 JAV dolerius, savo restorane nutarė pasiūlyti už 100. Ar tokį kepsnį parduoti įmanoma? Pasirodo, taip.

„Barclay Prime“ restoranas Filadelfijoje, JAV

Sūrio kepsniai Filadelfijoje yra ne tik populiarus valgis, tačiau ir dažna draugų ar šeimos susitikimų pokalbių tema. Žmonėms yra įdomu išbandyti naujas vietas bei paragauti garsiojo kepsnio, todėl jie linkę dalintis patirtimi.

„Barclay Prime“ restorane apsilankius pirmiesiems klientams greitai pasklido žinia apie išskirtinai didelę kepsnio kainą ir puikiai įvertintą skonį. Visuomenės susidomėjimas šia vieta augo itin greit, kiekvienas norėjo tapti tokios bendruomenės dalimi. Šiandien šis restoranas yra vienas populiariausių Filadelfijoje, o garsusis kepsnys dar brangesnis – 120 JAV dolerių.

Kokteilių baras restorane – tik niekam nesakyk

Jungtinėse Amerikos Valstijose, Niujorke buvo atidarytas restoranas „Crif Dogs“. Atrodo, kad tai niekuo neišsiskirianti vieta pavalgyti, tačiau nustebsite viduryje restorano pamatę telefono būdelę. Užėjus į ją ir telefone paspaudus dvejetą, pasigirsta balsas, kuris teigia, jog jums pasisekė ir restorane dar yra laisvų vietų. Lankytojams iš pradžių tai kelia juoką, juk jie jau sėdi tame restorane, tačiau staiga atsidaro durys ir restorano klientas patenka į visiškai kitą erdvę.

Kokteilių baras „Please Don't Tell“, Niujorke, JAV

Tai kokteilių baras intriguojančiu pavadinimu „Please Don't Tell“. Puiki, prabanga tviskanti vieta, tačiau ne visiems lemta į ją užeiti. Išeinant iš baro lankytojui įteikiama kortelė, kurioje nurodytas baro adresas ir telefonas bei priduriama: „tik niekam nesakyk“.

Kokteilių baras „Please Don't Tell“, Niujorke, JAV

Neypatinga daina, susižėrusi milijonus peržiūrų

Turbūt daugelis yra girdėjęs amerikiečių dainininkės Rebekos Blak kūrinį – „Friday“. Niekuo neišsiskirianti daina sugebėjo susižerti virš 100 milijonų peržiūrių socialiniame tinkle „Youtube“. Ypatingai penktadieniais vaizdo klipo peržiūrų skaičius yra itin didelis. Populiarumo paslaptis paprasta – vartotojas yra paveikiamas stimulo ir geros nuotaikos, kuri skatina jį klausyti šios niekuo neišsiskiriančios dainos.

Stulbinančiai išaugę pardavimai be jokios marketingo strategijos – kaip?

1997 m. pagamintas pirmasis šokolado batonėlis „Mars“. Kompanija nedarė jokių išskirtinių marketingo kampanijų, todėl negalėjo pasigirti dideliais naujojo produkto pardavimais. Tais pačiais metais NASA paleido marsaeigį, todėl žiniasklaidoje, publikacijų antraštėse nuolatos pradėjo mirgėti Marso pavadinimas. Metinė finansų ataskaita parodė,kad šis įvykis tapo itin išaugusių šokolado pardavimų priežastimi.

Stimulas konkuruoti – mobiliųjų aplikacijų sėkmės priežastis

Prieš penkmetį pasirodė pirmosios sportui skirtos mobiliosios aplikacijos, tačiau vartotojui jos tuomet nepasirodė itin įdomios. Gamintojai, galvodami kaip pritraukti vartotoją, nutarė, kad tokių aplikacijų naudojimą galėtų paskatinti konkurencijos ir noro parodyti savo gabumus skatinimas. Tad šiandien mes jau galime stebėti kiek kilometrų nubėgo mūsų draugas. Sportuojame ne tik dėl savęs, tačiau norėdami parodyti, kad galime aplenkti ir kitą vartotoją. Šios funkcijos įdiegimas tapo tokių programėlių sėkmės priežastimi,

Ta pati taktika naudojama ir mobiliųjų telefonų žaidimuose. Milžiniško populiarumo susilaukęs žaidimas „Candy Crush Saga“ įtraukė vartotoją taip pat suteikdamas galimybę varžytis su kitu vartotoju – mes siekiame aplenkti draugą ar kolegą, pereiti į aukštesnį lygį ir pakelti savo, kaip žaidėjo, reitingą.

Kodėl mes norime konkuruoti ar tapti tam tikros bendruomenės dalimi? Kas tai yra socialinė valiuta? Kodėl džiaugiamės matydami, kad kaimyno namas dega ir vietoje kibiro vandens nešamės spragėsius? Kaip mus ir mūsų vartojiškumą veikia emocijos, viešumas ar praktinė vertė? Į visus šiuos klausimus atsako rašytojas Johanas Bergeris.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)