Atvažiavus prie naujamiestyje stovinčio autobusiuko, prie jo jau stoviniavo 5 žmonės: „Čia šiandien kažkoks anšlagas, bet jau yra nuolatinių klientų, yra žmogus, kuris jau 8 kartus grįžo“, – sako idėjos autorius Augustas Mackevičius.

Mintis kilo ne iš karto

Idėja pardavinėti gatvėje cepelinus atrodo labai paprasta, tačiau to iki šiol Lietuvoje nieks nedarė. Kaip pasakoja šį autobusiuką valdančio restorano „Aula“ vykdančioji direktorė Martina Miknevičiūtė, iš pradžių ir jiems nekilo mintis prekiauti cepelinais, jie bandė eiti jau pramintais takais.

„Bandėme pardavinėti tai, kas dabar labai populiariu, egzotiškus, Viduržemio virtuvės produktus, Buvome festivaliuose, „Open Kitchen“ renginyje. Bet vis norėjome surasti savo išskirtinį produktą.

O tada Augustas sugalvojo idėją. Kam ieškoti kažko ir daryti kaip visi kiti, kai galima pasiūlyti tai, ką lietuviai labai mėgsta. Ir tas dalykas pasiteisino“, – šypsosi M. Miknevičiūtė.

Pats A. Mackevičius pasakoja, kad ilgai suko galvą, ką galima būtų pardavinėti, kad žmonėms nereikėtų ilgai laukti. Pirmiausia buvo svarstoma apie įvairius troškinius ar sriubas.

„Buvo prieita prie išvados, kad cepelinai yra optimaliausias variantas. Mums jie yra iki kaulų pažįstami, bet cepelinų dar niekas nebandė taip pateikti. Tai tikrai nėra greitas, nesveikas maistas, tai įprastas lietuviškas cepelinas, kaip pas mamą“, – besisukdamas vagonėlyje pasakoja A. Mackevičius.
Martina Miknevičiūtė ir Augustas Mackevičius

Cepelinas vos per kelias minutes

Kol kas pasirinkimas nėra milžiniškas, pirkėjai gali rinktis iš trijų skirtingų cepelinų. Su mėsa ar varške cepelinas kainuoja 1,5 eur., su elniena – 2 eur. Be to, prie cepelinų gausite ir padažo indelį, kuris būna su spirgučiais, grietinėle ar svogūnais. Taip pat yra ir sočiosios jautienos sriubos, kuri atsieis 2 eur.

Pašnekovai atskleidžia, kad ateityje asortimentas tikrai išsiplės, bet kuo jis pasipildys, jie dar ir patys tiksliai negali pasakyti, žada laukti klientų atsiliepimų ir atsižvelgs į jų poreikius.

Jei nebus didelės eilės, cepeliną gausite per kelias minutes, nes jie jau yra išvirti ir laikomi šiltai.

„Mūsų restorane mes iš ryto padarome cepelinus, nes per tokius šalčius nelabai ką čia vietoje padarysi. O čia puode palaikome šilumą, kad jie pastoviai būtų geros temperatūros“, – tikina M. Miknevičiūtė.

Šalčiai negąsdina

Dažnas maisto ant ratų versle besisukantis lietuvis prekiauti įvairiais patiekalais iš furgonėlių renkasi vasarą, mat dirbti spaudžiant minusinei temperatūrai nelabai malonu. Tačiau, kaip teigia cepelinus pardavinėjantys verslininkai, lietuviška žiema jiems nė motais.

„Mus šildo muzika, žmonių šypsenos. Kai buvo minus 20, tada jau nedirbome, bet dabar, kodėl ne. Ir maistas pritaikytas šalčiui.

Žiemą tai – eksperimentas. Vasarą yra žymiai lengviau. Išvažiuoti žiemos metu tikrai turi turėti drąsos, tai išlipimas iš komforto zonos. Bet viskas tvarkoje, nesusirgom, saulė šviečia, muzika groja“, – teigia M. Miknevičiūtė, kai pasiteirauju, ar nesunku visą dieną žiemą praleisti lauke.

Autobusiuko darbo laikas nėra griežtai apibrėžtas, bet įprastai, jei nelabai šalta, turėtumėte jį rasti atidarytą nuo 11 iki 19 valandos. Be to, nenustebkite, jei Algirdo gatvėje autobusiuko nerasite.

„Buvo sudarytos sąlygos maisto vagonėliui nusipirkti tam tikrą maršrutą. Dabar esame naujamiestyje, o po to žiūrėsime. Aišku, norėtųsi būti arčiau senamiesčio, bet nelabai yra galimybių. Yra maršrutai, kur galime statyti. Planuojame skelbti nuolatines vietas, maršrutą „Facebook‘e“, „Aula Food Truck“ puslapyje, ten galėsite rasti visą informaciją“, – sako M. Miknevičiūtė.

Paklausta apie ateities planus, pašnekovė sakė dar negalinti nieko tikslaus pasakyti, tačiau, kaip teigia, vasarą planuoja autobusiuku aplankyti įvairius renginius ir tuomet stebės, ar cepelinai bus paklausūs ir šiltuoju metų periodu. Jei viskas pasiseks, panašių autobusiukų Lietuvoje išvysime ir daugiau, atskleidžia M. Miknevičiūtė.

Išskirtinis autobusiukas

Pats autobusiukas – tikra legenda. 1976 m. pagamintas „Citroen HY“ anksčiau naudotas kaip greitosios pagalbos ar ugniagesių transporto priemonė, o dabar vakarų Europoje dažnai sutinkamas kaip maisto vagonėlis, tačiau Lietuvoje tai – naujovė.
Martina Miknevičiūtė

„Mes kaip tik to ir ieškojome, nes gatvės maisto kultūra Lietuvoje dar po truputį kuriasi, o užsienyje yra nemažai gerų pavyzdžių. Kadangi nemažai keliaujam, matom, kad būtent šis vagonėlis yra labai populiarus.

Mes jį nusipirkom pavasarį, radome jį Prancūzijoje, pusę metų restauravome. Jis buvo visiškai perdarytas, galas buvo kaip priekaba, tai reikėjo visą vidų įsirengti kaip virtuvę, nemažai buvo įdirbio įdėta“, – pasakoja M. Miknevičiūtė.

Pašnekovė nenorėjo atskleisti, kiek investavo į šį projektą, tačiau paminėjus, kad teko panašius gana prastos būklės klasikinius autobusiukus matyti pardavinėjamus už 10 tūkst. eur., M. Miknevičiūtė patvirtino, kad kainos maždaug tokios: „Dar tiek pat reikia investuoti į restauravimą, įrengimą, bet negalėčiau tiksliai pasakyti sumos.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (402)