Pasimokė iš klaidų

Senieji nidiškiai ir garbesnio amžiaus poilsiautojai dar prisimena legendinio „Nidos“ restorano laikus. Maždaug 1970 metais tai buvo vienintelis restoranas Kuršių nerijoje.

Pirmajame pastato aukšte veikė valgykla, o antrajame vakarais grojo gyva muzika. „Restoranas buvo toks populiarus, kad norint patekti į jį, reikėjo turėti pažinčių Vykdomajame komitete. Jis tais laikais buvo ne tik pirmasis, bet ir vienintelis restoranas Kuršių nerijoje. Vėliau restoranas atsidarė ir Juodkrantėje, tačiau tokio populiarumo jis nesulaukė“, – istoriją priminė Neringos savivaldybės mero pavaduotojas Dovydas Mikelis.

Tačiau kelerius pastaruosius metus pastatas stovėjo nenaudojamas. „Mums buvo gaila žiūrėti, kaip pačiame miesto centre nyksta toks pastatas. Todėl labai džiaugiamės, kad atsirado seserys, kurios turi idėjų, entuziazmo ir atgaivino legendinį „Nidos“ restoraną, tik, aišku, jo koncepcija dabar jau kita“, – kalbėjo D. Mikelis.

Daugiausia investicijų atgaivinti pastatą skyrė jo savininkė bendrovė "Koopverslas".

Nidiškėmis save įvardijančios Inga Janovskė ir Indrė Navarackienė restorano „Nida“ pastatą išsinuomojo dar pernai. Pirmajame aukšte buvo įrengta užkandinė, kurioje siūlyta net aštuonių rūšių mėsainių, o antrajame – 17 kambarių: ir dviviečių, ir triviečių, ir keturviečių. Būtent Nidos apartamentai ir įrengti bendrovės "Koopverslas" lėšomis.

„Pernai mes atsidarėme liepą, kai poilsiautojai nakvynės vietas rezervuojasi sausį. Tačiau sezonas buvo pakankamai sėkmingas, nes daugelis klientų sugrįžta ir šiemet apsistoti pas mus, Nidos apartamentus rekomenduoja ir savo draugams“, – džiaugėsi I. Navarackienė.

Šiek tiek prasčiau pernai sekėsi užkandinei.

„Nors buvome pirmosios, kurios poilsiautojams Nidoje ėmėme siūlyti burgerius, tačiau padarėme klaidą. Tokia užkandinė būtų labai madinga ir populiari Vilniuje ar Kaune, bet į Nidą atvažiuoja jaunos šeimos, kurioms reikia įvairesnio meniu. Pasimokėme iš klaidų ir šiemet jau dirbsime kitaip“, – tikino I. Janovskė.

Trečiajame aukšte veikė tik lauko terasa, į kurią padavėjai klientų užsakymus turėjo laiptais nešti iš pirmojo aukšto. „Reikia keistis“, – nusprendė seserys ir šiemet sezoną pradėjo gerokai atsinaujinusios.

Vilioja ir kainomis

Šiemet nesikeitė tik tai, jog antrajame aukšte išliko bendrovės "Koopverslas" įrengti Nidos apartamentai – 17 kambarių, kuriuose vienu metu gali tilpti per 60 žmonių.

Ir kainos Nidos apartamentuose nėrą gąsdinančios. Pavyzdžiui, keturvietis kambarys kainuoja 100 eurų parai. „Atsižvelgiant į tai, kad mes esame miesto centre, kaip įrengti mūsų kambariai, kokiomis kainomis galima išsinuomoti nakvynės vietą aplink, galiu drąsiai teigti, jog pas mus nėra brangu. Matyt, todėl svečiai ir sugrįžta, rekomenduoja mus kitiems“, – kalbėjo bendrovės "Koopverslas" administratore dirbanti I. Navarackienė.

Kambariai išskirtiniai tuo, jog juos puošia įspūdingo dydžio nuotraukos, kuriose užfiksuoti senosios Nidos ir Kuršių nerijos vaizdai.

Pirmajame aukšte šiemet taip pat veikia užkandinė. Jai sugalvotas ir užpatentuotas originalus pavadinimas „Varna. Sako skanaus“.

„Toks pavadinimas nėra atsitiktinis. Varna yra Kuršių nerijai būdingas paukštis, todėl mums tiko toks pavadinimas. Pas mus veikia „Varna. Užkandinė“, o trečiajame aukšte – „Varna. Terasa“, kurią turime ambicijų paversti tikru pamario krašto restoranu“, – teigė I. Janovskė.

Ji pripažino, kad pernai, kai pradėjo dirbti, darė daug klaidų. „Užkandinė buvo tokia, kad staliukai stovėjo po atviru dangumi, todėl jei blogas oras, klientų nesulaukdavome. Šiemet yra laikinas statinys, turintis stogą, todėl poilsiautojams bus patogiau.

Be to, patobulinome ir meniu – jis tapo įvairesnis, turintis daugiau spalvų, nors dominuoja mėsainiai, pavyzdžiui, su lašiša ar pelėsiniu sūriu. Šiemet siūlome ir dienos pietūs, kurie kainuoja 3-5 eurus. „Varna. Užkandinė“ yra skirta greitai ir skaniai pavalgyti, o „Varn. Terasa“ , kuri yra trečiajame aukšte, yra skirta žmonėms, kurie domisi maisto kultūra, gali neskubėti ir paragauti išskirtinių patiekalų“, – pasakojo I. Janovskė.

Atkūrė autentiškus Nidos patiekalus

„Varnos viską girdi, surinko žmonių atsiliepimus, perdavė mums, o mes pagal tai ir tobuliname savo veiklą“, – juokėsi seserys.

I. Janovskė ypač didžiuojasi tuo, jog pavyko pasiekti, kad duris atvertų „Varna. Terasa“ – išskirtinis pamario restoranas. „Kai atvažiuojame į naują vietą, skubame aplankyti įžymiausias vietas, o tada norime tokios vietos, kur galėtume paskanauti to regiono maisto.

Pamario restoranas ir skirtas tam, kad poilsiautojai galėtų paragauti maisto, patiekalų, kurie yra būtent šio regiono, autentiški. Juk ir patys, kai nuvažiuojame į užsienio kurortą, dažniausiai einame ne į restoraną, skambiu anglišku pavadinimu, o ieškome tokio, kur galėtume paragauti to regiono maisto“, – apie restorano koncepciją pasakojo I. Janovskė.

Ji pabrėžė, jog Nida yra tarp dviejų vandenų – Kuršių marių ir Baltijos jūros. Todėl su žvejais jau sutarta, kad jie kas rytą patieks šviežių žuvų, iš kurių bus gaminami patiekalai.

„Maistui gardinti naudosime tas prieskonines žoleles, kurios auga Kuršių nerijoje, pavyzdžiui, čiobrelius. Mūsų tikslas yra siūlyti kuo daugiau šviežio maisto, atsisakyti šaldytų produktų. Todėl jei per dieną liks žuvų, iš jų gaminsime unikalias žuvų dešreles. Stengsimės atkurti tokius senus Nidos patiekalus, kurių nesiūlo jokie kiti restoranai“, – entuziastingai pasakojo I. Janovskė.

Šefei pasiūlė dirbti kambarine

Jai itin talkina virtuvės šefė Joana Adomaitienė, kuri turi 20 metų patirtį restoranų versle.

„Paskutinis restoranas, kuris man priklausė, buvo „Sodelis 1934“ Kauno karo muziejuje. Tačiau pavargau, verslą pardaviau. Tada sėdėjau ir galvojau, kad reikia važiuoti pas vaikus į Londoną. Bet vasarą buvo ant nosies, o aš dievinu Neringą, čia dieviškas kampelis. Pradėjau dairytis darbo skelbimų. Kai paskambinau Ingai, ji man pasiūlė tik kambarinės darbą“, – pažinties pradžią prisiminė J. Adomaitienė.

I. Janovskė pabrėžė, jog su patyrusia ir talentinga virtuvės šefe ją suvedė atsitiktinumas. „Mes jau buvome sutarė su šefais, kurie turėjo dirbti mūsų restorane.

Tačiau po Joanos skambučio atsidariau elektroninį paštą ir perskaičiau jų laišką, kad juos perpirko kitas Nidos restoranas. Iškart puoliau skambinti atgal Joanai ir taip ji yra su mumis. Mums lengva kartu dirbti, nes siekiame tų pačių tikslų, turime idėjų, kartu sukūrėme pamario restorano koncepciją“, – pabrėžė I. Janovskė.

Pačios rinks grybus ir žoleles

J. Adomaitienė iškėlė tikslą, jog visi patiekalai turi būti švieži, jokių šaldytų gaminių.

„Nidoje man visada trūko šviežių žuvų. Jas traukia iš marių ir rūko, o man norisi šviežios, skaniai pagamintos. Todėl tai ir darysime. Stengsimės taikytis prie sezoniškumo. Kai prasidės grybų sezonas, eisime grybauti ir gaminsime daug patiekalų iš grybų“, – kalbėjo J. Adomaitienė.

„Varnos“ lauko terasoje, kurioje laiką leisti galima tik esant geram orui, telpa apie 80 žmonių, o dar apie 60 vietų yra po stogu.

Pernai šioje vietoje veikė tik lauko terasa, kurioje apsilankiusiems klientams padavėjai maistą ir gėrimus nešdavo iš pirmojo aukšto. Šiemet trečiajame aukšte įrengta atskira virtuvė.

„Oi, net neklauskite apie investicijas. Brangiausia yra virtuvės įranga ir net ne puodai, o vėdinimo sistema. Reikėjo prakirsti stogą, kad ją galėtume įrengti.

Ji buvo būtina, kad maisto kvapai netrukdytų antrajame aukšte esančiuose apartamentuose apsistojusiems svečiams. Skaičiuojame, kad investiciijos į restoraną siekia keliasdešimt tūkstančių eurų, bet galutinės sumos dar nežinome“, – apie pinigus ne itin noriai kalbėjo I. Janovskė.

Brangiausias patiekalas – 18 eurų

Nors jau dabar aišku, kad „Varna. Terasa“ išties bus unikalus pamario restoranas, J. Adomaitienė pabrėžė, jog kainos žmonių neturėtų išgąsdinti.

„Suprantame kad įvestas 20 eurų įvažiavimo mokestis šiek tiek atsijos poilsiautojus ir į Nidą važiuos tie, kurie gali sau daugiau leisti. Tačiau tuo tikrai nesinaudosime, kainų neužkelsime“, – dėstė pašnekovė.

I. Janovskė patikslino, jog rankomis gaminti koldūnai, pavyzdžiui, su aviena kainuos apie 6 eurus, o brangiausio patiekalo kaina turėtų siekti 18 eurų, tačiau tai bus 400 gramų jaučio antrekotas.

Paklaustas, ar „Varnos“ restorane bus galima paragauti varnienos, J. Adomaitienė juokavo, kad varna varnai akies nekerta. „Varnienos pas mus nebus, tačiau turime idėjų gaminti šernienos patiekalus“, – intrigavo J. Adomaitienė.