Londone įsikūrusios lietuvaitės Rasa ir Milda bei šiuo metu Niujorke gyvenanti Nishta trumpam savo mažylius palieka patikimose vyrų rankose ir tariasi dėl naujausių sezono tendencijų. Tuomet skuba pas tiekėjus Niujorke, renka medžiagas, kuria naujos kolekcijos įvaizdį ir netrukus vėl sėda į lėktuvą namo, kur laukia šeimos bei palikti darbai, rašoma verslininkių išplatintame pranešime spaudai.

Lietuvė Rasa septynerius metus dirba finansų industrijoje, Milda yra mokesčių politikos specialistė, o Nishta pastarąjį dešimtmetį konsultuoja sveikatos apsaugos kompanijas.

Šias tris moteris suvedė aistra turėti kūrybos kalvę, kurioje jos galėtų realizuoti ne tik savo profesinius įgūdžius, bet ir moteriškas svajones. Vos prieš metus jos sukūrė savo kuriamų šilkinių aksesuarų prekės ženklą „Silk Philosophy“. Merginos pradėjo nuo šilkinių aksesuarų linijos, ant riešo rišamų šilko skarelių, kitaip – šilko apyrankių.

Kaip rašoma pranešime, Rasos, Mildos bei Nitshos darbo aplinka reikalauja laikytis klasikinės aprangos stiliaus, todėl darbe tiek verslininkėms, tiek jų kolegėms esą tenka dėvėti griežtus kelnių ar sijonų kostiumėlius. Idėja verslui, teigiama pranešime, moterims kilo, kai jos pastebėjo, kaip jų kolegės nuolatos ieško būdų pagyvinti „ofisinę uniformą“. Būtent dėl šios priežasties, anot verslininkių, šilko apyrankes iš pradžių pamėgo moterys, kurių darbo aplinka reikalauja oficialaus klasikinio stiliaus.

„Silk Philosophy“ įkūrėjos Nishta, Rasa, Milda
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Tačiau dabar, kai nuo prekės ženklo įkūrimo prabėgo jau metai, spalvingus aksesuarus, rašoma pranešime, perka tiek stilingos studentės, tiek sėkmingai karjeros laipteliais kopiančios profesionalės.

Kaip teigiama pranešime, šilko apyrankės gaminamos iš prabangių audinių atraižų likusių kuriant aukštosios mados dizainerių kolekcijas. Visos medžiagos atkeliauja per audinių platintojus Niujorke, kur moterys atrenka to sezono tendencijas atspindinčius audinius iš Oscaro de la Renta, Annos Sui, Roberto Cavalli, Ralpho Laureno, Jasono Wu bei kitų dizainerių mados namų. Naudodamos šiuos audinius, neleisdamos atraižoms tiesiog būti išmetamoms, verslininkės esą prisideda prie „atsakingos mados“ (angl. Responsible/sustainable fashion) tendencijos bei vadinamos „perdirbtos“ (angl. recycled), aplinkai nežalingos, mados.

Šiuo metu Londone ir Niujorke jau veikia dvi prekės ženklo ateljė, verslininkės ką tik išleido ketvirtąją aksesuarų liniją. Verslininkių teigimu, aksesuarai parduodami ne tik Lietuvos, Londono ar Niujorko, bet ir Singapūro, Čikagos bei Indijos butikuose. Neseniai moterys pasirašė sutartį su Honkonge esančiu „Four Seasons“ viešbučiu.

Anot pranešimo spaudai, pirkėjos šilkines apyrankes dėvi ir kaip rankinės aksesuarą, ir plaukuose, ir ant riešo ar kaip mažą šalikėlį aplink kaklą.

„Silk Philosophy“ apyrankės
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

Viskas prasidėjo, teigia verslininkės, kai jos pačios pradėjo ryšėti apyrankes, tačiau susilaukę kolegių klausimų, kur tokias būtų galima įsigyti, jos ėmė galvoti apie pardavimus. Pirmąją trijulės sukurtą kolekciją, rašoma pranešime, pasiuvo pati niujorkietė Nishta. Iš Mauricijaus kilusi moteris turi įgimtą mados gyslelę – jos senelis buvo siuvėjas.

Nors šilko apyrankės lietuviams gali pasirodyti gana brangios - viena jų kainuoja maždaug 52 dolerius (46 eurus), moterys jau skaičiuoja klientes daugiau nei 20-yje pasaulio šalių. Kaip teigiama pranešime, apyrankės susilaukia ir mados pasaulio kritikų dėmesio. Moterų sukurti netradiciniai papuošalai, rašoma pranešime, jau žinomi Malaizijoje, Australijoje, Brazilijoje, Vidurio Rytų šalyse.

„Malonu matyti, kad moterims yra pabodusios tamsios spalvos, griežto stiliaus uniformos bei tradiciniai drabužių ansambliai. Smagu, kad merginos dėvi mūsų aksesuarus norėdamos išsiskirti iš minios. Jos pasitiki savimi ir nebijo būti spalvingos bei kūrybingos“, - sako viena verslo įkūrėjų Rasa.

„Silk Philosophy“ apyrankės
Foto: Asmeninio albumo nuotr.

„Juokaujame, kad mūsų šilko apyrankės leidžia moterims tapti savo pačių asmeninėmis stilistėmis. Niujorkietės dievina šilkines apyrankes nešioti kaip rankinės aksesuarus, o štai prancūzaitės mieliau rišasi jas ant riešo šalia kitų smulkesnių apyrankių ar taip pat ant rankinės“, - šypsosi bendraįkūrėja Milda.

Paklaustos, kaip sekasi suderinti šeimą, darbą bei nuosavą verslą, moterys susižvalgo: „Tai vienas didžiausių iššūkių. Visos esame labai užsiėmusios, tad kiekviena minutė - labai brangi. Kas savaitę rengiame konferencinius skambučius per „Skype“, supratingos antrosios pusės bei įgyta patirtis labai padeda. Šiuolaikiniame skaitmeniniame pasaulyje sukurti bei plėtoti savo verslą tikrai nėra sudėtinga“.