Šitaip savo publikacijoje apie iš metų į metus keliaujančias verslo sėkmės paslaptis alleywatch.com rašo Martinas Zwillingas. Jis yra „Startup Professionals“ generalinis direktorius ir įkūrėjas, verslininkų konsultavimo specialistas, verslo strategijos ir planavimo ekspertas.

Aš tiesiog skaitinėjau naują bestselerių autoriaus Napoleono Hillo knygą "Sėkmės mokslas". Šis rašytojas pripažinimo sulaukė po to kai bestseleriu tapo jo knyga "Galvok ir tapk turtingu" parašyta dar 1937 metais. N. Hillas išskiria dešimt sėkmės taisyklių, kuriomis vadovavosi ir jo pirmtakas, JAV verslininkas, pramonininkas, plieno magnatas Andrew Carnegie maždaug prieš šimtą metų.

Čia pateikiu A. Carnegie ir N. Hillo originalias taisykles su savo šiandieniniais komentarais.

1. Tikslo apibrėžtumas. Kiekvienas verslininkas savo kelią turi pradėti nusistatydamas pagrindinį ir konkretų tikslą bei kelią, kuriuo eidamas to tikslo pasieks. Šis tikslas turėtų būti didesnis nei padaryti tėvus ar sutuoktinį laimingais, greitai praturtėti ar išplėsti technologiją. Norintieji prisijaukinti sėkmę šiandien turėtų susikoncentruoti į žmones ir klientams kylančias problemas.

2. Mokslo ir proto sąjunga. Sėkmingas verslas vis dar reikalauja sugebėjimo rasti ir įkvėpti geriausius žmones, kurie "turi tai, ko tu neturi" nepriklausomai nuo to, ar tai būtų įgūdžiai, žinios, ryšiai ar finansavimas. Tada šiuos žmones jūs turite paversti pardavėjais, partneriais, klientais ar netgi konkurentais.

3. Buvimas žingsniu priekyje. N. Hillo noras aptarnauti kitus suteikė jam daug galimybių. Šiandien taip pat veikia abipusiškumo teisė. Padaryti daugiau nei turite - tai vienintelė taisyklė kuri padeda sėkmės pamatus, lemia paaukštinimą ir labiau įpareigoja jums pavaldžius žmones. Tai dar vienas svarbus ir išskirtinis bendrovės bruožas, kuris gali būti panaudotas prieš konkurentus.

4. Taikomasis tikėjimas. Tai yra tikėjimo lygis, kuris slepiasi už jūsų atlikto veiksmo ar sprendimo. Kiekvienas gali turėti idėjų, aistros ir tikėjimo verslo galimybėmis bei perspektyvomis, tačiau daugumai žmonių tai yra tik svajonė, nes jie nenori arba negali atlikti veiksmų, kurių reikia norint tai įgyvendinti. Rezultatai vis dar yra vienintelis tikras matavimo vienetas sėkmingame versle.

5. Asmeninė iniciatyva. Sėkmingi verslininkai daro tai, ką jie turi padaryti neišduodami, kaip tai padarys. Prašyti įžvalgos yra visai kas kita nei atsiklausti kiekvieno žingsnio arba paprašyti patarėjo tapti didžiu verslininku, kuris ne tik sugalvoja prekės idėją, jos realizavimą, bet ir nustato kainą bei pasirenka klientus.

6. Tai kas svarbiausia - kūrybiškumo įgūdžiai ir inovacijos. Be vaizduotės verslininkai negali pažvelgti į problemą iš naujos perspektyvos. Be vaizduotės verslininkai negali įsivaizduoti, kaip tam tikri sprendimai paveiks susidariusią problemą. Be to, verslininkai be vaizduotės gali niekada nebesugalvoti naujų idėjų.

7. Užkrečiamas kokybės jausmas. Didieji verslininkai turi įžiebti kolektyvinę aistrą, savo idėja ir sprendimais suburti geriausius darbuotojus ir vartotojus. Entuziazmas yra vienas galingiausių motyvacinių įrankių verslininkų arsenale ir be jo sėkmė tikrai neateina.

8. Tikslus mąstymas. Tai gebėjimas atskirti faktus nuo prasimąnymų naudojant kritinį mąstymą. Tai padeda faktus, susijusius su jūsų pačių iššūkiais ir problemomis, panaudoti efektyviai. Interpretacija ir hipotezės kyla tada, kai nerandama reikalingų faktų.

9. Koncentracija į pastangas. Esant dabartiniai situacijai tai tikslingiau vadinti dėmesiu ir ryžtu: niekada nepasiduoti ir niekada nenukrypti nuo savo tikslo. Koncentracija padės jums ir jūsų komandai suprasti, koks yra pagrindinis sėkmės receptas, ir remtis savo motyvacija atliekant užduotis ir reikalingus veiksmus.

10. Pasimokyti iš nesėkmių. Tai paprasčiausiai reiškia, kad kiekvienas gali gauti naudos net susidūręs su sunkumais. Sėkmingi verslininkai mokosi iš savo finansinių nesėkmių, ekonomikos bėdų, negailestingų konkurentų žingsnių ar pasyvių klientų. Po šių nesėkmių jie reikalauja didesnio efektyvumo, išbando naujus verslo modelius, tobulina organizacinius mechanizmus ir pinigų valdymo praktiką.

Carnegie ir Hillas suprato, kaip šios sėkmės taisyklės veikė verslininko sėkmę jo kelio pradžioje ir yra įrodymų, kad jos vis dar gali būti taikomos šiandien. Verslo modeliai ir technologijos ženkliai patobulėjo, tačiau žmonių aistros ir ryžto galia iki šiol daro stiprią įtaką. Taigi kitą kartą kai jums kils pagunda rašyti abstraktų laišką, jog turite milijonus atnešiančią idėją, įsitikinkite, kaip gerai esate įsigilinęs į šias sėkmės taisykles.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)