Tačiau, norint gauti investuotojų pinigus, vien idėjos neužtenka. Reikia mokėti idėją pateikti investuotojams, kadangi jie nori tiksliai žinoti, kam konkrečiai reikalingos investicijos ir kaip jos bus panaudotos. K. Čelutka dalinasi patarimais, ką svarbu žinoti pradedantiesiems startuoliams ir kaip gauti investuotojų pinigus.

Vietoje vieno pristatymo – keli

Įmonėms, norinčios gauti pinigų, svarbu investuotojams padaryti gerą pirminį įspūdį ir gerai pasiruošti. K. Čelutka pataria parengti prezentaciją, kurioje aiškiai atsispindėtų, kuo užsiima įmonė, kokią problemą sprendžia, kuo jų sprendimas geresnis už kitus. Svarbu paminėti ir kaip įmonė nugalės konkurentus, kokia yra suburta komanda, kodėl ji būtent tokia.

„Nedarykite ilgos prezentacijos, visada būkite pasiruošę tris-keturis skirtingų ilgumų žodinius pristatymus. Jei Suomijoje, Slush'e (viena didžiausių konferencijų startuoliams – DELFI) susitiksite su investuotoju, per 10 sekundžių turėsite jam papasakoti, kas jūs esate ir jei nesudominsite per 10 sekundžių – tai viskas. Kitu atveju gal turėsite susitikimą, kuriame savo idėjai papasakoti turėsite 30-40 minučių. Todėl reikia mokėti pristatyti save per skirtingą laiką“, - sako jis.

Potencialių investuotojų galima sutikti bet kur, todėl toks pasiruošimas turėtų tapti privalomas kuriant įmonę. Nepaleisti savo sėkmės iš rankų – turi tapti tiek startuolio, tiek bet kurios įmonės šūkiu.

Turi suteikti komfortą

K. Čelutka pabrėžia, kad pristačius idėją labai svarbu nepradingti ir bendradarbiauti su investuotojais toliau, nes neretai jaunos įmonės tiesiog pradingsta. „Visi startuoliai, į kuriuos mes esame investavę, pasižymi labai greitu reakcijos laiku: jie visada pasiruošę atsakyti, žino savo tikslus, puikiai išsistudijavę savo konkurentus, žino, kokie gali būti jų potencialūs darbuotojai, pagalvoja apie daugiau rizikų, nei mes galėtume išsiaiškinti. Toks pilnas pasiruošimas suteikia komfortą investuotojui“, - tvirtina jis.

Ypatingai svarbu parengti gerą, išsamų finansinį planą, kuriame konkrečiai būtų nustatyta, kiek pinigų reikia tam tikram įmonės etapui įgyvendinti ir ką tie pinigai padės pasiekti per 3, 6 ir 9 mėnesius. Toks užsibrėžimas padeda nustatyti, kiek investuotojui reikės surinkti pinigų kitam finansavimui ir kaip tie pinigai bus išpildyti.
Kornelijus Čelutka

„Mūsų didžiausias klausimas, kaip rasti tą klientą, kuriam duosime pinigus. Todėl imdami tuos pinigus turite galvoti apie tikrą verslą“, - sako jis.

Ragina neužmigti

Kuriantieji verslą gali tikėtis gauti finansavimo iš Europos Sąjungos fondų. Tačiau K. Čelutka pastebėjo, kad gavę šiuos pinigus startuoliai „užmiega“ ir daug lėčiau vykdo savo užsibrėžtus tikslus. „Mes sakome, ką jūs paruošėte, kokios bus jūsų pajamos, kam galėsite parduoti savo įmonę, o jie labai abstrakčiai kažką atsako“, - sako jis. Tai nekelia pasitikėjimo, todėl investuotojai į tokias įmones pradeda žiūrėti atsargiau.

„Investuotojas siekia labai didelės grąžos, tačiau realybė tokia, kad daugelis kompanijų neišlieka, jų technologijos nepasiteisina. Tikimės, kad bent 1-2 kompanijos galėtų pasiekti nepaprastai didelę grąžą, į kurią investuoti pinigai išaugų dešimt, dvidešimt, o gal ir šimtus kartų“, - sako jis.

Viso pasaulyje įmonių-vienaragių tėra apie 150, didžioji dalis telkiasi JAV. Investicijų pritraukimo sėkmė priklauso nuo įmonės pasiruošimo, o sėkmingai pradėjusi ir pritraukusi pradines investicijas ji turi nesustoti ir siekti savo tikslų toliau. Tik būdama stipri, patikima investuotojams bei žiniasklaidai ar turinti unikalų, geresnį už kitus rinkoje esančius produktus, įmonė pretenduoja ateityje tapti vienaragiu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)