Ilgalaikė sėkmė yra grįsta ne susiklosčiusiomis aplinkybėmis ar keletu laimingų atsitikimų, o verslininko pasišventimu ir sunkiu jo darbu. Verslo žurnalas papasakojo apie būdo savybes, kurias turi ir pradedantys, ir sėkmingai startuolius auginantys ar pardavę verslininkai, pernakt savo smulkias įmones pavertę verslo imperijomis. Šios savybės neabejotinai nuves prie tikslo įgyvendinimo ir naudos.

1 savybė. Aistra, pasišventimas

Tai gali būti savaime suprantama būdo savybė, tačiau jūs nustebsite, kiek daug žmonių pradeda savo verslus norėdami „tapti turtingais“. Deja, tokie žmonės ne visada yra užtikrinti savo idėja ir ne visada myli produktą.

Norėdami sukurti pelningą įmonę, neturite būti „A tipo“ asmenybe ar darboholiku, paaukojančiu visas kitas gyvenimo sritis dėl verslo. Aišku, vadovavimas verslui išties sunkus darbas, tačiau jis bus daug mažesnė našta ir kels daug mažiau rūpesčių, jei jums patiks tai, ką darote. Visas verslui paaukotas valandas praleisite maloniai, jei džiaugsmo teiks idėja. Mylima veikla jūsų nepiktins ir nevers jaustis robotu, netgi tada, kai užsisėdėsite darbe.

2 savybė. Motyvacija

Startuolio įkūrimas paprastai reiškia, kad esate vienas iš vos kelių darbuotojų, o gal ir vienintelis.Tai reiškia, kad nebus jokio virš jūsų stovinčio vadovo, besistengiančio užtikrinti, kad visi darbai būtų padaryti. Jei kurią dieną nuspręsite atidėti darbus ir aplankyti kiną, padarinių nepajusite: būtent jūs nustatote verslo tikslus, nėra jokių išorinių terminų.Deja, tokio elgesio pasekmės bus jaučiamos labai greitai.

Kompanija yra sėkminga tiek, kiek jūs ją tokia padarote. Norėdami būti sėkmingais, turite sekti savo įsipareigojimais ir darbus atlikti kruopščiai, kokybiškai, numatytu laiku. Atidėliojimas ir vilkinimas – ne jums. Kadangi esate pradedantis verslininkas, turite būti pasirengęs padaryti viską dėl savo verslo sėkmės ir daryti tai vedamas vidinių motyvų – ne išorės jėgų ar spaudimo.

3 savybė. Planavimas

Prieš pradėdamas ką nors veikti, atsisėskite ir suplanuokite savo dieną, savaitę, einamąjį ketvirtį. Ilgesniems laikotarpiams numatykite ilgalaikius kompanijos tikslus, taip pat apibrėžkite, ką jums reiškia „sėkmė“ ir tai darydami nenaudokite apibendrinimų, geriau remkitės duomenimis ir tiksliais skaičiais. Tarkime, nurodykite, kad po 90 dienų jūsų verslas turėtų „parduoti 10 tūkst. prekių per savaitę“ arba „kasdien kompanijos svetainę turėtų aplankyti daugiau nei 100 tūkst. lankytojų“ arba „pasieksime, kad kompanijos vertė bus didesnė nei 1 mln. dolerių“.

Taip pat rekomenduojama sukurti trumpalaikius veiksmų planus, padedančius pasiekti ilgalaikių tikslų. Skaičiuojantys ir sėkmę planuojantys verslininkai gauna daugiau nei tie, kurie laukia, jog tai nutiks savaime.

4 savybė. Išsilavinimas

Daugiausia pasiekę žmonės niekada nepripažino, jog jie turi atsakymus į visus klausimus. Jie kuria skirtingas specializacijas įgijusių ir įvairias kompetencijas turinčių žmonių tinklą, kuris gelbsti atskiriant vertingas idėjas nuo beverčių. Jie skaito straipsnius ir knygas tam, kad reguliariai atnaujintų savo žinojimą ir geriausiai išmanytų tendencijas, geriausias rinkos praktikas. Jie dalyvauja konferencijose, profesiniuose susirinkimuose ir kūrybinėse dirbtuvėse tam, kad įgytų naujų įgūdžių ir išlaikytų senuosius.

Tarkime, Billas Gatesas buvo vienas geriausiai žinomų ir itin daug pasiekusių verslininkų, taip pat jis žinomas kaip gėdingai nepasotinamas skaitytojas. Kai kurie jo aplinkos žmonės sakydavo, kad B. Gatesas perskaitydavo po knygą per savaitę: jis rinkdavosi ir verslo literatūros, ir istorines knygas, stengdavosi susipažinti su visais jam įdomiais reiškiniais ir asmenybėmis. Sutinkame, kad išvystyti B. Gateso skaitymo tempą gali būti sudėtinga, tačiau jo pavyzdžiu sekti verta.

Nesvarbu, koks sėkmingas jūs ar jūsų verslas, nemanykite, kad žinote viską. Visada siekite įgyti daugiau žinių ir gauti kaip įmanoma įvairesnių nuomonių.

5 savybė. Atkaklumas ir užsispyrimas

Nesvarbu, ar tai pavadinsite atkaklumu ar užsispyrimu, sėkmingi verslininkai nemeta pradėtų darbų. Žinokite, kad kiekvienas startuolis patiria sunkumų, laikų, kai dalykai vyksta visai ne taip, kaip planuota, kai iš karto nepavyksta. Protingi verslininkai žino, kad kiekviena klaida ir praleista galimybė yra būdas pasimokyti – ir asmeniškai, ir iš profesinės pusės. Neapgailestaukite ir nesikankinkite dėl savo klaidų, analizuokite, kas nepasisekė, planuokite ir pasistenkite sugalvoti būdus, kaip išvengti tų klaidų kitą kartą. Taip pat ignoruokite nelaimės akivaizdoje klestinčius visa ko neigėjus, dažnai pasiūlančius nutraukti veiklą.

Nuosavas verslas dažnai nieko negarantuoja. Tiesą sakant, tik apie 50 proc. visų verslų išlieka per pirmus penkerius metus. Jūs galite susikrauti savo kapitalą ir žinias studijuodami visus – sėkmingus ir nesėkmingus – atvejus, galite ugdyti ir taip įgyti visas reikalingas verslininkui būdo savybes. Visa tai leis tapti sėkmingu verslininku, siekiančiu savo suplanuotos laimės valandos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)