„Vakaruose pirkimo iš vietos smulkiųjų prekybininkų kultūra žengia koja kojon su atsakingo vartojimo kultūra. Ieškodami natūralių, geresnės kokybės produktų ir asmeninio pardavėjo-pirkėjo santykio, vis daugiau žmonių keliauja į vietinį turgelį ar šalimais esančią krautuvėlę. Tiesa, juos vilioja ne importiniai egzotiški vaisiai ar daržovės, o vietinių ūkininkų užauginta produkcija ir sezoninės gėrybės, kurios dažnai yra ir maistingesnės“, – sako O. Bložienė.

Anot jos, pirkimo iš vietinių verslininkų kultūra Vakaruose ypač suaktyvėjo prieš keletą metų, kuomet nuvilnijo viena didžiausių pastarojo šimtmečio finansinių krizių ir žmonės ėmė ieškoti būdų, kaip išsaugoti vietos verslus.

„Smulkusis verslas atlieka svarbų vaidmenį stiprinant vietos ekonomiką. Pinigai, kuriuos gyventojai išleidžia įsigydami vietos amatininko gaminį ar maisto produktų, įliejami atgal į tą pačią bendruomenę, todėl ji finansiškai stiprėja. Be to, šie verslai įdarbina vietos gyventojus, todėl augant paklausai kuriamos ir naujos darbo vietos. Pirkdami iš vietinių prekybininkų, žmonės gali tiesiogiai prisidėti prie bendruomenės, kurioje gyvena, o kartu ir savo šalies, ekonominio stiprinimo“, – vietinio apsipirkimo naudą vertina finansų ekspertė.

Dar viena apčiuopiama nauda, pasak jos, – tai iš smulkiojo gamintojo ar prekybininko gaunamas dėmesys: „Smulkusis verslininkas pirkėjui gali skirti daugiau laiko, vadinasi, klientai gali tikėtis gauti kompetentingą konsultaciją ir atrasti būtent tokį produktą, kokio ieško. Deja, tai ne visuomet būdinga tinklinėms parduotuvėms, nes dėl didelio klientų srauto darbuotojai dažnai tam tiesiog neturi laiko.“

„Swedbank“ atstovė taip pat ragina gyventojus pasinaudoti ir kitu smulkių prekybininkų privalumu – galimybe derėtis. „Stengdamiesi kuo daugiau sutaupyti, lietuviai įprato didžiąją dalį produktų įsigyti su nuolaida. Galima sakyti, tapome nuolaidų „medžiotojais“, kurie iš tolo aplenkia šios „pramogos“ nesiūlančias krautuvėles. Kita vertus, apsilankius pas smulkųjį prekybininką ar turgaus prekeivį galima išbandyti savo derėjimosi įgūdžius. Šios galimybės nevertėtų pamiršti“, – svarsto O. Bložienė.

Banko atstovė tikisi, kad vietos verslų renesansas ir Lietuvoje, ir užsienio šalyse nėra tik trumpalaikė mada. „Kad gyventojai aktyviau lankosi pas vietos prekybininkus, rodo ir vis daugiau dėmesio įvairiuose šalies miestuose sulaukianti „Swedbank“ akcija „Kiekvienas gali būti didelis“. Jos metu gyventojai kviečiami palaikyti smulkiuosius verslininkus pirkiniais ir pasinaudoti specialiais jų pasiūlymais. Tai puiki proga ne tik atrasti naujų ir įdomių krautuvėlių savo mieste, bet ir įsitikinti jų privalumais“, – sako O. Bložienė.

Rugsėjo antrąjį savaitgalį rengtoje akcijoje dalyvavo per 1,4 tūkst. prekybininkų, kurie pirkėjams akcijos dienomis pateikė ypatingų pasiūlymų. Trečiąkart smulkaus verslo palaikymo savaitgalis bus surengtas spalio mėnesį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)