Kaip galima spėti iš pavadinimo, svečių namų šeimininkai siūlo ne tik apsistoti svečių namuose, bet ir išskleisti palapinę jų kieme. Apie jau antrus metus gyvuojantį verslą DELFI pasakojo du iš trijų jo įkūrėjų – Eglė Bagdzevičė ir Benas Terekas.

Prasidėjo nuo kelionių

Šis verslas prasidėjo nuo kelionių. Kaip pasakojo E. Bagdzevičė, jie su vyru Andriumi turėjo puikius darbus, daug draugų, tačiau staiga ėmė kažko trūkti: „Viskas klostėsi labai smagiai, tačiau nuolat jautėme, kad mums kažko trūksta. Mes trylikai mėnesių iškeliavome į Pietų Ameriką. Per visą šį laiką aplankėme labai daug nakvynės vietų, nuolat galvodavome apie jų privalumus ir trūkumus, svarstydavome“, – pasakojo E. Bagdzevičė.

Šeimai jau dėliojant būsimo verslo idėjas, su panašiomis mintimis prie jų prisijungė ir buvęs A. Bagdzevičiaus bendrakursis B. Terekas, neseniai grįžęs iš ilgos kelionės po Europą. Vaikinas pasakojo prieš savo keliones turėjęs savo verslą, tačiau, vedamas panašių priežasčių kaip ir jo draugai, pats iškeliavo.

„Atsidūriau Prancūzijoje, kur ilgainiui norėjau ir pasilikti, tačiau nepavyko. Vėliau dar pusę metų blaškiausi, per tą laiką nuėjau piligriminį Šv. Jokūbo kelią (ispan. k. Santiago de Compostela) Ispanijoje. Kadangi daug keliavau, teko pamatyti labai daug nakvynės namų. Taip ir susiformavo reiklaus svečio patirtis, skatinusi svarstyti, ką visiškai naujo ir kitokio būtų galima pasiūlyti Vilniaus lankytojams“, – pasakojo B. Terekas.

Kaip tvirtino E. Bagdzevičė, taip „sulipusi“ komanda sprendė, kad gal nakvynės namus reikėtų steigti prie jūros, tačiau pamatę būsimo „Downtown Forest Hostel & Camping“ patalpas, daug nesvarstė ir jas išsinuomojo, o tada jau pradėjo keisti: „Čia bandome įgyvendinti tai, ką esame patyrę geriausio“, – tvirtino E. Bagdzevičė ir pridūrė, kad dabar ji keliauja nekeliaudama: į nakvynės namus atvykstantys žmonės atveža savo kultūrą, yra linkę ja dalintis.

Balsą turi visi

Pavadinimo koncepcija, kaip sakė Eglė, gimė labai greitai ir paprastai: „Tai yra miškas ir senamiestis kartu, dėl to sujungėme šiuos du žodžius ir gavome „Downtown Forest“, o tada pridėjome svečių namus (angl. k. hostel), kempingą (angl. k. camping). Vėliau koncepciją tobulinome, ir ji apsipynė papildomais dalykais“, – pasakojo Eglė. Užsibrėžę, kad „Downtown Forest Hostel & Camping“ įgyvendins geriausia, ką pamatė per savo keliones, jie pradėjo dirbti.

„Gal pradžioje buvau kiek išsigandęs, kad tai – gana didelė erdvė su dideliu namu net ne pačiame miesto centre. Be to, čia buvo tamsu ir apleista, gal tik namo vidus kiek sutvarkytas pagal tam tikrą skonį. Kur dabar įkurta stovyklavietė, buvo pristatyta tvorų, visokių būdų, priversta šiukšlių“, – pasakojo B. Terekas ir džiaugėsi, kad jie po truputį viską pakeitė.

Eglė tvirtino, kad pokyčiai nebuvo staigūs. Komanda tvarkė namus po truputį, palaipsniui. Pradžioje remontuoti ir keisti svečių namų kambariai, kuriuose su statybininkais triūsė ir patys šeimininkai. Vėliau, kai jau svečių namuose buvo sutvarkyti ir įrengti 25 įvairaus dydžio kambariai, atėjo svečių namų aplinkos eilė. Taigi dabar vienu metu „Downtown Forest Hostel & Camping“ gali apsistoti apie 200 žmonių: septyniasdešimt – namuose, o beveik dukart tiek – stovykloje.

Pasakyti, kad svečių namai jau įrengti, sunku. Kaip tvirtino abu jų įkūrėjai, kūrybos procesas vyksta nuolat, ir jis yra labai natūralus. Tarkime, kol E. Bagdzevičė laukėsi, ji ant akmenų piešė pelėdas, vėliau jos visos buvo suneštos į kambarius ir tapo viešbučio interjero dalimi. Vėliau į viešbutį prisistatė žmogus, kuris pasakojo galintis piešti ir pasiūlė pakabinti keletą paveikslų.

„Svarbiausia šiuose namuose ir šiame versle yra žmonės: visi kartu tariamės, darbuotojai tariasi su mumis, kartu sprendžiame iškilusias problemas. Aišku, gal mes turime daugiau atsakomybės, nes tai yra mūsų verslas, tačiau be jų mes negalėtume to verslo kurti“, – tvirtino B. Terekas ir minėjo, kad socialinį tinklą „Facebook“ administruoja visi, pasiūlymus dėl patobulinimų taip pat teikia visi. Vyrauja pasitikėjimas.

E. Bagdzevičė pasakojo, jog kartą į mėnesį visi darbuotojai susirenka ir dalyvauja dideliame susirinkime, kuriame pasipasakoja, ką per tą mėnesį patyrė, pamatė, pajautė, taip pat diskutuoja dėl patobulinimų svečių namuose ar lankytojų aptarnavimo, dalijasi įžvalgomis, kas galėtų būti geriau. Kaip pasirodė, net ir nepatogios šiukšliadėžės ar netinkamai įrengta rozetė gali būti operatyviai pakeičiami tam, kad svečių namų lankytojams ar darbuotojams būtų patogiau.

Randasi geri darbuotojai

Kaip paaiškėjo, stipriai prie sėkmingo verslo plėtros prisideda geri ir iniciatyvūs darbuotojai. Paklausti, kaip pavyko tokius surasti, svečių namų savininkai pasakojo, kad gerų žmonių ieško per pažįstamus, o paskutiniu metu pas juos dirbti norinčiųjų gyvenimo aprašymai sukrenta ir į elektroninį paštą.

„Kartą gavau gyvenimo aprašymą, kuriuo pas mus norą dirbti išreiškė kaimynystėje gyvenanti mergina. Ji prisistatė, kad nakvynės namai yra labai gražūs ir jai patinka. Per darbo pokalbį aš jos paklausiau, ką ji galėtų šiai vietai duoti. Ji greitai pagalvojo ir pasakė: „Tikriausiai nieko“. Gal kiti darbdaviai taip nepadarytų, bet mes ją priėmėme, nes ji tai pasakė labai natūraliai ir nuoširdžiai. Tokie žmonės dažnai darbo vietai duoda daugiau nei žadantys aukso kalnus“, – įsitikinęs B. Terekas.

Kita mergina padarė įspūdį, nes jau buvo gyvenusi Islandijoje: „Tas faktas, kad ji metus praleido Islandijoje, buvo įspūdingas, o kai paklausėme, ką gero ji duos svečių namams, ji pažadėjo kasdien mums kepti pyragus. Nors pyragų kasdien nėra laiko kepti, mes ja labai džiaugiamės“, – pasakojo E. Bagdzevičė ir pridūrė, kad vienas didesnių jos projektų – šiukšlių rūšiavimo įdiegimas svečių namuose, suderinant visa tai su atliekų vežėjais ir kitais reikalingais žmonėmis.

Sezonu – nuo birželio pradžios iki rugsėjo pabaigos – čia dirba apie 15 žmonių, vėliau apie 10. Visi, pabrėžė E. Bagdzevičė, yra darbštūs ir kūrybingi. Ji taip pat tvirtino, kad kartais atrodo, jog svečių namai tapo vieta, kuri pradeda gyventi savo atskirą gyvenimą: čia žmonės susitinka, susipažįsta ir kuria bendrus planus.

B. Terekas pasakojo apie vieną darbuotoją, kuris šiuo metu atostogauja prie jūros su neseniai pagausėjusios šeimos nariais. Jis yra tapęs jų vaikelio krikštatėviu. O buvo ir taip, kad Niujorke gyvenęs vokietis Marselis „Downtown Forest Hostel & Camping“ apsilankė savo kelionės po Europą metu ir užsiliko svečių namuose net devyniems mėnesiams. „Dabar jis gyvena Klaipėdoje su savo mergina ir kai atkeliauja į Vilnių, visada apsistoja pas mus“, – pasakojo B. Terekas.

Ne tik svečiams, bet ir vilniečiams

Pirmais svečių namų veikimo metais, daugiau lankytojų susirinkdavo iš Rusijos, Baltarusijos, tačiau šiuo metu svečių iš šių valstybių yra sumažėję: „Nežinia, gal jie tikisi kitokios vietos ir kitokių paslaugų, o gal politinė situacija prisidėjo...“, – svarstė apie priežastis E. Bagdzevičė ir pridūrė, kad neužplūsta čia ir šimtai britų, švenčiančių savo bernvakarius. Dažniau atvažiuoja norintys ramesnio poilsio.

„Paskutiniu metu stovyklavietėje padaugėjo tokių rastamanų, vaikščiojančių su būgneliais ir aplink save kuriančių gražią atmosferą, o štai svečių namų kambariuose apsistoja ir jaunos poros, ir pakvaišę senoliai“, – sakė B. Terekas.

Tačiau šią vasarą čia pradėjo rinktis ne tik svečiai. Į keletą koncertų buvo pakviesti vilniečiai, suorganizuota ir kitų renginių. „Tarkime, vieną dieną per savaitę nemokamai pakuriame kepsnines ir pakviečiame visus norinčius pasikepti savo kepsnius ar daržoves. Čia mūsų svečiai susipažįsta su vilniečiais, o ir vilniečiai smagiau praleidžia popietę“, – pasakojo B. Terekas. Tą dieną, kai kalbėjome, vyko perkusijų vakaras, kuriame su profesionaliais muzikantais grojo visi susirinkusieji.

„Downtown Forest Hostel & Camping“ dabar rengiasi Alinos Orlovos koncertui ir rugsėjį žada staigmeną, apie kurią plačiau papasakoti dar nenorėjo. „Čia puiki vieta koncertams. Tai patvirtino žmonės, daug išmanantys apie muziką ir akustiką. Tiesą sakant, ir patys jautėm, kad labai gerai mūsų kviesti atlikėjai skamba“, – pasakojo E. Bagdzevičė.

Ji pridūrė, norinti, kad „Downtown Forest Hostel & Camping“ taptų mėgstama vilniečių vieta, kaskart atrandama iš naujo. „Labai nesinori, kad šie svečių namai taptų dar viena populiaria vieta, kurią kaskart aplanko milijonai žmonių. Mes norime teikti kokybišką paslaugą ir tuo pačiu būti šiek tiek „užsislaptinę“. Norime, kad mus vis atrastų iš naujo“, – sakė E. Bagdzevičė.

Kalbėdami apie verslo plėtrą jie užsiminė, kad visai netrukus Vilniuje, stoties rajone, duris atvers jų baras.