„Nesvarbu, su kuo darai „džigi-džigi“

Neseniai virtualioje erdvėje pasklido darbo skelbimas, kurio tikslas – rasti „kietų virėjų“ Klaipėdoje atidaromam restoranui-alaus virtuvei „RENE“.

Skelbime teigiama, jog „mums nerūpi tavo lytis, amžius, tautybė, akių spalva, pimpalo ilgis ar papų dydis, kokie tavo nesveiki įpročiai, kol tu jų neatsineši į darbą, su kuo tu darai „džigi-džigi“, ar tu išvis žinai, kas yra „džigi-džigi“.

Skelbime nurodoma, jog ieškoma tokių darbuotojų, kurie gerbia maistą, save, sunkią savo profesiją. Darbdaviai nurodo, kad jiems rūpi, ar „tu nesi sumautas klounas iš keliaujančio cirko, ar turi humoro jausmą, aistros gaminti, ar turi ne tik raumeny, bet ir smegeny“.

Skelbime rašoma, kad jei žmogus mano atitinkąs šiuos kriterijus, tuomet gali atsiųsti savo gyvenimo aprašymą.

Būsimi darbuotojai viliojami tuo, kad „vadovaujant jaunai, sexualiai, bet labai reikliai sau ir maistui virtuvės šefei, prie nuo nulio supirktos įrangos, kieti RENE virėjai nuolat dirbs su šviežiais, nenuobodžiais ir nepigiais produktais, ruoš rimtus belgų ir prancūzų virtuvės reikalus, taps didelės, gerokai pačiuožusios, bet labai draugiškos šeimos nariais“.

Skelbimuose kažką paslepia

„Po tokio skelbimo CV plūsta. Tik tiek, jog dar negaliu sakyti, kad Klaipėdoje pavyko surinkti komandą. Dirbame dar tik du mėnesius, o Klaipėdoje yra problema su kvalifikuotais darbuotojais. Tačiau toks darbo skelbimas davė tokių rezultatų, kokių ir tikėjausi“, – teigė kultinių barų „In Vino“, britiško pub’o „The Portobello“, restorano „RENE“ vienas vadovų Kristupas Baublys, pats ir kuriantis tokius darbo skelbimus.

Jo nuomone, darbo skelbimas yra ne tik priemonė surasti darbuotojų, bet ir reklamos forma.

„Esame ne religinė organizacija, o restoranai ir barai, linksmi restoranai ir barai, todėl ir mūsų darbo skelbimai tokie. Pats skiriu tikrai labai daug laiko juos kurti, nes jie visada kitokie. Skelbimas, skirtas virėjams, netiks padavėjams ar indų plovėjams. Tokie darbo skelbimai yra ir savotiškas filtras, padedantis išvengti susitikimo su netinkamais žmonėmis. Su tokiais, kurie nesupranta humoro, o tokie mums nereikalingi. Skelbime visada mėgtu ką nors paslėpti ir apie tai paklausti į pokalbį atėjusio žmogaus. Tada ir paaiškėja, kiek jis rimtai nusiteikęs dirbti, kiek atidžiai skaitė skelbimą“, – tikino K. Baublys.

Gali palaikyti pokštu

Personalo atrankos kompanijos „CV-Online“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė neslėpė, kad jai pro akis neprasprūdo tas skelbimas apie lytinius organus ir krūtis.

„Nežinau, ar tai geras sumanymas. Faktas tas, kad skelbimas tikrai originalus, bet ar jis yra naudingas, kitas klausimas. Žmogus, perskaitęs tokį skelbimą, gali susidaryti neigiamą įspūdį apie įmonę, o jei dar joje ir įsidarbins, tai tarsi supras, jog su vadovais, bendradarbiais galima bendrauti tokiu žargonu, taip juokauti. Rimtai nusiteikę žmonės į tokį skelbimą gali net dėmesio neatkreipti, nes pagalvos, kad tai pokštas“, – dėstė R. Karavaitienė.

Tačiau K. Baublys teigė, jog ne vienerių metų praktika, kai darbuotojų ieškoma būtent tokiais šmaikščiais skelbimais, pasiteisino. „Pasikartosiu, kad jie veikia tarsi filtras ir tikrai padeda atsirinkti gerus darbuotojus“, – tikino pašnekovas.

Originalios ir IT įmonės

R. Karavaitienė laikėsi savo: darbo skelbimuose reikia išlaikyti etiką ir profesionalumo lygį. „Kaip šauksi, taip ir atsilieps. Jei tokiais skelbimais ieškosi darbuotojų, tai atitinkamų ir sulauksi“, – įsitikinusi personalo atrankos specialistė.

Jos nuomone, pastaruoju metu darbo skelbimai tampa vis originalesni, nes įmonės taupo savo laiką, būsimi darbdaviai nenori skaityti atsiųstų šimtų gyvenimo aprašymų, todėl ir darbo skelbimai būna konkretūs, juose aiškiai išvardyti reikalavimai, kad žmogus galėtų suprasti, ar jis tinkamas siūlomam darbui.

„Patys ryškiausi darbo skelbimai yra reklamos agentūrų, didžiųjų užsienio kompanijų, nes jose susilieja personalo skyrius ir rinkodara bei IT bendrovių. Pastarosios pateikia tokius darbo skelbimus, kuriuose telefono numerį gali rasti tik programuotojai“, – pavyzdžių apie originalius darbo skelbimus pateikė R. Karavaitienė.

K. Baublys, paklaustas, ar nesibaimina, jog už jo kuriamų skelbimų turinį gali sulaukti sankcijų iš Valstybinės lietuvių kalbos inspekcijos, tikino, jog tokie skelbimai talpinami tik internete. „Jei ta inspekcija jau pajėgi kontroliuoti ir internetą, šlovė jai. Be to, tuose skelbimuose nėra jokių keiksmažodžių, įžeidimų, o tik žargonas, šnekamoji kalba“, – teigė K. Baublys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (152)