„Open Kitchen“ tai įvairius Vilniaus restoranus vienijanti iniciatyva, kuria siekiama auginti ir stiprinti „street food“ (liet. maisto gatvėje) judėjimą. Šiuo metu „Open Kitchen“ bendradarbiauja su daugiau nei 40 restoranų.

Vienas iš „Open Kitchen“ iniciatorių Darius Kupliauskas teigia, kad idėją suburti restoranus po atvirumi dangumi pasiūlė draugai iš užsienio.
„Idėja kilo ne man pačiam. Pažįstami iš užsienio atvažiavo gyventi į Lietuvą, jie vystė tokius projektus užsienyje. Pamatę, kad Lietuvoje to nėra, nusprendė, kad reikia tai įgyvendinti. Jie kreipėsi į mane su pasiūlymu prisijungti prie jų komandos“, - pasakoja D. Kupliauskas.

Pašnekovas aiškina, kad penktadienis pasirinktas dėl to, jog žmonės šią dieną jau gyvena poilsio ir savaitgalio nuotaikomis. Jie nori pailsėti ir atsipalaiduoti. O Tymo turgus – vieta, kuri įsikūrusi tarsi mieste, tačiau iš kitos pusės – čia kvepia gamta.

„Pasirinkę penktadienį tikrai neapsirikom. Žmonės prašo, kad renginys tęstųsi visą savaitgalį. Šią vasarą mes turbūt to nedarysime, bet kitą vasarą pradėsime mąstyti ir apie tai“, - teigia D. Kupliauskas.

Viską pakeitė kardinaliai

Restoranas po atviru dangumi „Open Kichen“ pirmą kartą lankytojus į Tymo turgų pakvietė praėjusią vasarą. Pašnekovo teigimu, praėjusi vasara buvo skurdesnė tiek rėmėjų, tiek lankytojų , tiek restoranų prasme.

„Per praėjusius metus pamatėme savo klaidas, ką darėme neteisingai, ko žmonės norėjo, ką reikia pakeisti. Šiais metais nuo pat pirmojo renginio viskas pasikeitė radikaliai. Praėjusiais metais buvo per mažai restoranų pasirinkimo – nepavyko jų pritraukti, restoranai nepatikėjo, kad tai gali vykti. Šiais metais mes daug dėmesio skyrėme pritraukimo politikai, kad klientai galėtų rinktis iš kuo daugiau restoranų. Padarėme ir daugiau vietų atsisėsti, pastatėme skėčius, kad valgant nereikėtų kaisti ant saulės. Tiesiog pagerinome infrastruktūrą“, - teigė D. Kupliauskas

Darius Kupliauskas

Pašnekovas pabrėžia, kad šio renginio organizatoriai taip pat investavo lėšų į Tymo turgaus remontą, kadangi, kaip sako D. Kupliauskas, ši vieta buvo šiek tiek „pavargusi“. Renginio organizatoriaus teigimu, šiais metais nemažai dėmesio skirta klientų patogumui. Be to, D. Kupliauskas pastebi, kad tik nuo šių metų pradėta prekiauti alkoholiniais gėrimais, o tai esą skatina klientus pasėdėti ilgesnį laiko tarpą ir užsisakyti dar maisto.

Iniciatyva virsta verslu

Nors D. Kupliauskas teigia, kad „Open Kitchen“ nėra jo ir kitų šio renginio iniciatorių pagrindinis verslas bei pajamų šaltinis, tačiau pastebi, kad atsiranda idėjų plėstis, o augant klientūrai didėja ir pelnas.

„Mes tai darėme iš iniciatyvos, iš noro padaryti kažką gero Vilniaus žmonėms. Praėjusiais metais buvo mūsų pirmas blynas, šiais metais tas blynas pasidarė skanus ir tai jau vystosi į verslą. Suprantame, kad iš vasaros visus metus išgyventi neįmanoma, todėl mes stengiamės (renginį - DELFI) išplėsti į visus metus“, - teigia D. Kupliauskas.

„Open Kitchen“ organizatorių artimiausi planai – rasti tinkamas patalpas po stogu tam, kad šis renginys galėtų vykti ir šaltuojo sezono metu. Šiuo metu renginio iniciatoriai derina savo planus su miesto savivaldybe ir tikisi, kad bus suteiktos lengvatinės sąlygos renginiui tinkamoms patalpoms išsinuomoti.

„Tikimės, kad galėsime padaryti tokį patį konceptą, kokį vasarą, tik žiemos metu“, - pasakoja D. Kupliauskas.

Kol kas šis restoranas veikia tik Vilniuje, tačiau pašnekovas neslepia – noro plėstis į kitus miestus yra ir tikimasi tai padaryti artimiausiu metu. O jei šie planai bus sėkmingai įgyvendinti – organizatoriai keliaus ir į kitas Baltijos šalis.

Žmonės pietauja ir vakaroja

Didžiausio srauto žmonių restorane po atviru dangumi sulaukiama pietų metu. Vėliau, nuo 13 iki 17 valandos būna atokvėpis, kada didžiausią auditoriją sudaro turistai. Daugiausiai žmonių į „Open Kitchen“, organizatorių teigimu, suplūsta vakarop, po darbų, apie 18 valandą ir dalis jų pasilieka iki pat uždarymo.

„Po vieno renginio žmonės tiesiog nenorėjo išeiti. Buvo portugalai, šoko čia ir sako: „palikit mums muziką ir mes niekur neisim“, - juokiasi D. Kupliauskas.

Renginio organizatorius atvirauja, kad iš žmonių sulaukia ne vien gerų atsiliepimų: „Gal tai labiau patarimai, ką reikėtų dar pakeisti. Mes iš karto į juos reaguojame. Kartais būna, kad žmonės turi nusiskundimų restoranais. Tuomet mes kominikuojame su pačiais restoranais. Esame tarpininkai tarp klientų ir restoranų“, - aiškina D. Kupliauskas.

Bendradarbiauja su keliasdešimt restoranų

Paklaustas, kokia šio renginio nauda restoranams ir organizatoriams, pašnekovas paaiškina, kad restoranams tai – dar vienas pardavimo taškas. Organizatoriaus teigimu, dažniausiai ir aktyviausiai dalyvauja tie restoranai, kurie neturi lauko terasų.

„Mums kaip organizatoriams, labiau naudinga iš iniciatyvinės, socialinės pusės, bet aš negaliu neigti, kad tai yra pelningas dalykas šiais metais. Nors praėjusiais metais šis renginys pelno nenešė“, - sako D. Kupliauskas.

Šiais metais „Open Kitchen“ bendradarbiauja su daugiau nei 40 restoranų. Vienu metu Tymo turguje kiekvieną penktadienį susiburia apie 20 maitinimo įstaigų. Tiesa, kas savaitę lankytojams malonius maisto kvapus skleidžia vis kitų restoranų šefai. Organizatorių teigimu, pagrindinė idėja yra vienoje vietoje žmonėms pasiūlyti kuo daugiau įvairaus maisto ir siekti, kad maistas nesikartotų. Dėl šios priežasties šiame renginyje dalyvaujantys restoranai lankytojams siūlo specialų meniu, kuris gali būti šiek tiek ar net kardinaliai kitoks nei tame pačiame restorane miesto centre.

„Mes nenorime penkių picų ar penkių tokių pačių hamburgerių, todėl deriname meniu su kiekvienu restoranu. Dabar yra burgerių bumas, tai visi norėtų gaminti burgerius, bet kas iš to, jei čia būtų burgerių vieta?“ – retoriškai klausia D. Kupliauskas.

Organizatoriaus teigimu, vidutiniškai už pietus „Open Kitchen“ renginyje galima sumokėti apie 5 eurus, tačiau kainos labai įvairios.