Telia“ atliktas tyrimas parodė, kad dauguma didžiausiai taršai priskiria besaikį naujų daiktų pirkimą. Uždavus jautrų klausimą, žmonės vardija, kad dėl ateities kartų dažniau atsisakytų automobilio, kosmetikos, kelionių lėktuvu, automobiliu ir net mėsos. Ir tik nedaugelis išlieka abejingais bei nemato poreikio kažką keisti savo gyvenime.

„Pirmą kartą sugalvojome Lietuvos žmonių klausti, tai kokį tvarų pokytį planuojate savo gyvenime kitais metais? Nauji metai dažnai yra ta riba, kai mėgstame išsikelti naujus tikslus ir susiplanuoti. Mums kaip telekomunikacijų bendrovė labai daug žiūrime į savo pėdsaką, ką mes darome, kokį pokytį – ar tai technologijose naudodami žalią elektros energiją, pernaudodami įrangą, Mums svarbu suprasti ir mūsų klientą, ir bendrą visuomenės norą, ar rūpi tie žingsniai, kuriuos mes darome. Tyrimas buvo labai įdomus mums patiems. Man asmeniškai įdomiausia žinutė – tik šeši procentai Lietuvos gyventojų sako, kad jie nedarys jokių tvarių pokyčių. Tai rodo, kad devyni iš dešimties lietuvių galvoja, kad tvarumas yra svarbu“, – sako „Telia“ bendrovės tvarumo projektų vadovė Indrė Bimbirytė-Yun.

Anot pašnekovės, tai rodo visuomenės brandą. Klausimas buvo suformuotas su žinute apie tai, kaip
Indrė Bimbirytė-Yun
išsaugoti gamtą, kiek įmanoma mažiau ją teršti, kas gali atimti iš ateities kartų net snieguotas žiemas. Potvyniai ilgą laiką buvo kažkur tolimose šalyse, tačiau dėl klimato kaitos Žemė šyla.

Bene dažniausiai žmonės pasižadėjo daug atsakingiau rūšiuoti atliekas, be to, nemaža dalis sako, kad atsakingiau rinksis prekes, mažiau pirks, dažniau pirks iš antrų rankų.

Lietuviai, tyrimo duomenimis, dažno naujų daiktų pirkimo atsisakyti linkę 67 procentai apklaustųjų.

Pakuočių mažinimą palaiko 55 procentai žmonių. Panašiai – 54 procentai, atsisakytų greitosios mados prekių bei neatsakingo išteklių naudojimo. Pastebima jog moterys dažniau atsisakytų dažno naujų daiktų pirkimo ir pakuočių.
Įsigijimo iš antrų rankų tema diskutavę žmonės įvardijo ne tik drabužius, bet ir elektroniką, ką siūlo ir „Telia“ savo klientams.

Pasak I. Bimbirytės-Yun, pokyčiai nebūtinai gali būti drastiški.

„Mūsų regionui yra kai kurie tendencingi dalykai, pavyzdžiui, nes vartojame daugiau mėsos. Galima galvoti – o kokią mėsą mes vartojame? Kaip galime šioje vietoje daryti pokytį? Tas pokytis neturi būti drastiškas, galbūt jis turi būti palaipsniškas, nes tada daug lengviau jį daryti. Lygiai taip pat kalbant apie keliones automobiliu. Nebūtina atsisakyti automobilio, bet galima pagalvoti – kokią transporto priemonę aš galiu pasirinkti? Gal šeimai nereikia dviejų automobilių. Gal galima rinktis kitokią transporto priemonę? Aš pati vasarą naudojuosi elektriniu paspirtuku, su šeima daug važinėjame dviračiais. Variantų yra labai daug“, – skatina savo poreikius įvertinti tvarumo projektų vadovė.

Anot pašnekovės, jauni žmonės labiau linkę į pokyčius, tvarumo tema jiems itin artima ir po darbuotojų atrankų sako ne kartą girdėjusi, jog jauni žmonės nori dirbti „Telia“ kompanijoje dėl puoselėjamų tvarumo vertybių.

Tyrimas rodo, kad didžiausius pokyčius naujais metais planuoja 15–24 metų amžiaus žmonės. Dėl ateities jie linkę atsisakyti ne tik automobilio ar mėsos – mielai į baltas atities kartų žiemas išmainytų kosmetiką ir keliones lėktuvais, mažintų vandens suvartojimą ir žada rinktis tik gamtai draugiškus produktus ar gaminius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)