„Jeigu galėtumei visą parą dirbti, tai gali dar daugiau uždirbti, bet reikia ir savęs žiūrėti: pailsėti, pavalgyti, pagaliau į tualetą nueiti. Neveši juk su žmonių nemiegojęs, ir atsakomybės reikia turėti“, – sako Tomas, kuris dėl pandemijos praėjusiais metais, kaip ir didžioji dauguma pavežėjų, nedirbo.

Bolt“ skelbia, kad šiuo metu vidutinės vairuotojų pajamos Vilniuje siekia 18.6 Eur/val., savaitgaliais – iki 30 Eur/val.

Prieš du metus šventinis taksi tarifas buvo pakeltas 2.5, kai kur ir 3 kartus. Šiais metais per Kalėdas tarifas buvo pakeltas tiek pat. Ne švenčių metu, keleiviai važiuojantys didžiausio piko metu kartais irgi moka beveik dvigubai daugiau. Kainos reguliuojamas pagal zonas ir keleivių srautą. Visgi, nepaisant didėjančių kainų, taksi vis dar sunku išsikviesti.

Šiandieninis kasdienis tarifas, pasak Tomo, Lietuvoje vis dar yra vienas mažiausių – nuo 0.36 Eur už kilometrą, gretimoje Latvijoje daugiau nei prieš pusantrų metų tarifas buvo nuo 0.47 Eur, Anglijoje – apie vienas svaras.

Paklausus, kuriam geriau dirbti per šventes – pavežėjui ar taksistui, Tomas sako, kad tikrai taksistui: „Jeigu jis nori dirbti nesąžiningai – gali nuslėpti mokesčius, gali vežti su skaitliuku, ne per programėlę, gali susitarti tiesiai su klientu, už kiek veš. Taip pat taksistais dirbančių tarifai yra didesni. Pavežėjui, net ir užsinorėjus nesąžiningai papildomai užsidirbti, to padaryti nepavyks. Pavežėjus galima išsikviesti tik per programėlę, čia nepasirinksi vairuotojo, važiuoja tas, kuris arčiau. Aišku, ir nuo tavo paties, kaip vairuotojo, reitingo priklauso, kaip ir kiek uždirbsi. Kad ir nuo pavežimų atšaukimo, tuomet krenta aktyvumo balai. Nukritus reitingui iki tam tikro lygio, būna atimta galimybė gauti užsakymus parą arba dvi. Net jeigu per programėlę keleivis palieka arbatpinigių, tai, pavyzdžiui, „Bolt“ nors ir nepasiima 25 proc, bet mokesčius nuo jų reikia susimokėti“.

„Bolt“

Norintiems dirbti „Bolt“ – apie ketvirtadalį tenka atiduoti

„Dirbantys „Bolt“ pavežėjai atiduoda savo uždirbtos sumos 20–25 proc. priklausomai nuo to, ar mašina su „Bolt“ lipdukais, ar ne. Reikia nepamiršti, kad reikia mokėti specialų draudimą metams. Aš moku 600 eurų metams, yra kas moka ir pusantro tūkstančio. Techninę apžiūrą reikia praeiti kas pusę metų, mokėti už kurą ir panašiai, tad iš tos siūlomos uždirbti sumos, lieka gerokai mažiau“, – sako Tomas.

Tie, kurie normaliai dirba, pasak pavežėjo, per dieną pravažiuoja per 300 km: “Žiūrint, koks automobilis: jeigu hibridas, tai mažiau sąnaudų, jeigu varomas dyzeliu ir ryja 8 litrus, tai galima paskaičiuoti, kiek reikės susimokėti. O tiek kuras, tiek dujos brangsta“.

Pasak vyro, labiausiai dirbti pavežėju apsimoka turint savo automobilį: „Daug kas nuomojasi automobilius iš autoparko, tai jie išvis uždirba 50 proc., nes uždirba ir autoparkas. Pavyzdžiui, uždirbai 1000 eurų, po visko liko 500. Bet mokesčius moki nuo visos uždirbtos 1000 eurų sumos. Neįsivaizduoju, kaip jie dirba ir iš to gyvena”.

Reikalavimai saviems automobiliams taip pat yra. Kuo pigesnis automobilis – tuo klientas gali pigiau važiuoti, kuo geresnis automobilis – tuo vairuotojas gali uždirbti daugiau.

Paklausus, kodėl taip sunku išsikviesti automobilį, Tomas sako, kad automobilių yra, bet jie tuo metu būna užimti: „Labai stipriai vairuotojų galimybes apriboja kamščiai. Jeigu su vienu klientu važiuoji valandą nuo stoties iki Baltojo tilto, tai negali priimti jokių kitų užsakymų, nes arba stovi, arba judi vėžlio žingsniu“.

Į klausimą, o kodėl vėlai vakare sunku išsikviesti taksi, Vilniuje dirbantis vairuotojas sako, kad tuomet senamiestis tampa raudonąja zona, kuomet galioja padidintas tarifas, jau patys pavežėjai ir taksi vairuotojai užkemša gatves. Penktadieniais, šeštadieniais vakarais raudonos zonos būna naujieji rajonai, kuomet visi važiuoja į miesto centrą.

Šventinis laikotarpis šiemet prasidėjo nuo lapkričio pabaigos

„Žvelgdami į „Bolt“ pavėžėjimo paslaugų tendencijas, pastebime, jog šventiniu laikotarpiu pavėžėjimo paslaugų paklausa augo. Šiemet šventinį suaktyvėjimą stebime jau maždaug nuo lapkričio 29 d. Toks paklausos padidėjimas su svyravimais įprastai tęsiasi iki pat Naujųjų metų nakties“, – sako „Bolt“ Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius.

 „Bolt“ Lietuvoje vadovas Andrius Pacevičius

Pasak vadovo, dėl išaugusio kelionių poreikio atšalus orams ir šventiniu piko metu „Bolt“ automobilio gali tekti palaukti šiek tiek ilgiau, tačiau vidutinis automobilio laukimo laikas, lyginant su praėjusiais mėnesiais, radikaliai nesikeitė.

„Visuomet primename, jog „Bolt“ pavėžėjimo paslaugų kainoms didžiausią įtaką daro paklausos ir pasiūlos santykis, nepriklausomai nuo to, ar tai šventinė, ar įprasta diena. Veikiame dinaminės kainodaros principu, tad jei tuo pat metu daugiau žmonių kviečia automobilį į tą pačią vietą – įkainis gali būti išaugęs, nes toje vietovėje užsakymų laukia ribotas vairuotojų skaičius“, – sako A. Pacevičius.

Šventiniu laikotarpiu matydami didesnį vairuotojų poreikį, „Bolt“ siūlo didesnes premijas partneriams-pavežėjams, taip siekdami užtikrinti jų aktyvumą.

Svarbiausiomis švenčių dienomis galima uždirbti 22 eurus per valandą

„Geriausiomis gruodžio mėn. dienomis išaugus užsakymų kiekiui vairuotojų pajamų vidurkis Vilniuje siekia 22 Eur/val. Nenuostabu, kad dėl šių priežasčių gruodžio mėnesį užregistravome ypač daug naujų vairuotojų. Akivaizdu, kad pradėti pavežėjo veiklą būtent šventiniais mėnesiais – tikrai tinkamas metas“, – tuo neabejoja A. Pacevičius.

Vertinant kelionių „Bolt“ automobiliu paklausą priklausomai nuo paros meto, nuolatines tendencijas įmonės vadovui įvardyti sunku, nes kainos yra dinaminės ir nuolat kinta atsižvelgiant į paslaugų pasiūlą bei paklausą. Todėl kiekvieną kartą prieš kelionę klientas mato paslaugos kainą bei gali įsivertinti kelionės kaštus.

Patarimai, kaip pigiau mokėti ir lengviau išsikviesti taksi

„Siekiant sumažinti kelionės išlaidas, visuomet rekomenduojame keliones planuotis iš anksto, automobilį išsikviesti kiek anksčiau, kad pavyktų norimą tikslą pasiekti laiku. Jei tik įmanoma, rekomenduojame vengti piko valandų, kuomet didelė dalis žmonių keliauja ar grįžta iš darbų. Žinoma, visuomet puikus būdas tausoti kaštus yra automobilio dalinimasis su draugais. Keliaujant į kelias skirtingas vietas, išsikvietus vieną pavėžėją galima nurodyti kelis skirtingus kelionės tikslo adresus taip pridedant papildomus sustojimus. Jeigu tenka dalyvauti renginyje – šiek tiek luktelėkite, kol žmonės išsiskirstys – jei vienu metu iš tos pačios vietos sulaukiama itin daug iškvietimų, kaina gali didėti dėl dinaminės kainodaros“, – pataria „Bolt“ vadovas.

„Šventiniu laikotarpiu, žinoma, sulaukiame ir užklausų dėl įvairių siuntų siuntimo. Pandemijos pradžioje pristatėme „Delivery“ („Siuntinys“) kategoriją, kurios dėka žmonės gali per vairuotoją siųsti įvairius siuntinius ar net dovanas tame pačiame mieste. Kategorija populiari iki šiol, tik atkreipiame dėmesį, kad siunčiant siuntą išsikvietus „Bolt“ pavežėją, ant jos reiktų būtinai užrašyti gavėjo telefono numerį, kad atvykęs vairuotojas galėtų su juo susisiekti ir pasikviesti pasiimti siuntą iš automobilio“, – primena A. Pacevičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)