Maisto kurjeris Henrikas pasakoja, jog jau gruodį kurjerio darbas tampa intensyvesnis, padaugėja užsakymų, o jų laukti tenka ilgiau:

„Nuo gruodžio vidurio pradeda daugėti užsakymų ir tai tęsiasi iki kokio sausio vidurio ar net ilgiau, tikrai būna pilna darbo“.

Kaip komentuoja kurjeris Anton, per šventinį laikotarpį užplūsta didesni užsakymų kiekiai, bet tai tampa proga užsidirbti daugiau pinigų: „Patirtys geros, nes švenčių metu būna geri tarifai ir mažas eismas kelyje. Dažniausiai per šventes dirba mažai restoranų, tad juos užplūsta didelis užsakymų kiekis, tad ir kurjeriams tenka nemažai laukti vėluojančių užsakymų.

Kurjerių per šventes anksčiau kai kada nepakakdavo, bet dabar panašu kad tokių problemų neturėtų būti, nebent sausio 1 d. O dėl krūvio skųstis negalima, nes nuo pat pirmojo karantino iki dabar užsakymų daug, o kuo didesnis krūvis, tuo daugiau kurjeris uždirba“, – savo patirtimi dalinosi kurjeris.

Apie pasiruošimą ir darbą šventiniu laikotarpiu taip pat sutiko pasidalinti „DPD Lietuva" komunikacijos vadovas Tomas Vaišvila. Anot jo, nors šių metų sezonas nėra niekuo išskirtinis, bet pastebima, jog kiekvienais metais Kalėdų bumas ir pasiruošimas jam, dovanų pirkimas, prasideda vis anksčiau:

„Iš principo Kalėdų sezonas jau yra prasidėjęs, jis nėra kažkoks išskirtinis šiemet, lyginant su praeitais metais. Galbūt yra viena tendencija, kuri kiekvienais metais kartojasi – Kalėdų bumas ir pasiruošimas, dovanų pirkimas prasideda vis anksčiau. Dar prieš 4 – 5 metus nebuvo taip, jog vyksta didieji išpardavimai, tokie kaip „Juodasis penktadienis“. Lapkričio antrą savaitę jau prasideda masinis pirkimas, prie jo prisideda didieji išpardavimai, tokie kaip „Vienišių diena 11.11“, „Juodasis penktadienis“, „Kibernetinis pirmadienis“, padėkos diena JAV ir kiti išpardavimai.

Žmonės logiškai mąsto, nes tokiu būdu sutaupo pinigus Kalėdų dovanoms, kurias ir taip jau reikės greitai pirkti. Prieš pat Kalėdas siuntų kiekiai išaugo kelis kartus, tai jeigu mes vidutiniškai turime kažkur 60 000 siuntų per dieną, tai gali būti, kad šventiniu laikotarpiu jų padaugėja iki 100 000 per dieną. Praeitais metais tokie rekordai buvo daug kartų sumušti“ – komentavo T. Vaišvila.

Išbandymai verslams

Pasak „DPD Lietuva“ komunikacijos vadovo, praeitais metais daugumai verslų teko suktis iš situacijos ir pereiti į elektroninę prekybą dėl paskelbto karantino. Nors šiemet judėti į parduotuves galime laisviau, tačiau elektroninė prekyba kasmet auga 30%, o tai rodo, jog verslams toks prekybos būdas tapo patogesnis bei saugesnis.

„Kuo skiriasi šie metai nuo praėjusių? Tuo, jog pernai tokiu metu jau buvo griežtas karantinas, kas turėjo didelę įtaką mūsų veiklai, nes didžioji dalis fizinių parduotuvių buvo uždarytos, tai tų verslų savininkai, vadovai, vienaip ar kitaip sukosi iš padėties per internetinę prekybą, kuri daugumai verslų iki šiol buvo šalutinis prekybos kanalas, o dabar jis yra arba pagrindinis, arba vienintelis. Kitaip tariant, labai daug prekybos persikėlė į internetinę erdvę. Šiais metais mes dar neturime karantino, galime judėti, eiti į parduotuves, bet elektroninė komercija kasmet auga 30%“.

Taip pat T. Vaišvila kalba apie darbuotojų trūkumą, ypatingai tarp kurjerių ir žmonių, skirstančių siuntas terminaluose.

„Pagrindinis iššūkis ir yra darbuotojai, visada priimame daugiau tiek kurjerių, tiek žmonių, kurie skirsto siuntas terminaluose, kur jos yra rūšiuojamos, pakraunamos, atvežamos, todėl šie metai nebuvo išimtis. Lyginant su metų vidurkiu, mes planuojame priimti apie 20–30% daugiau darbuotojų, jeigu šnekėti skaičiais, tai pas mus buvo nuo 650 iki 700 kurjerių, šiuo metu jų yra virš 750 ir mes dar planuojame jų priimti. Viskas labai priklauso nuo miesto, nes šiuo metu ieškome darbuotojų visoje Lietuvoje, daugiausiai Vilniuje, Kaune ir Šiauliuose. Apskritai darbo rinka – sudėtinga, darbuotojų paieška yra iššūkis visiems.

Nuo rugsėjo ir spalio mėnesio jau šnekamės su savo verslo klientais ir kartu planuojamės, kokie bus kiekiai, tada atitinkamai koreguojamės, automobilių, kurjerių skaičių, sandėlių plotus ir t.t. Elektroninės komercijos parduotuvės yra suinteresuotos, kad nenutiktų taip, kaip buvo per pirmąjį karantiną ir per praeitas Kalėdas – prekės parduotos, bet nėra kam vežti. Kiekiai buvo tokie, kuriems niekas nebuvo pasiruošęs. Šiemet mes jaučiamės pasiruošę tam, žinome, kad Kalėdos bus įtemptos, bet didelių nesklandumų neturėtų kilti.

Dar svarbu paminėti, kad šiais metais yra vienas skirtumas – Kalėdų sezonas išsitempia, kas yra gerai, nes tokiu būdu nėra apkraunama mūsų sistema, darbas vyksta sklandžiau ir be streso. Pačiame pasaulyje smarkiai yra sutrikusi tiekimo grandinė, tiek žaliavų, tiek ir prekių judėjimas visame pasaulyje. Žmonės, kurie laukia siuntų iš toliau, turės laukti ilgiau, todėl tie, kurie planuoja pirkti dovanas, pavyzdžiui, iš Kinijos arba JAV, gali būti, kad jau pavėlavo. Jei įprastu laikotarpiu prekė keliauja mėnesį, tai dabar gali būti ir du, priklauso nuo to, kokia prekė ir iš ko yra perkama",– kalbėjo T. Vaišvila.

„Barbora“
Foto: Bendrovės nuotr.

Įvardijo populiariausias prekes šventiniu laikotarpiu

Pasak T. Vaišvilos, šventiniu laikotarpiu populiariausių prekių penketukas labai nesikeičia. Tarp perkamiausių ir dovanojamų prekių išskyrė elektronines prekes bei žaislus.

„Tos prekės būna visada labai panašios. Pirma kategorija būtų elektroninės prekės, išmanieji telefonai, kompiuteriai, kita kategorija aišku yra žaislai, trečia kategorija – knygos, o ketvirta ir penkta, jos labai panašios, – drabužiai ir avalynė. Šis penketukas nelabai keičiasi, nes tai yra dalykai, kuriuos daugiausiai žmonės dovanoja vieni kitiems.

O kalbant apie knygas, jų prekyba perėjo į elektroninę erdvę, anksčiau turbūt tie fiziniai pirkimai buvo žymiai aktualesni, nes knygos nereikia matuotis, žmogus gali tiesiog perskaityti anotaciją arba galima konsultuotis su kitais skaitytojais“.