Kalėdinė mokinių kuriamų verslų mugė – tai tradicinis moksleivių ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ programos „AcceleratorX“ renginys, kurio metu moksleiviai pirmą kartą visuomenei pristato ir prekiauja savo dar mokyklos suole įkurtų verslų produkcija bei vystomomis paslaugomis.

Tai taip pat yra vieta jaunuoliams įsivertinti per moksleivių bendrovės, startuolio kūrimo laikotarpį padarytą pažangą beigi jaunus verslus vertinantiems ir nominacijų bei trijų pirmųjų vietų nugalėtojus išrenkantiems komisijos nariams,-verslo savanoriams, parodyti per praktines verslumo pamokas įgytus įgūdžius ir kompetencijas, pademonstruoti orientaciją ekonominėje aplinkoje ir įgytas finansinio raštingumo žinias.

Atitraukti akis nuo telefono – telefono pagalba

Jau antrus metus „Lietuvos Junior Achievement“ jaunąją bendrovę kurianti ir mugėse dalyvaujanti Kauno technologijos universiteto gimnazijos moksleivių komanda „Goatrip“ kuria to pačio pavadinimo turistinę programėlę išmaniesiems telefonams.

„Mūsų produktas – išmanioji aplikacija Lietuvą pažinti nusprendusiam išmaniam keliautojui. Ją parsisiuntęs vartotojas galės naudotis interaktyviu lankytinų objektų žemėlapiu, taip pat matyti įvairiausių vietų pasiūlymus: nuo istorijos ir architektūros paminklų, iki gatvės meno ir vietinių gyventojų pamėgtų miesto kampelių“, – pasakoja jaunosios bendrovės atstovai.

Anot jaunųjų verslininkų, programėlėje objektus lengvai surasite paieškoje nustatę filtrus, pavyzdžiui, „Muziejai“ ar „Žaliosios erdvės“. Vartotojų patogumui bus siūlomi ir jau sudaryti kelionių maršrutai, taip pat individualios rekomendacijos, kurias mobilioji aplikacija pateiks atsižvelgdama į programėlės naudotojų jau aplankytas vietas.

Be to, aplikacija taip pat siūlys ir jus nustebinti, mat jau minėtoje filtrų sistemoje galėsite pasirinkti aplankyti ir vietas, apie kurias dar niekada negirdėjote. „Goatrip“ turistinį maršrutą susikurti leis ir pačiam programėlės naudotojui, o juo pasidalinti bus galima ir su draugais socialiniuose tinkluose.

Jaunieji antrepreneriai pasakoja, kad programėlės idėja kilo dėl kasdieniame žmonių gyvenime vis didėjančios technologijų svarbos. „Gatvėse dažnai galime pastebėti į telefonus „sulindusius“ žmones, kurie net nepastebi juos supančios aplinkos. Mūsų komanda sprendžia šią problemą pasitelkiant problemos šaltinį – skatiname aplinką pažinti naudojantis technologijomis, – savo sumanymą aiškina komanda ir pastebi tendenciją, kad ne lankytojai, o dažnai patys miestų gyventojai nežino savo gimtojo krašto įdomybių: – Programėlė padės atrasti netradicinių objektų tiek mieste besilankantiems pirmą kartą, tiek senbuviams gyventojams. „Goatrip“ nori, kad keliauti galėtų visi: šeimos, mokiniai, studentai, kitų šalių turistai, neįgalieji ir senjorai. Programėlės vizija yra burti bendruomenę, kuri keliaus, dalinsis savo nuomone, matytais naujais objektais ir padės kartu keisti šiuolaikinį turizmą“, – teigia komandos nariai.

Aplikacijos kūrėjai džiaugiasi po ilgo produkto kūrybos ir vystymo proceso kalėdinėje mugėje galėsiantys pristatyti programėlės prototipą.

Skatina aplinkosaugą

Moksleiviai kurdami savo verslus atsigręžia į gamtą ir ekologiją, jų idėjų kūrimo procese integrali ir darnaus vystymosi tema, akcentuojama kasdienius žmonių įpročius ir aplinką keisiančių technologinių sprendimų svarba.

Pavyzdžiui, Kauno Jono Jablonskio gimnazijos jaunoji bendrovė „Reusable +“ mugėje pardavinės rinkinius, kurie skatina mažesnį plastiko ir kitų vienkartinių produktų daugiavartotojiškumą. Komplekte rasite daugkartinį puodelį, maišelį prekėms, maišelį maisto produktams, medinių dantų šepetėlių ir metalinių šiaudelių.

„Mūsų idėja – tai ne tik verslo produktas. Tai taip pat ir paprastas bei visiems pasiekiamas būdas prisidėti prie globalių problemų sprendimo, – teigia jaunieji antrepreneriai manantys, kad už aplinkos išsaugojimą esame atsakingi visi: – „Nesvarbu kiek tau metų, prie pokyčio, kuris reikalingas tiek mums visiems, tiek mūsų motinai Žemei, gali prisidėti visi!“

Pasak moksleivių, pirkdami šį produktų rinkinį puikia dovana ne tik nustebinsite savo artimuosius, bet ir prisidėsite prie plastiko naudojimo mažinimo bei paskatinsite prie aplinkosaugos prisijungti ir kitus, taip kurdami geresnę ateitį tiek sau, tiek savo vaikams.

Kalėdinėje jauno verslo mugėje savo produkciją taip pat parduos Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos komanda „Re&Na“. Tai keturių jaunų merginų įkurta bendrovė, kurianti natūralias higienos priemones.

„Parduodame rankų darbo, iš nepanaudotų kokybiškos 100 proc. medvilnės audinio atraižų gaminamus veido valymo padelius, pakeisiančius vienkartinius vatos diskelius“, – pasakoja bendrovės atstovės.

Moksleivių komanda taip pat parduoda natūralias kūno šveitimo kempines, pagamintas be jokių priedų, tik iš egzotinių agurkų plaušenių. „Mūsų produktai atliepia šių dienų poreikius – tausoja gamtą bei skatina žmones gyventi ekonomiškiau, prisidėti prie daugiavartotojiškumo mažinimo. Šios kempinės gali būti priskiriamos veganiškiems, visiškai natūraliems, ekologiškai išgaunamiems, biologiškai suskaidomiems ir antimikrobinio pobūdžio produktams“, – teigia jaunosios verslininkės.

Mugėje – ir išmanieji drabužiai

Dar daugiau, jeigu drabužių spintoje turite seną ir jau nebenešiojamą, bet jums patinkantį džemperį, atsineškite ir perduokite jį Vytauto Didžiojo universiteto „Rasos“ gimnazijos moksleivių jaunajai bendrovei „MantusBee“. „Mes puoselėjame ekologišką gyvenimo būdą, todėl pagal žmonių pateiktus pageidavimus prikeliame senus drabužius naujam gyvenimui“, – teigia jaunuoliai.

Renginyje taip pat rasite ir Vilniaus Žirmūnų gimnazijos jaunosios bendrovės „Insquare“ kurtų išmaniųjų drabužių. Jų džemperiuose paslėptos funkcionalios kišenės leidžia atsiskaityti bekontakte kortele jos neištraukus iš kišenės, jose telpa būtiniausi daiktai, todėl leidžia vartotojui nesinešioti kuprinės ar rankinės, taip pat apsaugo nuo vagysčių, palaiko laisvų rankų judėjimą bei bendrą patogumą, ir, kadangi drabužių raišteliai yra atšvaitai, turi apsauginę funkciją.

„AcceleratorX“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus.

„Lietuvos Junior Achievement“ yra nevyriausybinė organizacija, ekonominio švietimo ir praktinio verslumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: mecenatas SEB bankas, strateginis poveikio investuotojas „Moody‘s“ bei strateginiai investuotojai: „UPS“; „Coca-Cola HBC Lietuva“; „Narbutas“. Pagrindiniu šių metų „Junior Achievement Lietuva“ projekto „Empowering women for the future of jobs“, siekiančio paskatinti jaunas moteris ateities karjerai ir verslumui, rėmėju tapo gaiviųjų gėrimų gamintojos „Coca-Cola“ įsteigtas tarptautinis paramos fondas „The Coca-Cola Foundation“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)