„Nuo šiandien prasideda intensyvus kalėdinės prekybos periodas ir dovanų pirkimo karštinė. Skaičiuojama, kad kone 30 proc. metinės mažmeninės prekybos apyvartos sugeneruojama tarp „juodojo penktadienio“ ir Kalėdų, o kai kurių pardavėjų, pavyzdžiui, juvelyrinių gaminių ar parfumerijos, apyvarta yra dar didesnė.

O štai elektroninėje prekyboje kompiuterių ir elektronikos prekių masinis išpardavimas vyks per vadinamąjį „kibernetinį pirmadienį“. Taip elektroninės erdvės prekybininkai bando atkartoti „juodojo penktadienio“ išpardavimo sėkmę, todėl skelbia masinį elektroninių parduotuvių išpardavimą. Tad nuolaidų medžiotojų laukia itin karštos dienos“, – sako pašto rinkos tyrimų vadovė, elektroninės prekybos ekspertė Edita Jurkienė.

Išpardavimo karštine suserga kas trečias internautas

Lietuvos pašto užsakymu atlikto šalies gyventojų pirkimo internetu įpročių tyrimo duomenimis, praėjusias metais per „juodojo penktadienio“ išpardavimą užsienyje pirko kas aštuntas įprastai internetu perkantis Lietuvos gyventojas, o kas dešimtas internautas, pagautas pirkimo karštligės, tuštino ir Lietuvos elektroninių parduotuvių lentynas. Per masinį išpardavimą prieš Kalėdas tiek lietuviškose, tiek užsienio internetinėse parduotuvėse apsiperka trečdalis mūsų šalies interneto pirkėjų.

Kasmet sparčiai augant ir plečiantis elektroninei prekybai, tikimasi, kad šiemet atsiras dar daugiau lietuvių, kurie pasinaudos „juodojo penktadienio“ ir „kibernetinio pirmadienio“ išpardavimu, skelbiamu Lietuvos ir užsienio prekybininkų.

„Anksčiau „juodojo penktadienio“ išpardavimas būdavo siejamas su viena diena – ketvirtuoju lapkričio penktadieniu, einančiu iškart po tradicinės amerikiečių Padėkos dienos šventės. Tačiau dabar prekybininkai vis dažniau šį išpardavimą ištęsia, pradėdami „juodojo penktadienio“ nuolaidas skelbti anksčiau. Tai taikytina elektroninėms parduotuvėms, kurioms žymiai paprasčiau savo pasiūlymais pirkėjus vilioti elektroninėje erdvėje.

Pavyzdžiui, elektroninės prekybos gigantė „Alibaba“ jau prieš kelias savaites organizavimo Vienišių dienos, „švenčiamos“ 11 mėnesio 11 dieną, išpardavimą. Tiek didelės elektroninės prekybos platformos, tokios kaip „Amazon“ ar „eBay“, tiek ir mažesnės užsienio bei Lietuvos elektroninės parduotuvės jau iš anksto skelbia „juodojo penktadienio“ išpardavimo savaitę ir kasdien pateikia pirkėjams vis kitokių pasiūlymų“, – teigė E. Jurkienė.

Pasak jos, tokio masiškumo kaip Vakarų šalyse „juodojo penktadienio“ išpardavimas Lietuvoje dar nėra pasiekęs. „Vadinamuosius „juodus“ išpardavimus mūsų šalies prekybininkai rengia įvairiais metų laikais, todėl tradicija vienąkart metuose apsipirkti dar nesusiformavo. O internetinė prekyba sudaro galimybę pasinaudoti alternatyviu masiniu išpardavimu net ir nevykstant į tas šalis, kur ši tradicija senesnė. „Juodasis penktadienis“ ir „kibernetinis pirmadienis“ gali būti puiki proga rasti kalėdinių dovanų“, – kalbėjo E. Jurkienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)