„Važiuojant namo aš kiekvieną dieną pastebiu didelius kamščius aplink Katedros aikštę. Nesvarbu, ar važiuoju aštuntą, dešimatą ryto, ar aštuntą vakaro, toje vietoje visada yra nežmoniški kamščiai. Praėjusiais metais, kiek prisimenu, taip nebuvo. Vakar mane pavėžėjęs taksistas pasakojo, kad pernai metais žmonių labai daug būdavo pirmą savaitę po eglutės įžiebimo, tačiau vėliau srautai išblėsdavo. Nesuprantu, kas vyksta, kažkoks košmaras“, – DELFI sakė sostinės gyventoja.

Vilniaus taksi įmonės „Jazz Express“ taksistė Agnė portalui pasakoja, kad eismas iš tiesų intensyvesnis ir kamščių gatvėse aplink Katedros aikštę sunku išvengti tiek ryte, tiek vakare.

„Galima sakyti, kad eismas Vilniuje intensyvus visą dieną: prasidėjus rytui nuo 7 val. iki pat vakaro. Per pietus mažiau, bet pravažiavimas vis tiek sudėtingas.

Šiais metais tikrai blogiau. Nežinau kodėl, galbūt įtakos turi didelis žmonių skaičius, galbūt turistų srautų padidėjimas. Kiek įmanoma renkuosi aplinkkelius, tačiau, kadangi aplink centrą pasirinkti nelabai turiu iš ko, tai kartais tenka ir pastovėti“, – apie miesto eismą pasakojo taksistė. Pasak jos, dažniausiai iki centrinių objektų – Rotušės ir Katedros aikštės – važiuoja turistai.

Pernai buvo blogiau

Anot Savivaldybės eismo organizavimo skyriaus vedėjo T. Kamaičio, palyginus šių metų ir praėjusių metų automobilių srautus spalio ir gruodžio mėnesiais, pastebima, jog Kalėdiniu laikotarpiu eismo srautai padidėja nedaug – iki 10 proc.

„Turbūt strigimas jaučiamas dėl parkavimo vietų užimtumo, kai kiekvienas, atvykstantis pasižiūrėti eglutės, vaidinimo ar ko kito, bando surasti vietą ir jų poreikis, be abejo, išauga. Užimtumas didėja, visi nori važiuoti iki pat eglutės, ieško artimiausių vietų, o tada automatiškai atsiranda ir kelių eismo taisyklių pažeidimų: automobiliai pastatomi ir paliekami po draudžiančiais sustoti ženklais“, – pasakoja T. Kamaitis.

Anot jo, eismas ypač padidėjęs savaitgaliais ir dienos metu, kai šeimos atvažiuoja iš tolimesnių rajonų tam, kad pasižiūrėtų, pasivaikščiotų po Katedros aikštę. Tačiau jis nėra toks didelis, kad atsirastų kamščiai ar spūstys.

Tiesa, pagal skaičius, kuriuos rodo šviesoforų valdymo centras, automobilių srautas praėjusiais metais buvo didesnis.

„Jeigu kalbėtume skaičiais, tai nuo Vrublevskio g. link eglutės 2016 metų gruodį pravažiavo apie 16 tūkst. automobilių per parą, o 2017 metais apie 15 tūkst.

Nuo Šventaragio g. link Katedros aikštės 2016 metų gruodį pravažiavo 17,8 tūkst. automobilių per parą, o šiais metais 13 tūkst. Šiemet yra mažesnis bendras automobilių srautas nei praėjusiais metais“, – tikina T. Kamaitis.

Ragina pasiplanuoti laiką per Kalėdas

Norintiems pasigrožėti Vilniaus eglute savivaldybės atstovas pataria automobiliui vietos ieškoti šiek tiek toliau, nes stovėjimo aikštelės prie pat Katedros aikštės yra maksimaliai užpildytos.

„Aš siūlyčiau tiems, kas atvažiuoja į Arkikatedros aikštę, vis dėlto automobilius palikti tolimesnėse gatvėse – statyti juos toliau ir iki aikštės eiti pėsčiomis. Pavyzdžiui, nuo šiaurinės ar vakarinės pusės rinktis tolimesnes gatves – Vienuolio, Rinktinės ar Juozapavičiaus. Nereikia važiuoti iki pat aikštės prieigų ir nesivadovauti tokiu principu, kad eglutę išvysti ir grožėtis reikia tik atidarius mašinos dureles“, – kalba T. Kamaitis.

Beje, eismo organizavimo skyriaus vedėjas pataria iš anksto susiplanuoti keliones gruodžio 25-29 d., kai Viliuje bus rodoma kalėdinė pasaka ant Arkikatedros dienos 3D formatu. Anot jo, norinčių atvykti į Katedros aikštę bus labai daug, todėl automobilių srautai tuo metu gali dar labiau padidėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (29)